شمانیوز
شما نیوز

سرمربی جدید تیم ملی قرارداد بست

مهدی تاج، بدون توجه به شایعات و نگرانی‌ها در آخرین واکنش به سر و سامان دادن به نیمکت رهبری ایران بار دیگر به طرفداران وعده داد به زودی خبر‌های خوبی خواهند شنید.

سرمربی جدید تیم ملی قرارداد بست
به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از خبرورزشی، معمولاً مدیران ورزش ایران و اهالی حاضر در فوتبال هیچ وقت در شایعه‌پراکنی‌ها باهوش عمل نکرده‌اند. مصداق بارز این موضوع به اخبار چند ماه گذشته پیرامون نیمکت تیم ملی ایران برمی‌گردد، جایی که مسئولان حاضر در وزارت ورزش نام‌هایی را به عنوان گزینه‌های حاضر در صف برای جانشینی کی‌روش به زبان آوردند که هیچ عقل سلیمی نمی‌توانست به خود بقبولاند آن‌ها سطح اول باشگاهی اروپا را رها و به ایران می‌آیند. واقعیت این است مربیانی که تا سال‌های سال می‌توانند در سطح اول باشگاهی اروپا گزینه‌ای جذاب قلمداد شوند هیچ وقت حاضر به خروج از این چرخه جذاب و وسوسه‌کننده برای هدایت تیم ملی یک قاره دیگر نمی‌شوند پس شایعاتی که در ماه‌های گذشته اطراف نیمکت تیم ملی ایران به راه افتاد نه هوشمندانه بود نه حرفه‌ای‌گری در آن دیده می‌شد! این شایعات تنها باعث شد بی‌اعتمادی طرفداران و اهالی فوتبال به مدیران و تصمیم‌گیری‌های‌شان بیشتر شود. در این بین تنها ذکر این نکته الزامی است که فدراسیون‌نشینان تلاش کردند تا درگیر این بازی‌ها نشوند، چون برخلاف مسئولان وزارت ورزش، مهدی تاج و معاونانش هیچ وقت نامی بر زبان نیاوردند.
سرمربی جدید تیم ملی قرارداد بست
گزینه‌های خیالی یکی یکی پریدند در میان شایعات برای هدایت تیم ملی ایران در طول ماه‌های گذشته وینچنتزو مونتلا اولین نامی بود که نقل محافل شد گرچه این شایعه هچ وقت جنبه رسمی به خود نگرفت و در نهایت مونتلا دیروز رسماً تا سال ۲۰۲۱ هدایت فیورنتینا را برعهده گرفت. یک روز بعد از این اتفاق یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی نیز از دسترس خارج شد تا لوران بلان هم دیگر شانسی برای هدایت ایران نداشته باشد. مرد مطرح فرانسوی که نامش در میان گزینه‌های سرشناس وزارت ورزش مطرح شده بود مذاکراتی جدی با باشگاه سویا اسپانیا داشت تا جایگزین خوان کاپاروش شود که به سرطان مبتلا شد. البته از ابتدا هم بعید به نظر می‌رسد مردی مثل لوران بلان حاضر شود هدایت تیم ملی ایران را در دست بگیرد، کسی که با توجه به موفقیت‌های چشمگیر با پاری‌سن‌ژرمن تا نشستن روی نیمکت رهبری منچستریونایتد و حتی تیم ملی فرانسه نیز پیش رفته بود. درست مثل سایر نام‌های باقی‌مانده در جمع کاندیدا‌های حاضر برای جانشینی کی‌روش که هر یک پیشنهادات وسوسه‌کننده باشگاهی برای تابستان داغ اروپا در دست دارند.
خیال تان راحت، قرارداد بسته شد مهدی تاج، اما بدون توجه به شایعات و نگرانی‌ها در آخرین واکنش به سر و سامان دادن به نیمکت رهبری ایران بار دیگر به طرفداران وعده داد به زودی خبر‌های خوبی خواهند شنید. رئیس فدراسیون فوتبال سرخوش از کسب کرسی نایب‌رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به اینکه تیم ملی ایران در فیفادی بعدی در خرداد با سرمربی جدید در دو بازی تدارک دیده شده برابر کره‌جنوبی و سوریه به میدان خواهد رفت، بار دیگر از پیگیری جدی فدراسیون برای امضای قرارداد و معرفی سرمربی جدید ایران صحبت کرد. جالب اینکه رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه یکی از مراسم‌های فوتبالی چند روز پیش وقتی با سؤالاتی از سوی مهمانان عالیرتبه حاضر در این مراسم پیرامون جانشین کی‌روش روبه‌رو شد، این جمله را به زبان آورد: «خیال تان راحت، قرارداد بسته شده است».
با دست فرمان اروپایی پشت دیوار چین نزدیکان فدراسیون فوتبال از توافق نهایی نماینده ایران با گزینه جانشینی کی‌روش خبر می‌دهند، اما اینکه گزینه مد نظر نامش چیست؟ سؤالی است که کسی ریسک پاسخ دادن صریح را به جان نمی‌خرد. از میان تمام گزینه‌های مطرح شده، اما فدراسیون‌نشینان از روز‌های پایانی سال گذشته با دو مربی از فرانسه و آلمان به جمع‌بندی نهایی رسیدند که در نهایت هم یکی از همین دو گزینه پشت فرمان هدایت ایران تا جام جهانی ۲۰۲۲ و حتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خواهد نشست. گزینه فرانسوی هروه رنارد سرمربی حال حاضر مراکش است، اما در خصوص گزینه آلمانی گفته می‌شود ممکن است نامی جذاب برای فوتبال‌دوستان ایران باشد و حسابی آن‌ها را سورپرایز کند. نامی در حد یورگن کلینزمن!
تیم ملی ایران بعد از این که دو فیفادی اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ را از دست داد برای خرداد رویارویی با کره‌جنوبی و سوریه را قطعی کرد تا سرانجام چند ماه بعد از جام ملت‌های آسیا چهره‌ای جدید از ملی‌پوشان با نیمکت مربیگری متفاوت دیده شود. این دو بازی به میزبانی چین در سرزمین اژد‌های سرخ برگزار خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied