شمانیوز
شما نیوز

علی دایی بهترین گزینه برای تیم ملی است

این روزها گمانه زنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بالا گرفته اما هنوز تصمیم نهایی برای این مورد اتخاذ نشده است.

علی دایی بهترین گزینه برای تیم ملی است

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال (چهارشنبه) با محوریت تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های آینده تیم ملی برگزار شد و در نهایت به این نتیجه قطعی رسید که سرمربی تیم ملی ایران از بین گزینه‌های داخلی انتخاب شود. اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در واقع با این تصمیم تنها گزینه خارجی جدی سرمربیگری تیم ملی که برانکو بود را خط زدند. البته پیش از این هم گفته شده بود که اگر تا پایان هفته مشکلات برانکو با باشگاه پرسپولیس حل نشود، او از لیست کاندیداهای هدایت تیم ملی کنار گذاشته می‌شود اما حالا این تصمیم عملی شده است.

فدراسیون فوتبال بعد از استعفای مهدی تاج، باید از بین یحیی گل‌محمدی، امیر قلعه‌نویی و علی دایی، یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کند. گرچه پیش از این فریدون اصفهانیان به عنوان یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفته بود که این تصمیم در ابتدا باید از سوی کمیته فنی گرفته شود و سپس در هیأت رئیسه مورد بررسی و تصمیم‌گیری نهایی قرار گیرد اما ظاهراً براساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی، همه اعضای هیأت رئیسه ریش و قیچی را به دست حیدر بهاروند، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال داده‌اند.
حالا باید او از بین گزینه‌های داخلی تصمیم نهایی را درباره سرمربی تیم ملی بگیرد. مرتضی محصص به عنوان رئیس کمیته فنی که در این اوضاع فدراسیون فوتبال بدون شک یکی از مشاوران بهاروند در پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال خواهد بود، درباره گزینه‌های داخلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: «آقای تاج قبل از اینکه به دلیل بیماری از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کند، با من جلسه‌ای را داشتند و در آن جلسه به من گفته بودند که کاندیدای خارجی زیادی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران نیستند. از طرفی گزینه‌های خوب داخلی هم تیم دارند و نمی‌توان در میانه فصل، آنها را از تیم باشگاهی‌شان جدا کنیم و به تیم ملی بیاوریم. ما در این رابطه صحبت‌های مفصلی با آقای تاج داشتیم. حالا اما تصمیم‌گیری نهایی درباره سرمربی تیم ملی بر‌عهده آقای بهاروند و شکوری است و اطلاعاتی اگر قرار است درباره تیم ملی مطرح شود، از زبان این دو نفر باید باشد. ما به عنوان کمیته فنی، تنها تصمیم‌سازی می‌کنیم، نه تصمیم‌گیری.»
این صحبت‌های محصص و تأکید تاج بر مشکل شاغل بودن گزینه‌های تیم ملی فوتبال ایران، به خودی خود انتخاب امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی را با مشکل مواجه می‌کند و شانس علی دایی را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران بالا می‌برد. بخصوص که محصص درباره احتمال انتخاب علی دایی می‌گوید: «به نظر من علی دایی یکی از بهترین کاندیداهاست چون علاوه بر برخورداری از توان فنی، مورد احترام بازیکنان است. ما حتی اگر بزرگترین تئوریسین را هم بیاوریم باید به این نکته توجه داشته باشیم که این فرد قرار است با بازیکنانی چون سردار آزمون و علیرضا جهانبخش کار کند که متقاعد کردن آنها کار راحتی نیست. پس مهم است که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مقطع فعلی، فردی مورد احترام بازیکنان باشد.»
این موضوع البته دو گزینه دیگر داخلی را از گردونه رقابت خارج نمی‌کند. مرتضی محصص درباره یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی اینطور توضیح می‌دهد: «آقای گل‌محمدی و قلعه‌نویی هم کاندیداهای خوبی هستند. البته در جلسه کوتاهی که با آقای تاج داشتیم دیگر صحبت به این مسائل کشیده نشد. حالا اما باید ببینیم هیأت رئیسه و آقای بهاروند، درباره سرمربی تیم ملی چه تصمیمی خواهند گرفت؟»
صحبت‌های مرتضی محصص به عنوان یکی از افرادی که در طول این مدت برای انتخاب سرمربی تیم ملی مشاوره‌هایی را به مدیران فدراسیون فوتبال داده است، نشان از شانس بالای علی دایی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران دارد. او هم مورد احترام بازیکنان است و هم در حال حاضر در هیچ تیم باشگاهی شاغل نیست. او حتی پیشنهاد ذوب‌آهن را هم رد کرد تا بیشتر به نیمکت تیم ملی نزدیک شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied