شمانیوز
شما نیوز

قانون جنجالی رسمی شد + جزئیات

دو جام بگیر، یک جام جایزه ببر! این موضوع ما را به یاد تبلیغات برخی از مارکت‌ها می‌اندازد که می‌گویند یکی بخر دوتا ببر. در آیین‌نامه سوپرجام چنین آمده است.

قانون جنجالی رسمی شد + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، فصل گذشته بعد از اینکه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی شد از سوی سازمان لیگ برتر به عنوان قهرمان سوپرجام هم معرفی شد! که این اعلام اعتراض خیلی‌ها را به دنبال داشت به خصوص که در خارج از کشور در چنین شرایطی تیم قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی در بازی نهایی سوپر جام به مصاف تیم دوم لیگ برتر می‌رود! در ایران هم انتظار این بود بازی سوپرجام بین پرسپولیس و سپاهان برگزار شود که بعد از چالش‌های به وجود آمده بین دو تیم در جام‌حذفی این بازی برگزار نشد. البته سازمان لیگ در همان برهه اعلام کرد قانون است تیم قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی قهرمان سوپرجام هم هست. قانونی که خیلی‌ها آن را ندیدند، اما در به‌روز شدن آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر به چنین موضوعی اشاره شده است. 

دو جام بگیر، یک جام جایزه ببر! این موضوع ما را به یاد تبلیغات برخی از مارکت‌ها می‌اندازد که می‌گویند یکی بخر دوتا ببر. در آیین‌نامه سوپرجام چنین آمده است: 

*بعد از مشخص شدن قهرمان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، سازمان لیگ پیش از شروع فصل آینده یک مسابقه بین قهرمان هر دو سری مسابقات برگزار و برنده مسابقه به عنوان قهرمان سوپر جام معرفی می‌شود. 
* تاریخ و محل برگزاری مسابقه سوپرجام را سازمان لیگ مشخص می‌کند. 

* دیدار سوپرجام به‌صورت تک‌بازی می‌باشد و با شرایط یک مسابقه حذفی برگزار می‌شود. 
* تعیین میزبان دیدار سوپر جام با قید قرعه می‌باشد. 
* در صورتی که قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی یک تیم باشد، مسابقه سوپرجام برگزار نمی‌شود و تیم مذکور به عنوان قهرمان سوپرجام نیز معرفی می‌شود. 

*عدم حضور هر یک از تیم‌های حاضر در سوپرجام زمان انتظار برای شروع بازی، دو مدت نیم ساعت است در صورت عدم حضور تیم غایب، برنده توسط سازمان لیگ مشخص می‌شود؛ و این قانون جنجالی از دیروز رسمی شد و از امروز دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود اگر قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی قهرمان سوپرجام معرفی شد غیرقانونی است. هر چند این خیلی تصنعی است. در هیچ فوتبالی هیچ تیمی بدون انجام بازی جام نمی‌گیرد و قهرمان معرفی نمی‌شود و این اتفاقات و این قانون‌ها تنها برای فوتبال ایران است!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied