شمانیوز
شما نیوز

آیا این 17 تبهکار مخوف را می شناسید؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):جزئیات فعالیت شبکه دزدان خشن با اعترافات 17 تبهکار قدیمی فاش شد. اعضای این باند با هر روشی و پس از زاغ‌زنی به طعمه‌هایشان حمله می‌کردند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):با افزایش سرقت‌های سریالی در پایتخت و به دست آمدن ردپایی از زندانیان تبهکاری که آزاد شده‌اند، تیمی از اداره 18 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا این دزدان قداره‌کش را به دام اندازند. کارآگاهان با بررسی‌های گسترده دریافتند این سرقت‌ها در شهر‌های دیگر نیز صورت می‌گیرد و در آن گروهی از دزدان حرفه‌ای در قالب گروه‌های 4 نفره و غالبا با استفاده از 2 موتوسیکلت اقدام به کیف‌قاپی از طعمه‌هایی می‌کنند که پول زیادی همراهشان است.

خشونت‌ اعضای این باند به اندازه‌ای بود که آنان در صحنه‌های سرقت از قمه، قداره، شوکر و گاز اشک‌‌آور استفاده می‌کردند. مردی که تبهکاران با قداره‌کشی به وی حمله کرده بودند به افسر پرونده گفت: ساعت 20:30 شامگاه شنبه 12 فروردین‌ماه در خیابان دماوند، 30 متری نارمک در حالی که قصد پیاده شدن از سمت چپ ماشین را داشتم، ناگهان 2 سرنشین یک موتوسیکلت پالس سیاهرنگ به سمت من آمده و پسری که عقب نشسته بود ناگهان کیف دستی پر از 4 هزار دلاری که از صرافی خریده بودم را ربود.

زمان سرقت در حالی که قصد داشتم مانع از سرقت کیف‌دستی شوم، به واسطه کشیدن کیف توسط سرنشین عقب موتوسیکلت و سرعت زیاد موتور، چندین متر روی زمین کشیده شدم اما با این وجود دزدان کیف همراه مرا رها نکرده و آن را سرقت کردند. کارآگاهان از همه طعمه‌هایشان شنیدند همگی با خروج از شعبات بانکی یا مراکز تجاری و صرافی تحت سرقت قرار گرفته‌اند. یکی از این مردان به کارآگاهان گفت: ساعت 12 ظهر 16 خرداد‌ماه و با خروج از شعبه بانک قیطریه و هنگامی که پشت چراغ قرمز چهار‌راه فرمانیه پشت فرمان ماشین نشسته بودم، در یک لحظه مردی پیاده در خودرو را باز کرد و اقدام به سرقت کیف دستی حاوی 6 میلیون تومان پول کرد.

پیش از آنکه بتوانم از خودرو پیاده شده و به تعقیب دزد بروم، این مرد به سرعت به سمت 2 موتوسیکلت هوندا 125 در نزدیکی چهار‌راه رفت و همراه 3 تن دیگر، در مسیر خلاف جهت حرکت خودرو‌ها از آنجا فرار کردند. کارآگاهان اداره 18 در بررسی‌های خود به شیوه‌های مختلف خفه‌کنی، آویزان‌بری، پنچری و تهدید با چاقو و قمه این باند برخوردند که نشان می‌داد یک گروه حرفه‌ای گرداننده این شبکه است و همین فرضیه کافی بود تا پی ببرند 17 تبهکار که با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده‌اند به این جرائم دست می‌زنند.

بررسي نشان داد، سرقت‌ها از مردان یا زنانی صورت گرفته که با مراجعه به مراکز تجاری و اقتصادی بویژه شعبات بانکی و صرافی‌ها، پول زیادی همراه آنها بوده و دزدان نیز با شیوه زاغ‌زنی آنها را شناسایی و به شکارشان پرداخته‌اند. کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی توانستند همه 17 دزد به نام‌های «عباس» 40 ساله، «میلاد» 20 ساله، «علی» 42 ساله، «علیرضا» 21 ساله، «ان‌شاء‌الله» 46 ساله، «محسن» 21 ساله، «بنیامین» 27 ساله، «مرتضی» 36 ساله، «احسان» 20 ساله، «مجید» 32 ساله، «علی» 22 ساله، «امیر» 24 ساله، «علی» 40 ساله، «ناصر» 45 ساله، «محمد» 47 ساله، «رسول» 33 ساله و «امید» 25 ساله را شناسایی کنند. بلافاصله مخفیگاه‌های این 17 دزد در کاشان، اسلامشهر، پاکدشت و مناطق اتابک، تهرانپارس، نیروی هوایی و خیابان نبرد تهران ردیابی شد و کارآگاهان در عملیات‌های همزمان همه را روز 24 مردادماه به دام انداختند.

این دزدان پیش‌روی طعمه‌هایشان به صف شدند و همگی وقتی دیدند شناسایی شده‌اند جزئیات سرقت‌هایشان را پذیرفتند و ادعا کردند در خیابان‌های هاشمی، قصرالدشت، فرمانیه، خیابان خراسان، مولوی، یافت‌آباد، امامزاده معصوم، سه‌راه آذری، شهید قندی، دبستان، بلوار کاوه، شریعتی، میرداماد، آرژانتین، انقلاب و ولی‌عصر(عج) جولان می‌دادند و در سفر به شهرهای تبریز، کاشان، زرند، کرمان، تویسرکان، بابل، ساری، گرگان، اراک، همدان، سمنان و شاهرود نیز با همین شیوه کیف‌قاپی کرده و آن شهرها را ترک می‌کردند. با اعترافات دزدان حرفه‌ای و مشخص شدن اینکه آنان سرقت‌های زیادی داشته‌اند، بازپرس دادسرای امور جنایی تهران با تقاضای چاپ عکس آنان از کسانی که در دام این باند افتاده‌اند خواست با شماره 51055518 اداره 18 پلیس آگاهی تماس بگیرند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied