شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس صدرنشین شد

پرسپولیس دربی را برد و صدرنشین شد.

پرسپولیس صدرنشین شد
پرسپولیس دربی را برد و صدرنشین شد. دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال برتری شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید.
 

 

پرسپولیس صدرنشین شد

 

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال، نود و پنجمین دربی پایتخت در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال از ساعت 19:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد. گل تیم پرسپولیس را عیسی آل‌کثیر در دقیقه 55 وارد دروازه استقلال کرد. این اولین پیروزی گل‌محمدی در قامت سرمربی در دربی است که به نوعی بردی نوبرانه برای او محسوب می‌شد. گل‌محمدی همچنین انتقام شکست در دیدار جام حذفی برابر استقلال را از فرهاد مجیدی گرفت.

در این دیدار برخوردها و اعتراض‌های شدیدی از سوی بازیکنان دو تیم انجام شد و در دقایق پایانی هم درگیری فیزیکی بین بازیکنان رخ داد. دربی 95 البته سرد پیگیری شد و فرصت‌های زیادی روی دروازه‌ها خلق نشد.

پرسپولیس با این پیروزی 45 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، به صدر جدول رفت. استقلال نیز که دو بازی معوقه و یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس دارد، 34 امتیازی باقی ماند تا از کورس قهرمانی عقب بیفتد. دو دیدار معوقه استقلال با صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد است و پرسپولیس نیز باید با ذوب‌آهن بازی کند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیامک نعمتی (46 - فرشاد فرجی)، وحید امیری، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا (46 - میلاد سرلک)، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو (82 - علی شجاعی) و عیسی آل‌کثیر (3+90 مهدی عبدی).

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند (60 - شیخ دیاباته)، سیاوش یزدانی، عارف غلامی (90- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور (80 - داریوش شجاعیان)، مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری (90 - آرمان رمضانی) و هرویه میلیچ (60 - فرشید اسماعیلی).

 

داور: محمدرضا اکبریان

نیمه اول
دقیقه 2: مهدی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس و در درگیری با وحید امیری سرنگون شد، اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 4: ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه ضربه‌ای محکم و غافلگیر کننده را به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که حامد لک توپ را برگشت داد. روی توپ برگشتی مهدی قایدی توپ را به بیرون زد، هرچند داور مسابقه نیز آفساید اعلام کرده بود.

دقیقه 25: مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه استقلال روانه کرد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 30: ارسلان مطهری بار دیگر به سمت دروازه پرسپولیس اقدام به شوتزنی کرد که حامد لک موفق شد در دو مرحله توپ را مهار کند.

دقیقه 30: شهریار مغانلو به دلیل اعتراض به داور مسابقه، کارت زرد گرفت.

نیمه دوم
دقیقه 46: مهدی قایدی توپی که از محوطه جریمه استقلال دور شده بود را در زمین پرسپولیس تصاحب کرد و در محوطه جریمه این تیم قصد داشت موقعیت گل ایجاد کند، اما حامد لک پاس در عرض او را قطع کرد تا این موقعیت برای آبی‌پوشان از دست برود.

دقیقه 51: وحید امیری به دلیل خطا روی مهدی مهدی‌پور با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 55: شهریار مغانلو شوتی را به سمت دروازه استقلال روانه کرد که رشید مظاهری با دو ضرب مهار کردن توپ، موقعیت را به عیسی آل‌کثیر داد تا این بازیکن فرصت طلب دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

دقیقه 64: شیخ دیاباته در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد، اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65: حامد لک، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 70: شهریار مغانلو ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه را روانه دروازه استقلال کرد، اما توپ در میانه میدان با مسعود ریگی برخورد داشت و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 81: عیسی آل‌کثیر با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 82: کرنری برای استقلال به دست آمد که سیاوش یزدانی با ضربه سر تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس پیش رفت، اما علی شجاعی توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

دقیقه 89: سیاوش یزدانی با خطا روی احسان پهلوان و اعتراض به داور، کارت زرد گرفت.

دقیقه 3+90: مهدی ترابی در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد که ضربه او را مظاهری مهار کرد.

دقیقه 5+90: پس از خطای شدیدی محمد نادری روی میلاد سرلک انجام داد، بازی به خشونت کشیده شد و علاوه بر بازیکنان، نیمکت دو تیم نیز وارد زمین شدند. در این حین فرشاد فرجی از تیم پرسپولیس اخراج شد و محمد نادری کارت زرد دریافت کرد. همچنین بهزاد غلامپور نیز که وارد زمین شده و با بازیکنان پرسپولیس درگیر شده بود، کارت قرمز گرفت.

 

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied