شمانیوز
شما نیوز

بمب های نقل و انتقالاتی پرسپولیس مشخص شدند

در کنار انتخاب یک مربی مناسب برای پرسپولیس، بزرگترین چالش هواداران در روزهای نقل و انتقالات اینجاست که باشگاه هنوز ورود جدی به این موضوع نداشته است.

بمب های نقل و انتقالاتی پرسپولیس مشخص شدند

به گزارش شمانیوز به نقل از "ورزش سه"، با شروع نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس کمترین ورودی را در بین تیم‌های بالای جدول به خود اختصاص داده تا از این حیث هواداران این تیم با نگرانی بزرگی مواجه باشند. جایی که حتی در فضای مجازی به کنایه مدعی شده‌اند که تیم با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه است!

 

با این حال با نگاهی به لیست پرسپولیس شاید دلیل عدم حضور پررنگ باشگاه در نقل و انتقالات کاملا مشخص و روشن باشد؛ سرخ‌ها در بیشتر پست‌ها با نفراتی کامل و شاخص مواجه هستند و این مساله باعث می‌شود تا به دنبال حفظ میراث برانکو ایوانکوویچ و تنها تقویت چند پست خاص باشند.

 

دروازه‌بان؛ تنها اگر علیرضا بیرانوند برود
در خط دروازه پرسپولیس نفرات شاخص لیگ برتر در حال حاضر حضور دارند. علیرضا بیرانوند بدون شک جزو سه دروازه بان برتر فوتبال ایران و شاید حتی آسیا محسوب شود. بوژیدار رادوشوویچ نیز که به تازگی قراردادش را تمدید کرده، در دیدارهایی که فرصت حضور یافته، کم اشتباه و قابل اعتماد نشان داده است. گلر سوم این تیم نیز ابوالفضل درویش وند است که روزهای کسب تجربه با حضور در اردوی تیم امید تجربه می‌کند. سرخ‌ها در این پست همانند سپاهان که با حضور پیام نیازمند به دنبال گلر دیگری نبودند، نیاز به جذب را نمی‌بینند. هرچند این روزها زمزمه انتقال علیرضا بیرانوند به فوتبال اروپا شنیده می‌شود اما در شرایط فعلی بعید است که این گلر ملی‌پوش نیز پیشنهادی داشته باشد و او در فصل آینده نیز در رقابت برای دستیابی به رکوردها خواهد بود.

 

 

خط دفاعی؛ نادری برگردد و رضاییان نمی‌آید
در خط دفاعی نیز پرسپولیس با نفرات کاملی حضور دارد. سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، مهدی شیری، حسین ماهینی، شایان مصلح و البته احتمال زیاد محمد نادری. کدام تیم با چنین پتانسیلی همراه است؟ آنها در سمت چپ دفاعی محمد انصاری، شایان مصلح و نادری را در اختیار دارند و ربیع خواه نیز شرایط بازی در پست را دارد. در قلب دفاعی نیز سیدجلال حسینی و شجاع حضور دارند و ماهینی، ربیع خواه، انصاری و نادری نیز قابلیت انجام وظیفه در این پست را دارند. در سمت راست نیز اکنون حسین ماهینی و مهدی شیری حضور دارند و هرچند با انتقاداتی از سوی هواداران مواجه هستند اما برانکو بهترین عملکرد را از آنها گرفته بود. البته سیامک نعمتی و آدام همتی نیز قابلیت بازی در این پست را دارا هستند تا پرسپولیس همچنان با حفظ ساختار اصلی خود امیدوار باشد با هماهنگی بالای نفراتش در کورس برترین خط دفاعی فصل قرار داشته باشد و اهدافش را دنبال کند.

 

 

خط میانی؛ ترافیک شدید حتی بدون بشار رسن
در خط میانی نیز سرخ‌ها کاملا می‌توانند به حفظ ساختار خود امیدوار باشند. حضور ستاره‌هایی مثل کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، مهدی ترابی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، محسن ربیع خواه و در صورت تمدید قرارداد بشار رسن جمع این نفرات به 9 نفر خواهد رسید که ترافیک سنگینی را شامل این پست خواهد کرد. باشگاه البته به دنبال این است تا بشار رسن را به عنوان یک ستاره باکیفیت و قابل اعتنا حتی برای سرمایه گذاری در آینده در اختیار بگیرد. موضوعی که باعث خواهد شد تا در کنار بازیکنان جوانی همچون آدام همتی، حمید طاهرخانی و سعید حسین پور این پست نیز با کمترین نیاز به جابجایی و جذب نفرات جدید همراه باشد.

 

 

خط حمله؛ از دوران برانکو تا پسابرانکو
خط حمله پرسپولیس هرچند طی فصول اخیر توانسته نیازهای این تیم را در بیشتر بازی‌ها برآورده کند و در دوران برانکو ایوانکوویچ نیز سه آقای گل در پایان فصل معرفی کرد اما اکنون بزرگترین نیاز به ترمیم و جذب بازیکن جدید را به خود می‌بیند. علی علیپور اعلام کرده که به دنبال ادامه فوتبال خود در خارج از ایران است و برای خود شانس جدایی قائل است. در کنار این بازیکن ماریو بودیمیر نیز قطعا قصد ادامه فوتبال در ایران و پرسپولیس را ندارد و این مساله باعث خواهد شد تا مهدی شریفی، سعید کریمی و امین اسدی را در اختیار داشته باشند. بازیکنانی که هرچند کیفیت مناسبی دارا هستند اما قطعا قادر نیستند تمام نیازهای تیم را در قامت یک مهاجم کاملا گلزن و قابل اعتنا و اعتماد را ایفا کنند. این مساله باعث خواهد شد تا در شرایط فعلی باشگاه تمام اهداف خود را در جذب مهاجم قرار دهد. خط حمله پرسپولیس از پیش از زمان برانکو ایوانکوویچ و حتی در دوران حضور این مربی با ضعف بزرگ گلزنی همراه بوده و سرمربی کروات سابق این تیم نیز همواره با اشاره به این موضوع اعلام می‌کرد که به دنبال جذب مهاجمی قاتل در محوطه حریفان است. هرچند او با جذب دو مهاجم کروات و اوکراینی نیز نتوانست این ضعف را برطرف کند. حضور گادوین منشا مدعی نیز تنها در چند بازی برای آنها چاره ساز بود و این مهاجم نیجریه‌ای نیز با حضور در بطن حواشی نقشی که مدنظر سرخ‌ها بود را نتوانست به خوبی ایفا کند. با این حال شاید پرسپولیس به دنبال این باشد تا در بازار نه چندان معتبر فوتبال ایران با جذب مهاجم مناسب، اقدام به تمدید قرارداد با علی علیپور و راضی کردن این مهاجم برای ادامه حضور داشته باشد.

 

 

پرسپولیس در بازی نقل و انتقالات نمی‌افتد؟
هواداران پرسپولیس بزرگترین فشار و هجمه را به باشگاه وارد کرده‌اند. از یک سوی مربی موفق چند فصل اخیر خود را از دست داده‌اند و از سویی دیگر در شرایطی که باشگاه‌هایی مثل استقلال (5 ورودی)، تراکتور (7 ورودی)،  پدیده شهر خودرو (5 ورودی) و سپاهان (7 ورودی) داشته‌اند، آنها تنها اقدام به جذب یک بازیکن (فرشاد احمدزاده) کرده‌اند. با این حال همانطور که در این گزارش آمده، سرخ‌ها در پست‌های گلر، دفاع و خط میانی نیازی به جذب بازیکن ندارند و شاید بزرگترین عملکرد نقل و انتقالاتی آنها یعنی تمدید با بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و جذب فرشاد احمدزاده آنها را در شرایط برتری نسبت به دیگر تیم‌ها نیز قرار داده باشد. در کنار آن اگر آنها موفق به تمدید قرارداد محمد نادری و بشار رسن در کنار حفظ علیرضا بیرانوند و علیپور شوند، باید از حیث مدیریتی نمره قبولی نیز در بخش نقل و انتقالات دریافت کنند البته اگر به ترمیم و تقویت پست تهاجمی و جذب مهاجم نیز موفق عمل کنند.


در شرایط فعلی که هر روز گزینه‌های عجیب و غریب و فارغ از نیازهای تیم به گوش می‌رسد، شاید که نه، قطعا بهتر به نظر می‌رسد که مدیران این تیم موفق شوند تنها با جذب مهاجم سرشناس و قابل اعتنا این ضعف بزرگ را پوشش دهند. شاید جذب دو مهاجم موفق و کارنامه‌دار خیلی بهتر از اسامی باشد که این روزها به باشگاه لینک شده‌اند و به دنبال حضور در لیست فصل آینده هستند. خصوصا اینکه با نگاهی به لیست بازیکنان سهمیه این تیم، باشگاه کار دشواری برای انتخاب‌های خود خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied