شمانیوز
شما نیوز

استراماچونی را از استقلال فراری دادند!

سرمربی فعلی نیروی زمینی و بازیکن اسبق استقلال با انتقاد نحوه مدیریت باشگاه استقلال معتقد است که مسئولان طوری رفتار کردند که سرمربی ایتالیایی رفتن را بر ماندن در ایران ترجیح دهد.

استراماچونی را از استقلال فراری دادند!

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از فوتبالی ؛   اگر ادعا کنیم استقلال دریکی از سخت‌ترین دوران حیات باشگاه خودش قرارداد ادعای زیادی نکردیم. با همه این تفاصیل آن‌ها این روزها در چمن مصنوعی زمین تهران مدرن تمرینات خودشان را زیر نظر فرهاد مجیدی بازیکن محبوبشان دنبال می‌کنند تا شاید یک نتیجه خوب در لیگ برتر بتواند التیامی باشد بر تمام حاشیه‌های ریزودرشتی که گویا قرار نیست دست از سر این تیم بردارد.

 امید روانخواه یکی از بازیکنان سابق این تیم که نقش بارزی در بستن تیم استقلال در این فصل را داشت در خصوص رویکرد مجموعه این تیم درباره سلب میزبانی باشگاه در لیگ قهرمانان گفت: « بعضی از اوقات یک باشگاه در شرایطی قرار می‌گیرد که حاصل تصمیمات اشتباه این باشگاه درگذشته است. اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که کمتر تصمیمی درستی در این باشگاه اتخاذشده است و آنچه این روزها این تیم با آن درگیر است رابطه‌ای مستقیم با این نظرات دارد.»

وی در ادامه افزود: «در مورد رویکرد باشگاه استقلال در خصوص حاضر نشدن در لیگ قهرمانان آسیا باید بگویم که شاید این آسان‌ترین راه ممکن برای تیمی است که مدیرانش قرار نیست از جیب شخصی این باشگاه را اداره کنند و تبعات ناشی از عدم حضور در این تورنمنت به‌هیچ‌وجه دامن آن‌ها را نخواهد گرفت و درعین‌حال معتقدم این موضوع باعث شده است تمام اشتباهات مسئولان در سال‌های اخیر مورد پوشش قرار بگیرد و به‌نوعی تدابیر اشتباه در زیر این حجم از این نوع اخبار لاپوشانی شود.»

 سرمربی فعلی نیروی زمینی با اشاره به آندرا استراماچونی تصریح کرد: «من صادقانه اگر بخواهم در ارتباط با شرایط این روزهای استقلال صحبت کنم، قبل از آن باید به چند سؤالی که در ذهنم وجود دارد پاسخ داد شود و اولین سؤال این است که چه مسائلی به وجود آمد که استراماچونی به‌راحتی توانست قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند و راهی ایتالیا شود. چرا برفرض مثال اسکوچیچ قادر به انجام این کار نشد. مدیری که نتواند از بندهای قراردادش محافظت کند پس به چه علت چنین سِمَت حساسی رامی پذیرد. به نظر من شما اگر مدیریت تیمی مثل استقلال را می‌پذیرید باید حتی اگر لازم شد ماشین زیر پای خود را بفروشید اما اجازه ندهید تیمتان بدون داشتن سرمربی به دیدار رقبایش برود.»

 وی همچنین اضافه کرد: «در اینکه اراده‌ای وجود داشت که اجازه نداد جلوی رفتن استراماچونی گرفته شود شکی وجود ندارد و با یک پلان از قبل طراحی‌شده آن مربی را آن‌قدر تحت‌فشار قراردادند تا از بندهای قراردادش برای رفتن به ایتالیا استفاده کند و جالب اینکه بعد از رفتن او اراده‌ای حتی برای بازگرداندن او نیز دیده نشد.»

 روانخواه با انتقاد از انتشار قرارداد استراماچونی خاطرنشان کرد: «متأسفانه نکته جالب‌توجه زمانی است که وی تاحدی برای بازگشت چراغ سبز نشان داد اما به ناگاه با انتشار قراردادش که خط قرمز او بود عملاً او را از فکر حضور مجدد در استقلال منصرف کردند. قراردادی که مسلماً دست آبدارچی استقلال نبود و این کار را تنها می‌توان شیطنت یکی از مدیران این باشگاه قلمداد کرد. استراماچونی اصلاً دوست نداشت که مقدار قراردادش در مارکت اروپا فاش شود و او این حق را داشت که دلش نخواهد مبلغ توافقش در یک تیم ایرانی در اختیار رسانه‌های اروپایی قرار بگیرد اما با انتشار آن قرارداد عملاً تمام امیدهای بازگشت به ایران از بین رفت.»

 روانخواه در ادامه افزود: «بعد از آن خطور می شود که فرهاد مجیدی که او را شایسته حضور در تیم امید نمی‌دانند برای نشستن رو نیمکت استقلال مناسب می بینندو از نام مربی‌ای مثل دی بیاسی به‌راحتی می‌گذرند.

 وی در پاسخ به این سؤال که استقلال در حاضر چرا باید در یک زمین چمن مصنوعی تمرین کند گفت: «به‌واقع پلان مشخصی در استقلال وجود ندارد و شما با این شرایط که من گفتم چطور انتظار دارید آن‌ها بتوانند زمین تمرین مناسبی را برای مجیدی فراهم کنند. این را مطمئن باشید که آرزوی قلبی من این است که مجیدی بتواند در استقلال موفق شود اما دلم می‌خواست زمانی پای فرهاد به استقلال باز شود که هم ازنظر فنی و لجستیکی و امکاناتی استقلال تا بن دندان مسلح باشند ما چیزی از فرهاد ندیدیم و شاید کارنامه‌ای نداشته باشد اما قلبا دلم می‌خواهد او به همراه استقلال موفق شود.»

وی در خصوص سرمربی گری نیروی زمینی و نتایج پر نوسانی که این تیم می‌گیرد گفت: «شما ببینید یک‌زمانی شما بازیکنی را برای دو سال دنبال می‌کنید تا به‌محض هدایت یک تیم آن بازیکن را به تیم خود اضافه کنید، برای اضافه کردن او شما شاید حتی بودجه کافی را نداشته باشید اما بااین‌وجود با او قرارداد می‌بندید و از این بازیکن بهره می‌برید.

 ولی باور کنید من در حال حاضر چنین شرایطی هم ندارم و نمی‌توانم بازیکنانی که شناختی از آن‌ها دارم و می‌دانم می‌توانند مشکلات بزرگی را از تیم من حل کنند را به خدمت بگیرم. پس به من حق بدهید که کار در چنین شرایطی تا حدی سخت است. باور کنید که ما در تمام بازی‌هایی که به میدان رفتیم مالکیت 70 به بالا را به نفع خودمان به ثبت رساندیم اما شاید کسی توجه به این موضوع نمی‌کند و این در حالی است که در هر بازی موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهیم. این نکته را فقط بگویم که ما در 5 بازی متوالی با کمتر از 11 نفر بازی را ترک کردیم که نشان از بی‌تجربگی بازیکنانم است ولی خوشبختانه رفته‌رفته هر چه قدر جلوتر می‌رویم بچه‌ها باتجربه‌تر از قبل می‌شوند و من واقعاً به آینده این تیم کاملاً خوش‌بینم. »

وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی بازیکنان باشگاه استقلال اظهار کرد: «در آخر می‌خواهیم بگویم که دلم برای تک‌تک مجموعه بازیکنان باشگاه استقلال می‌سوزد که با داشتن توانایی‌های زیادی که در این تیم وجود دارد باید قربانی این اشتباهات در سطح مدیریتی شوند و اگر بخواهم درست‌تر بگویم مثل گوشت قربانی با آن‌ها رفتارمی شود. اما بازهم برای فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که او بتواند آرزوی هواداران را محقق کند.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied