شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس یحیی بهتر از پرسپولیس کالدرون است؟

سبک بازی گل محمدی در دو بازی اخیر، بسیاری را شگفت زده کرده است.

پرسپولیس یحیی بهتر از پرسپولیس کالدرون است؟

به گزارش  ورزشی شمانیوز و به نقل از فوتبالی ؛ گل محمدی تیمی را از کالدرون تحویل گرفت که در صدر جدول قرار داشت و روی ریل پیروزی افتاده بود. یحیی تصمیم گرفت با چند اصلاح کوچک، مسیر مربی آرژانتینی را ادامه دهد و با این کار به فلسفه چندین ساله اش پشت کرد. نام یحیی مترادف بود با فوتبال کنش‌گرا با تصاحبِ توپ بالا و پاس های روی زمین. شهر خودرو با گل محمدی در نیم فصل اول لیگ نوزدهم به طور میانگین در هر بازی بیش از 500 پاس رد و بدل کرده بود و در حدود 58 درصد صاحب توپ و میدان بود. ولی در این دو این بازی، شاهد سبک متفاوتی از تیمِ گل محمدی بودیم.

در ورزشگاه آزادی و در بازی مقابل تراکتورسازی، پرسپولیس یحیی، توپ و میدان را به تراکتور داد و شاهدِ آمار عجیبِ 65 درصد مالکیت توپ برای تراکتور در این بازی بودیم. در بازی با صنعت نفت هم شاهد مالکیت کمتر پرسپولیس از تیم آبادانی بودیم. سرخپوشان به تیمی تبدیل شدند که هرز حمله نمی کنند و بیهوده توپ را در اختیار ندارند. می‌دانند کِی و کجا باید ضربه خود را به حریف وارد کنند و بعد از آن چگونه بازی را مدیریت کنند.

شاید فردا هم در دربی، شاهد چنین بازی از پرسپولیس باشیم. اینکه مالکیت را بدهند اما به یکباره به تیم مقابل بتازند. 

پرسپولیس در بخش دفاعی در فاز دفاعی با پرسینگ شدید، اجازه بازی‌سازی را به حریف نمی‌دهند و موجب اشتباه بازیکنان تیم مقابل می‌شوند.  همانگونه که در بازی مقابل تراکتورسازی، شجاعی، دژاگه و حاج صفی تحت فشار قرار گرفتند، در بازی مقابل صفت نفت هم سرخپوشان از همان ابتدای بازی با ایجاد پرس در زمین حریف توانستند خط هافبک نفت را به طور کامل از کار بیندازند و بارها  شاهد ار دست دادن توپ توسط ریکانی و جهانی بودیم. دو مهاجم پرسپولیس به علاوه کامیابی نیا بیشترین سهم را در ایجاد این پرس سنگین ایفا می‌کنند.

دیگر تفاوت گل محمدی، نوع مراوده اش با بازیکنان با تجربه تیم است که نشان از پختگی او دارد. از پرسپولیسی که یحیی با 42 سال سن در 7 سالِ پیش هدایتش را برعهده داشت، فقط سید جلال باقی مانده و حالا مدافع سابق تیم ملی در آستانه 50 سالگی، به اندازه‌ ای پخته شده که سناریوی مهدوی کیا را برای سید جلال تکرار نکند.

او مطمئنا از ماجراهای کالدرون درس گرفته است. فردا در دربی روح استراماچونی و کالدرون در بازی دوم تیم دیده خواهد شد چرا که در سوی مقابل هم فرهاد مجیدی هم راه استراماچونی را ادامه داده و شاید زیاد هم در نوع بازی استقلال، تغییری ایجاد نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied