شمانیوز
شما نیوز

رکورد خارق العاده از لیونل مسی!

لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا در برد 0-5 تیمش در بازی پنجشنبه شب مقابل لگانس در جام حذفی اسپانیا، رکورد جالب توجهی را به نام خودش ثبت کرد.

رکورد خارق العاده از لیونل مسی!

به گزارش  ورزشی شمانیوز و به نقل از فوتبالی ؛   برد در این بازی، به منزله پانصدمین بردی بود که لیونل مسی با پیراهن باشگاه بارسلونا کسب کرده است و او در شانزدهمین فصل حضورش در تیم اصلی بارسا توانست پانصدمین پیروزی اش با پیراهن این تیم را جشن بگیرد. لیونل مسی در طول این مدت 710 بازی با پیراهن بارسلونا برگزار کرده که در آنها به 500 برد (71% پیروزی)، 131 تساوی (18%) و 79 باخت (11%) دست یافته است. در طول این سالها و دراین 710 بازی، مسی 621 گل هم با پیراهن بارسا به ثمر رسانده که در نوع خود و در پنجاه سال اخیر ،یک رکورد تاریخی به حساب می آید.  آخرین بار این پله بود که در طول دوران حضورش در سانتوس به 643 گل رسیده بود.

بردهای مسی با پیراهن بارسلونا در این تورنمنتها به دست آمده: 349 برد در لالیگا، 83 برد در لیگ قهرمانان اروپا ، 51 برددر جام حذفی اسپانیا، 9 برد در سوپرکاپ اسپانیا، 5 پیروزی در جام باشگاه های جهان و سه پیروزی در سوپرکاپ اروپا

3

از 500 بردی که مسی با پیراهن بارسلونا تجربه کرده، 285 پیروزی در نوکمپ به دست آمده و 215 پیروزی در خارج از خانه. آمار حکایت از آن دارد که در 348 دیداری که مسی در نوکمپ با پیراهن بارسلونا بازی کرده است،  او در 82% از بازیهای خانگی تیمش به پیروزی رسیده است. آخرین باخت مسی در نوکمپ به مصاف با بتیس برمی گردد که در 11 نوامبر سال 2018 رقم خورده بود و در آن بازی بارسا در نوکمپ با نتیجه 4-3 مغلوب بتیسی شد که در آن زمان کیکه ستین، سرمربی فعلی بارسا، هدایتش را در دست داد.

قربانی موردعلاقه مسی دراین مدت، سویا بوده که در 38 مصافی که با این تیم داشته به 29 برد دست یافته و بعد از سویا، نام اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو دیده می شود که مسی 24 بار طعم برد مقابل آنها را چشیده و در مصافهایی که مقابل اسپانیول داشته به 23 پیروزی دست یافته و 19 بار هم مقابل رئال مادرید به پیروزی رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied