شمانیوز
شما نیوز

استقلال به فکر جاشنین برای پاتوسی باشد

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: چون هنوز تکلیف علی کریمی به طور قطع روشن نشده می‌خواستم بگویم استقلال بیش از هر چیز به یک پلی‌میکر نیاز دارد.

استقلال به فکر جاشنین برای پاتوسی باشد
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، بهتاش فریبا در تحلیل وضعیت تیم استقلال به نقاط مثبت و منفی این تیم در فصل نقل و انتقالات پرداخت و البته به روش بازی استراماچونی هم اشاره‌ای کرد. او از گروه‌بندی مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم صحبت کرد و عراق را همگروهی همیشگی‌مان دانست. 

* فکر می‌کردید پاتوسی از استقلال برود؟
قبل از اینکه به این سؤال جواب بدهم، بگویم اعتقاد دارم نباید به بازیکنی که از تیم رفته فکر کرد و احیاناً افسوسش را خورد. بهتر است به جای صرف انرژی برای این موضوع به فکر جایگزین کردن یک بازیکن با همان پارامتر‌ها یا بهتر از قبلی باشیم. پاتوسی هم به هر دلیلی رفته، دیگر رفته است. 

* با این وضعیت استقلال در میانه زمین بازیکن لازم ندارد؟
اتفاقاً، چون هنوز تکلیف علی کریمی به طور قطع روشن نشده می‌خواستم بگویم استقلال بیش از هر چیز به یک پلی‌میکر نیاز دارد. یک بازیکن که بتواند در میانه زمین توپ را به جلو، کناره‌ها و حتی گاهی عقب بدهد. در واقع استقلال یک لیدر می‌خواهد. 

* بیشتر توضیح می‌دهید؟
یکی مانند امید ابراهیمی. کسی که لازم نیست حتماً از نظر فنی برتر باشد، کافیست مدیریت بالایی داشته باشد تا در مواقعی که تیم درون زمین است و مربی نمی‌تواند به تیم کمک کند، تیم را جمع کند. کاری که خود ما در دوران بازی‌مان داشتیم. سعید مراغه‌چیان، پرویز مظلومی یا خود من حتی گاهی برخی کار‌ها را در حین بازی انجام می‌دادیم که بعد‌ها سرمربی هم از آن خبردار نمی‌شد. الان استقلال با جدایی مهدی رحمتی، پژمان منتظری و خداحافظی خسرو حیدری چنین نفری را ندارد. وریا غفوری هم بازیکن بزرگی است و شاید علی کریمی هم بماند که این دو تا حدودی می‌توانند مسائل درون زمین را مدیریت کنند ولی باید یک رهبر برای استقلال در نظر بگیرند. 

* بازیکنان تازه‌وارد می‌توانند از پس کار بربیایند؟
تقریباً اکثرشان تجربه بازی در لیگ برتر را دارند و بلبلی و میلاد باقری که در این باره کمتر تجربه دارند هم ظاهراً بازیکنان خوبی هستند. 

* استقلال هنوز هم بازیکن لازم دارد؟
بله! درون دروازه، دفاع میانی و دفاع چپ باید بازیکن بگیرند. تیم در دفاع میانی سیاوش یزدانی، میلاد باقری و دانشگر را دارد که اغلب تیم‌ها در این پست ۴ بازیکن به خدمت می‌گیرند. یا بازیکنان دو، سه پسته می‌گیرند مانند آرمین سهرابیان که در هافبک دفاعی، دفاع چپ یا دفاع میانی هم بازی می‌کرد. فوتبال بازی حوادث است و هر لحظه ممکن است در این پست‌ها بازیکن اخراج یا مصدوم شود. 

* استقلال در نوک حمله بازیکن لازم ندارد؟
با ورود دیاباته که ظاهراً بازیکن کارنامه‌داری است، کنار مرتضی تبریزی که سرحال هم نشان داده و البته سجاد آقایی که خیلی آماده است، می‌توان امیدوار بود که تیم با همین نفرات کارش را پیش ببرد. در خط هافبک هم علی دشتی را داریم که او هم در سایپا دفاع راست هم بازی می‌کرد و می‌تواند در مواقع لزوم به وریا کمک کند یا جایش را بگیرد. همچنین رضاوند و اسماعیلی را هم داریم. داریوش شجاعیان هم که هست. 

* استقلال خانه‌تکانی کاملی کرده است؟
بله! ولی با توجه به اینکه تیم به موقع تمریناتش را شروع کرده، می‌توان امیدوار بود. 

* هنوز هم بازی استقلالِ استراماچونی را ندیده‌ایم!
استراماچونی دنبال کار‌های نفوذی است و با روش ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کند. 

* از قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی مطلع شدید؟
بله! باز هم با عراق همگروه شدیم. البته بحرین هم تیم خوبی است ولی در کل انگار عراق همیشه بیخ ریش ماست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied