شمانیوز
شما نیوز

جزئیات پناهندگی فرزاد ذوالقدری + عکس

فرزاد ذوالقدری، ملی‌پوش پیشین تکواندو ایران، تابعیت بلغارستان گرفت و برای این کشور مبارزه می کند

جزئیات پناهندگی فرزاد ذوالقدری + عکس

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از تابناک ؛  فرزاد ذوالقدری، ملی پوش سابق تکواندو (Taekwondo) ایران با حضور در بلغارستان و دریافت تابعیت این کشور برای بلغار ها مبارزه خواهد کرد.

او قرار است در اولین گام ۲۹ بهمن ماه در تورنمنت جام ریاست فدراسیون جهانی در کشور سوئد برای بلغارستان مبارزه کند.

61

مصاحبه به یاد ماندی وی :

 قرار بود اسفندماه پای مصدوم خود را جراحی کنم اما تعطیلات پیش رو و سفر پزشکان متخصص به خارج از کشور برایم خطراتی داشت، به همین دلیل روز پنجشنبه گذشته دو رباط خود را جراحی کردم.

وی افزود: یک هفته استراحت مطلق خواهم بود و سپس باید آب درمانی و فیزیوتراپی را آغاز کرده و به گفته پزشکان 6 تا 8 ماه زمان می برد تا به میدان بازگردم.

ذوالقدر درپاسخ به این سوال که آیا انجام عمل جراحی انگیزه ای برای بازگشت به شیاپچانگ برای او باقی گذاشته است؟ عنوان کرد: مصدومیت در ورزش به خصوص رشته های رزمی طبیعی است و من با انگیزه بالایی که دارم با قدرت به میدان بازخواهم گشت. روند بسیار خوبی دارم و با 21 سال سن در قهرمانی آسیا نیز فیکس تیم ملی بودم و در 25 بازی لیگ فقط 3 شکست داشتم و می خواهم دوباره جای خود را پس بگیرم.

تکواندوکار کشورمان درخصوص مصدومیت های متوالی ورزشکاران نامدار این رشته گفت: این مساله دلایل مختلفی دارد. درطول سال مرتبا در مسابقات لیگ، قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی و تورنمنت ها و مسابقات رسمی به میدان می رویم و مصدومیت تاحدودی طبیعی است.

وی تصریح کرد:مسابقات سنگین متعدد باعث تحلیل رفتن انرژی ورزشکاران می شود و در لیگ هم به دلیل قراردادی که داریم باید مسابقه دهیم.

ذوالقدر درپاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی مکزیک چگونه می بیند، عنوان کرد: درقهرمانی آسیا نیز تیم جوانی داشتیم ولی تیم امسال بسیار جوانتر است و تورنمنت اسپانیا نخستین رقابتی است که اکثر بازیکنان در ترکیب تیم بزرگسالان قرار می گیرند.

وی افزود: البته ناشناخته بودن باعث می شود تکواندوکاران بدون استرس به میدان بروند و شانس بالایی برای موفقیت داشته باشند، ازصمیم قلب دوست دارم تیم جوان ایران با کادر فنی خوبی که دارد به مدال های متعددی دست یابد.

این تکواندوکار درپاسخ به این سوال که پسر (غلامحسن ذوالقدر) دبیرفعلی فدراسیون و سرمربی اسبق تیم ملی بودن چه سودی برایش داشته است، گفت: زمانی که به منزل می آمدم و پدرم فیلم مبارزاتم را آنالیز می کرد سود می بردم اما در بسیاری از مواقع داشتن فامیلی ذوالقدر کارم را سخت کرد. دربسیاری از مواقع برای اینکه صحبتی باقی نماند بارها انتخابی برگزار کردم.

وی افزود: می دانم که خیلی مواقع خیلی ها می خواهند از این مساله بهره برده و به خواسته خود برسند اما توجهی نداشته و می خواهم با قدرت به تیم ملی بازگردم.

ذوالقدری، کاپیتان قبلی تیم نوجوانان تکواندو ایران بود و در کارنامه خویش مدال برنز قهرمانی آسیا، نقره دانشجویان جهان و مدال نقره جام جهانی مکزیک در سال ۲۰۱۵ را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied