شمانیوز
شما نیوز

خداداد: پرسپولیس لیاقت هر 2 جام را داشت

خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تیم پرسپولیس لیاقت قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی را داشته است.

خداداد: پرسپولیس لیاقت هر 2 جام را داشت

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تسنیم:  خداداد عزیزی درباره قهرمانی پرسپولیس در جام حذ فی فوتبال اظهار داشت: از ابتدا هم معلوم بود که پرسپولیس داماش را شکست می‌دهد. به نظرم تیم برانکو امسال لیاقت قهرمانی در هر دو جام را هم داشت و به برانکو، بازیکنان و تمام هواداران پرسپولیس هم تبریک می‌گویم. بعد از مدت‌ها برای اولین بار بود که یک تیم موفق می‌شود در یک سال دو جام را به دست بیاورد. به نظرم پرسپولیس یک تیم منظم و کامل بود و شرایط لازم برای قهرمانی در هر دو جام را داشت. این تیم در جام حذفی هم از سمت سخت جدول بالا آمد و سپاهان و پدیده را شکست داده بود و لیاقت قهرمانی را هم داشت.

وی درباره حاشیه‌های پیش از آغاز این بازی و هجمه‌های ایجاد شده علیه سازمان لیگ تصریح کرد: اینکه الان ما شلوغش کردیم و بخواهیم همه گناه‌‌ها را گردن فتاحی بیندازیم نامردی است. فتاحی چندین سال است در فوتبال ماست و در گذشته از زحمت‌‌کش‌هایی بود که دیده نمی‌شد، اما حالا یکی دو سال است مسئولیت گرفته و دیده می‌شود. من فتاحی را خوب می‌شناسم. او کارش را بلد است و سالیان سال است در فوتبال ما حضور دارد. اینکه همه چیز را گردن او بیندازیم کم لطفی است. وقتی درِ استادیوم را باز می‌کنند و همه می‌ریزند داخل، فتاحی چه کار کند؟ دیروز یک صحنه نشان داد که پنج نفر روی دو صندلی نشسته بودند، کنترل این وضعیت دیگر دست فتاحی و فدراسیون فوتبال نیست. من دیدم فتاحی گفته است هواداران از روی دیوار و زیر در وارد ورزشگاه شده‌اند، این ایراد استادیوم است. کنترل این موضوع که دست فدراسیون و فتاحی نیست. ضمن اینکه با تمام احترامی که برای هواداران پرسپولیس قائلم، اما حق هواداران داماش بود که وارد ورزشگاه شوند. به نظرم کار درستی کردند که بازی را نگه داشتند تا هواداران داماش هم وارد استادیوم شوند.

«علاوه بر فینال جام حذفی، اتفاقات دیدار سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر هم باعث شده بود تا انتقادات از سازمان لیگ زیاد باشد». پیشکسوت فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این موضوع گفت: در بازی سپاهان و پرسپولیس درگیری بازیکنان در وسط زمین یا درگیری هواداران بیرون از ورزشگاه، چه ربطی به فتاحی دارد؟ مثلاً در بازی لیورپول و بارسلونا وقتی هواداران انگلیسی در بارسلونا آشوب می‌کنند، این به کمیته برگزاری چه ربطی دارد؟ یا وقتی جیمی‌جامپ وارد زمین می‌شود به مسئولان برگزاری چه ربطی دارد؟ من در بازی پرسپولیس و داماش تقصیرکار را فتاحی یا فدراسیون فوتبال نمی‌بینم. حق هواداران داماش بود که وارد ورزشگاه شوند. نمی‌شود که همه استادیوم را پرسپولیسی‌ها بگیرند، اما اینکه هواداران از زیر در وارد ورزشگاه می‌شوند دیگر نمی‌دانم تقصیر چه کسی است! در کل یک عده‌ای در این وضعیت خواستند فضا را شلوغ کنند.

عزیزی درباره حکم کمیته اخلاق در خصوص محرومیت موقت سعید فتاحی از کلیه فعالیت‌های فوتبالی عنوان کرد: کمیته اخلاق هم اشتباه کرد. این کمیته باید بیشتر از همه باید سعه صدر داشته باشد و باید ببیند اول چه اتفاقی افتاده بعد تصمیم بگیرد. اینکه یک دفعه به خاطر یک بازی تمام خدمات فتاحی را از بین ببرید ظلم است. کمیته اخلاق ایجاد شده که ظلمی به کسی نشود. در مملکت ما یک عده‌ای اختلاس می‌کنند، بعد از پنج سال تازه می‌فهمند اختلاس شده، بعد شش سال هم طول می‌کشد تا رأی آن صادر شود، اما الان چطور می‌شود طی یک ساعت فتاحی را از همه فعالیت‌ها تعلیق و محروم کنند؟

وی در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم هجمه سنگینی که از سوی برخی‌ها ایجاد شد در این تصمیم‌گیری‌ها تأثیر داشت. مثلاً من یک پست در فضای مجازی از وزیر ارتباطات دیدم که درباره تأخیر بازی صحبت کرده بود. خُب آقا! شما آنجا نیستید و نمی‌دانید چرا بازی دیر آغاز شده است. اگر آنجا بودید و می‌دانستید بعد می‌فهمیدید برگزاری یک بازی چقدر دردسر دارد. فکر می‌کنم این هجمه‌هایی که ایجاد شد و نماینده مجلس و وزرا در فضای مجازی پست گذاشتند، دست به دست هم داد تا یک عده تحت تأثیر قرار بگیرند و این تصمیمات گرفته شود. به نظرم همین که این بازی برگزار شد، خودش خیلی ارزشمند بود. درست است حدود دو ساعت تأخیر داشت، اما نمی‌شود هواداری که وارد ورزشگاه شده را به زور بیرون کرد. به نظرم کار سازمان لیگ منطقی بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied