شمانیوز
شما نیوز

توافق با AFC اتفاق بزرگی در ورزش ایران بود

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش درباره جزییات مذاکرات با کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کرد.

توافق با AFC اتفاق بزرگی در ورزش ایران بود

به گزارش  ورزشی شمانیوز و به نقل از فوتبالی ؛ مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با حضور روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران پیرامون جلسه مدیران باشگاه های فوتبال ایران با AFC و مسائل مربوط به خروجی این جلسه صحبت کرد که در ادامه می خوانیم.

به نظر من یک توافق خوب انجام شد و لفظ پیروزی بزرگ بیشتر جنبه ژورنالیستی دارد. توافق خوب از آن جهت بود که ما چیزی را که از ابتدا گفتیم حق ماست که همان حق میزبانی بود، حفظ شد و AFC رسما اعلام کرد که بازی های برگشت دور گروهی در ایران برگزار خواهد شد. نکته بعد این است که با پذیرفتن این مورد، عدم امنیت در ایران بی معنی می شود و نکته بعد هم اینکه این ماجرای سلب میزبانی فقط مربوط به باشگاه ها نبود و بعد قرار بود که تیم ملی را درگیر کند و جلوی این ماجرا هم گرفته شد. اگر ما می گفتیم استقلال و شهرخودرو در پلی آف بازی نکنند، هواداران استقلال و شهرخودرو می گفتند که تصمیمات اتخاذ شده به گونه ای بوده که به نفع پرسپولیس و سپاهان باشد و ما از حقوقمان بی بهره شدیم. من فکر می کنم توافق خوبی برای ورزش ایران بود. 

وی ادامه داد: نامه 17 ژانویه فقط درباره پلی آف نبود و درباره کل فوتبال ایران بود. ذکر شده بود که ایران حق میزبانی ندارد یعنی هم پلی آف و هم گروهی. جواب ما هم پکیجی بود که ما کل میزبانی ها را می خواهیم. ما حاضر بودیم جریمه سنگین را پرداخت کنیم اما زیربار چنین موضوعی نرویم. ما نمی خواستیم حقمان گرفته شود. در نامه دوم به صراحت گفته شده بود سه تا بازی ابتدایی در بیرون از خانه و بازی های برگشت که در ماه فروردین قرار است برگزار شود نیاز به بررسی وضعیت ایران از لحاظ امنیتی دارد. 

علی نژاد تاکید کرد: ما عنوان کردیم که تاریخ بازی استقلال و شهرخودرو تغییر کند اما نتیجه ای نداشت اما اگر بحث عقب نشینی باشد AFC بر خلاف مصوبه هیات اجرایی خیلی عقب نشینی کرده است. بیانیه ابتدایی روی سایت AFC اشکال داشت که بعدا اصلاح شد. نامه ای که ما منتشر کردیم صراحتا نوشته شده "در خانه". بحث تاریخ بازی ها که درخواست کردیم عقب بیفتد نتیجه بخش نشد چرا که با امارات تماس گرفتند و مشخص شد داوران آمده اند و ما نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه مسابقات خودمان را داریم. موضوع اساسی ما این بود مردم بدانند چیزی که AFC خواست محقق نشد. کمیته اجرایی سازمان تصویب کرد که ایران میزبان نباشد و ما رفتیم کاری کردیم که مصوبه کمیته اجرایی لغو شده است. چون لغو شد ما هم پذیرفتیم که دو تا بازی نمایندگان ما در ایران نباشد. 

او اضافه کرد: ما از ابتدا گفتیم اگر این شرط را بپذیریم مطمئنا عواقب بعدی خواهد داشت. با این تصمیمی که گرفته شد میزبانی های تیم ملی به احتمال خیلی زیاد مشکلی پیدا نمی کند اما اتفاق خبر نمی کند و طرف مقابل ما هر لحظه ممکن است نظر دیگری دهد. صحبت های آقای مجیدی را خواندم. ایشان مدیرعامل باشگاه نیست که بخواهد برای این موضوع تصمیمی بگیرد. ما رشته های غیر فوتبالی مان آن سر دنیا می روند مسابقه می دهند و قهرمان می شوند استقلال فقط یک روز دیرتر از زمانی که قرار بود برود، ایران را ترک کرد. 

علی نژاد در انتها گفت: در برنامه فوتبال برتر قانون را نشان دادم که نوشته بود حداقل 20 هزار دلار جریمه است. موضوع 14 ژانویه بود که بازی اول برگزار می شد. موضوع این است که شروع پلی آف شروع مسابقات به حساب می آید. نکته ای که ما داشتیم این بود که ما 14 ژانویه می خواستیم شرکت کنیم آنها 17 ژانویه به ما نامه زدند! آنها قائله را بهم زدند. بحث میزان جریمه بحث مفصلی است. آنها می خواستند شرایط داخل مسابقات را برای ما پیاده کنند که خدا را شکر نشد. درباره بازگشت میزبانی مقابل تیم های عربستانی خبرهای خوبی دارم که مذاکرات خوبی درباره بهتر شدن روابط دو کشور در حال انجام است. من فکر می کنم این موضوع حل خواهد شد و به این ماجرا خوشبین هستم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied