شمانیوز
شما نیوز

امیدوار به پوشش تلویزیونی خوب برای دربی 91

آیا می‌توان امیدوار بود که در دربی شاهد یک اتفاق خوب تلویزیونی باشیم؟

امیدوار به پوشش تلویزیونی خوب برای دربی 91

به گزارش  ورزشی شمانیوز و به نقل از فوتبالی ؛  گزارشگر دربی سرانجام معرفی شد. در حالیکه بسیاری منتظر نام پیمان یوسفی به عنوان گزارشگر این بازی بودند، شبکه سه محمد رضا احمدی را به عنوان گزارشگر بازی معرفی کرد.

در کیفیت بالای محمدرضا احمدی شکی نیست اما او در سالهای گذشته بارها و بارها دربی را گزارش کرده است. شاید بد نبود با توجه به گزارش خوب پیمان یوسفی در بازی با الریان و اینکه او هشت سالی است دربی را گزارش نکرده است، دربی فردا به پیمان یوسفی برسد. 

در سالهای گذشته عادل فردوسی پور، مزدک میرزایی و محمد رضا احمدی و حتی جواد خیابانی در نوبتهای مختلف دربی پایتخت را گزارش کرده اند و حتی در این میان اگر به آمار نگاه کنیم، سهم فردوسی پور و محمدرضا احمدی بیشتر از سایرین بوده اما در رویه جدید شبکه سه، گزارش کردن نوبتی از دستور کار خارج شده و گزارش دربی بین احمدی و عادل و گهگاهی خیابانی و مزدک میرزایی دست به دست می شد. 

اینکه ملاک انتخاب چیست را مدیران شبکه سه تعیین می کنند و خودشان می دانند چه کسی باید گزارشگر باشد، اما جریانهای رسانه ای از روزهای قبل با نام بردن از گزینه هایی چون پیمان یوسفی و عباس قانع و حتی خیابانی و سیانکی، قصد داشتند این نامها را بسوزانند تا در نهایت احمدی را به عنوان گزارشگر بازی معرفی کنند. 

عادل فردوسی پور که از شبکه سه رفته است و نه بازیهای فوتبال در شبکه سه را گزارش می کند و نه در شبکه ورزش، مزدک میرزایی هم که مهاجرت کرده و در حال حاضر شبکه سه محمد رضا احمدی، پیمان یوسفی و جواد خیابانی را دارد. هر چند نسل جدیدی از گزارشگران در حال گزارش هستند اما زیاد بودن تعداد این گزارشگران که با هدف سلبریتی نشدن هیچ کدام از آنها، سیاستگزاری شده است نتوانسته سلبریتی های قدیمی را از یاد مردم ببرد.

در انتظار یک پوشش تلویزیونی در حد نام دربی

شبکه سه سیما در سالهای گذشته تلاش زیادی کرده تا با پوشش مسابقات لیگ برتر، مخاطبش را راضی کند. دربی هم می‌تواند فرصت خوبی باشد تا شبکه سه نشان دهد که قابلیت تحویل یک محصول استاندارد را به مشتری‌اش دارد. اینکه تعداد زیاد دوربینی به ورزشگاه آزادی بروند تا هیچ صحنه‌ای از بازی، از چشم بیننده تلویزیونی دور نماند، بسیار خوب است منتهی توقعات دیگری هم از کارگردان بازی وجود دارد. اینکه به لحاظ آماری هم اطلاعات خوبی در اختیار بیننده قرار دهد. قطعا کسی انتظار ندارد که شاهد استفاده از تکنولوژی دوربین 360 درجه در دربی یا سایر مسابقات لیگ برتر باشیم منتهی اینکه ساده ترین اطلاعات آماری نظیر کارت زرد و قرمز، به بیننده ارائه شود، درخواست زیادی نیست. در بازی جنجالی پرسپولیس و تراکتور، کارگردان مسابقه نتوانست اطلاعات کاملی به بیننده بدهد و تمام کارت زردها را پوشش دهد. نامها زیر تصویر بازیکنان زیرنویس نمی شد و تعداد کرنرها، آفسایدها، درصد بازی و دیگر اطلاعات مفید به ببینندگان منتقل نمی شد که امیدواریم در بازی فردا این اتفاق بیفتد. در گذشته همیشه آمارها به خوبی به بینندگان ارائه می شد اما در دوره جدید، ظاهرا دوربین های اچ دی آمار را از یاد کارگردان برده اند. 

جدا از این موضوع، اطلاعات آماری ساده مثل درصد مالکیت هم جزو مسائلی است که تقریبا تمام شبکه‌های تلویزیونی، سعی می کنند در طول بازی به مخاطب خود ارائه دهند و امیدواریم افرادی که قرار است دربی را پوشش دهند، به این نکته توجه کنند که می‌توانند دربی را تبدیل به یک اتفاق تلویزیونی خوب برای بیننده کنند البته اگر علاقه‌ای به این کار داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied