شمانیوز
شما نیوز

استرا یک روز به استقلال برمی‌گردد؛

استراماچونی اجازه دهد ، افشاگری می کنم!

یوسف دانشیار مترجم آندره آ استراماچونی پس از جدایی این سرمربی ایتالیایی، با باشگاه استقلال قطع همکاری کرد. تازه ترین صحبت های او را در ادامه می خوانیم.

استراماچونی اجازه دهد ، افشاگری می کنم!

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از روزنامه فرهیختگان، استراماچونی با استقلال ادامه نداد تا فرهاد مجیدی بعد از مدت زمان طولانی که صرف تکاپوی سرمربی ایتالیایی شده بود، بعد از حدود هفت‌ماه دوباره ردای سرمربیگری استقلال را بر تن کند. در این بین و از آنجاکه استرا در اواسط فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شده بود، چاره‌ای نبود تا آن‌دسته از بازیکنان و اعضای کادر فنی که از ابتدا کار را با کادر ایتالیایی آغاز کرده بودند و از سوی دیگر کادر جدید، کار را با یکدیگر ادامه دهند و این همکاری از دیروز به‌صورت رسمی در مجموعه ورزشی انقلاب استارت خورد تا به این ترتیب نیز استقلال فصل جدیدی را در تاریخ خود آغاز کند.  

با همه این تفاسیر داستان یوسف دانشیار، مترجم جنجالی استرا و مسئول آنالیز استقلال که سرمربی ایتالیایی از روز اول تلاش‌های زیادی کرده بود تا تحت هر شرایطی وی در کنارش حفظ شود، از این جهت متفاوت است که او بعد از رفتن استراماچونی بزرگ‌ترین حامی‌اش را در استقلال از دست داده و به قول خودش بعد از استرا دیگر در استقلال راحت نیست. درخصوص قطع همکاری دانشیار با استقلال و آخرین مکالماتی که او به‌تازگی با استراماچونی داشته صحبت هایی را عنوان کرده که متن آن را در زیر می‌خوانید.

گویا با استقلال قطع همکاری کردید؟
درست است. دیروز هم در تمرین شرکت کردم تا کار را تحویل بدهم. فرد جدیدی به‌عنوان دستیار صالح مصطفوی و دستیار آنالیز معرفی شده و مسئول جدید کاری است که بنده در استقلال انجام می‌دادم.

از اولین تمرین با فرهاد چه خبر؟
هیچ؛ همه‌چیز امن و امان بود.

پس قصه اعتصاب بازیکنان چه بود؟
اعتصابی در کار نبود و بازیکنان فقط نسبت به عدم پرداخت حق و حقوق خود اعتراض داشتند و دلخور بودند که بعد از قول‌هایی که مبنی‌بر پرداخت معوقات داده شد، در تمرینات حاضر شدند. در کل مشکل مالی بود که برطرف شد.

14

پس کسی با مجیدی مشکلی نداشت؟
خیر، این چه حرفی است؟ فرهاد را همه بازیکنان قبول دارند. من هم بعد از دیداری که در اصفهان با استرا با وی داشتیم، اولین‌بار بود که به‌طور مستقیم با مجیدی رودررو شده و صحبت می‌کردم. او شخصیت خوبی دارد و امیدوارم در استقلال موفق باشد.

بازیکنان هم قبولش دارند؟
چراکه نه؛ بالاخره او فرهاد مجیدی است و با خیلی‌ها فرق دارد.

چرا وریا در تمرین نبود؟
نمی‌دانم چون در جلسه بین مربیان و بازیکنان نبودم.

موسوی، عضو جدید هیات‌مدیره استقلال گفته بود حرف‌هایی زده شده که اجازه بازگوکردن آنها را ندارد!
من با باشگاه قطع همکاری کرده‌ام، اجازه دهید من هم آنها را بازگو نکنم. در این مورد صحبت نکنم بهتر است.

چرا شما در این فضا حاضر به ادامه همکاری با استقلال نیستید؟
به دلایل شخصی، البته یک‌سری افراد هم هستند که نمی‌توانم با آنها کنار بیایم.

مجیدی قبول کرد نباشید؟
خدا را شکر بله و از او تشکر می‌کنم. من هم به دلایل شخصی و هم به‌خاطر یک‌سری افراد در باشگاه حاضر نشدم دیگر در استقلال باشم. زمانی که استراماچونی بود پای آنها را در اطراف استقلال برید و کسی این تعداد را در کنار تیم نمی‌دید، اما از وقتی که استرا رفت آنها دوباره برگشتند. من هم نمی‌توانم با افراد دروغگو کار کنم و ترجیح دادم که دیگر نباشم. من کارم را تحویل دادم و درخصوص بحث ترجمه نیز با بازگشت خارجی‌ها خود آقافرهاد با آنها ارتباط می‌گیرد چون خودش به زبان مسلط است و می‌تواند با خارجی‌ها صحبت کند.

واقعا به این دلایل می‌روید؟
من بعد از استرا در استقلال راحت نیستم. اگر یادتان باشد همان اول هم سر نخواستنم دعوا بود و فکر می‌کنم دیگر اشتیاقی برای ادامه همکاری وجود نداشته باشد.

در این مدت استراماچونی از مجیدی حمایت کرده و این‌طور احساس می‌شد که شما حلقه ارتباطی بین مجیدی و استرا باشید.
خیر، این‌طور نیست و من رابط آنها نیستم. ضمن اینکه این دو با هم به‌طور مستقیم در تماس هستند و رابطه خوبی هم با هم دارند. آقافرهاد به زبان انگلیسی مسلط است و خودش مستقیم با استرا ارتباط می‌گیرد.

گویا سرمربی سابق به مجیدی گفته بود می‌تواند روی کمکش حساب کند.
درست است و استرا به من هم اعلام کرد هر کمکی از دستش بربیاید برای استقلال انجام خواهد داد و مجیدی هم می‌تواند روی کمک و حمایت استراماچونی حساب کند.

نمی‌خواهید دلیل اصلی جدایی مربی ایتالیایی را بگویید؟
در هر صورت مشکلاتی بود که باعث شد استرا نتواند به کار ادامه دهد!

مذاکرات دوحه هم که توسط استرا تکذیب شد.
من نمی‌توانم در این مورد بدون اجازه او صحبت کنم.

سرمربی ایتالیایی که این روزها بسیار محبوب هواداران استقلال شده امکان دارد دوباره یک‌روز به این تیم برگردد؟
اتفاقا امکانش زیاد است. او در مکالمه‌ای به من گفت اگر شرایط مهیا باشد دوباره یک‌روز به استقلال بازخواهد گشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied