شمانیوز
شما نیوز

شوک به فدراسیون فوتبال؛

درخواست غرامت 90 میلیاردی ویلموتس به دستمان رسید

شکایت رسمی مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا پس از فسخ یک طرفه قراردادش به دست فدراسیون رسیده و راهکارهایی برای رد ادعاهای او مطرح شده است.

درخواست غرامت 90 میلیاردی ویلموتس به دستمان رسید

به گزارش  ورزشی شمانیوز و به نقل از فوتبالی ؛   عدم توافق مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران پس از فسخ قرارداد، کار را به شکایت رساند. سرمربی بلژیکی تیم ملی که با تصمیم فسخ قرارداد پیش از بازی با عراق، فدراسیون فوتبال را وارد چالش کرد طبق قراردادش می‌توانست با وجود فسخ، دستمزد سه ماه خود را دریافت کند و به صورت قانونی همه چیز به پایان برسد، اما او ادعای بیشتری داشته است.

جلسات و مکاتبات مختلف و متقابل فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس برای پایان توافقی به قرارداد، این مربی بلژیکی را راضی نکرد تا در نهایت ویلموتس شکایت خود را به فیفا بفرستد. شکایتی با ادعاهای مختلف که به تازگی به دست فدراسیون فوتبال رسیده است. تصمیم تشکیل گروهی حقوقی برای بررسی شکایت مارک ویلموتس در فدراسیون فوتبال اقدام عملی فدراسیون فوتبال بوده و جلسه‌ای هم برای بررسی ادعاهای ویلموتس برگزار شده است.

بزرگ‌ترین ادعای ویلموتس دریافت غرامت 6 میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال است و مربی بلژیکی مدعی شده که باید تمام پول تا پایان قراردادش به او پرداخت شود. با این حال بند پرداخت سه ماه دستمزد در صورت فسخ قرارداد به هر بهانه‌ای مسئله‌ای است که می‌تواند ادعای ویلموتس را رد کند. هرچند اهمیت زیادی دارد که وکلای فدراسیون فوتبال در این پرونده چقدر به قرارداد و ادعاهای ویلموتس اشراف داشته باشند تا بتوانند ادعاهای او را رد کنند.

«ویلموتس 10 آبان قراردادش را فسخ کرده بود» و پیش از بازی با عراق رسماً اعلام کرد دیگر سرمربی تیم ملی ایران نیست. پس از ارسال نامه فسخ در تاریخ اول نوامبر 2019 (10 آبان 98) او 8 نوامبر 2019 (17 آبان 98) جلسه‌ای با مدیران فدراسیون فوتبال در ترکیه برگزار و مبلغ 2 میلیون یورو برای خودش و دستیارانش دریافت کرد. ویلموتس پس از دریافت پول به کار خود بازگشت و با وجود فسخ هم در تمرینات حاضر شد و هم در بازی با عراق در تاریخ 14 نوامبر 2019 (23 آبان 98) روی نیمکت نشست و تیم ملی را هدایت کرد.

بازگشت به کار ویلموتس و هدایت تیم ملی در بازی با عراق، جدی‌ترین راهکار برای رد ادعای مارک ویلموتس است و این سؤال به وجود می‌آید که او چگونه پس از فسخ قراردادش دوباره با فدراسیون فوتبال ایران همکاری داشته است؟ این در حالی است که او پس از بازی با عراق حتی حاضر نشد به محل کار خود بازگردد و از فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران به عنوان ترانزیت سفرش به بلژیک استفاده کرد. پس از این ماجرا نیز فدراسیون بارها از او درخواست کرد که به کار خود بازگردد و این مسئله به فیفا نیز گزارش شد.

ویلموتس در حالی ترک کار کرده که از تمام مرخصی‌های سالانه خود در کمتر از شش ماه استفاده و فدراسیون فوتبال پیش از این ماجرای عدم حضور او را به فیفا ارائه کرد. از همین‌رو در شکایت متقابل فدراسیون فوتبال از مارک ویلموتس، دست ما خالی نیست و سرمربی بلژیکی نیز باید پاسخگوی رفتارهای غیر حرفه‌ای خود باشد. مسئله‌ای که به اعتبار فوتبال ایران نیز لطمه وارد کرد و این مربی بلژیکی پیش از بازی با عراق برنامه آماده‌سازی تیم ملی را در مهم‌ترین بازی مرحله گروهی گروگان گرفته بود و در نهایت شکست تیم ملی را هم به دنبال داشت.

ویلموتس در قراردادش با فدراسیون فوتبال ساحل عاج هم چنین رفتاری داشت و پس از فسخ قرارداد ادعای دریافت غرامت تا پایان قراردادش را داشت که به نظر می‌رسد این یک اپیدمی برای اوست، اما حالا شرایط فرق دارد. او در حالی ادعای غرامت کرده که پس از فسخ قراردادش به کار خود ادامه داده و پس از ادامه کار، ترک کار کرده است. حالا همین مسئله می‌تواند برگ برنده فدراسیون فوتبال ایران برای دفاع در پرونده‌ای باشد که فیفا آن را بررسی خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied