شمانیوز
شما نیوز

قیمت سیب زمینی

سیب زمینی 8 هزار تومان می شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی سیل و صادرات سیب زمینی تا سقف ممکن، را علل گرانی این محصول دانست و گفت: وعده می‌دهیم هفته آینده قیمت سیب‌زمینی در میادین به کمتر از ۸ هزار تومان برسد.

سیب زمینی 8 هزار تومان می شود

به گزارش شمانیوز: اسماعیل قادری‌فر در نشست خبری امروز با اشاره به افزایش قیمت سیب زمینی تا ۲۰ هزار تومان در برخی از مناطق تهران، گفت: وعده می‌دهیم هفته آینده قیمت سیب‌زمینی در میادین به کمتر از ۸ هزار تومان برسد و در مغازه‌های خرده فروشی هم حداکثر ۱۰ هزار تومان باشد.

قادری‌فر افزود: سیل در جنوب کرمان ۶۰ هزار تن سیب زمینی تولیدی را از بین برد و همچنین سقف صادرات این محصول از کشور ۶۰۰ هزار تن است که این سقف تکمیل شد و این موضوعات منجر به افزایش قیمت محصول شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش قیمت سیب‌زمینی، توزیع اینترنتی و هوشمند این محصول به قیمت ۹۸۰۰ تومان آغاز شد، گفت: علاوه بر این، توزیع سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار نیز به قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان آغاز شد و هم اکنون نرخ آن در بازار به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: ۵.۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود و ما جزو بزرگترین تولیدکنندگان این محصول هستیم.

 

توزیع گوشت به صورت منجمد است

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به التهابات بازار گوشت، توزیع این کالا نیز مانند برنج و برخی از کالا‌های دیگر هوشمند و اینترنتی خواهد شد، گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت از هفته آینده توزیع برخط و هوشمند این کالا آغاز می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ذخایر راهبردی گوشت قرمز را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: کمبودی را که در بازار ایجاد شده با ذخایر جبران خواهیم کرد.

قادری فر گفت: توزیع گوشت به صورت منجمد خواهد بود و فعلاً زیرساخت‌ها برای توزیع گوشت گرم وجود ندارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که برای ایام عید این زیرساخت‌ها فراهم و توزیع گوشت گرم نیز به صورت برخط و هوشمند انجام شود.

این مقام مسئول در مورد قیمت توزیع گوشت، گفت: هنوز قیمت مصوب برای این کالا تعیین نشده و امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این قیمت تعیین و اعلام می‌شود.

قادری فر افزود: تاکید رئیس جمهور و معاون اول این است که افزایش قیمتی در حوزه ارزاق عمومی و کالا‌های اساسی نداشته باشیم.

 

جزئیات تنظیم بازار برنج

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به التهابات بازار برنج این مسئله را تا حدودی ناشی از کمبود تولید دانست و گفت: علاوه بر این، احتکار برنج داخلی در برخی از استان‌ها توسط شبکه دلالی به کاهش عرضه این محصول دامن زده است و برخی از رسانه‌ها نیز در این زمینه تأثیرگذار بوده‌اند.

قادری‌فر احتکار برنج توسط کشاورزان را رد کرد و گفت: در این فصل برنج دست کشاورز نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توزیع هوشمند و برخط برنج گفت: در توزیع هوشمند، برنج تایلندی به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج شیرودی به قیمت ۴۲ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین طی یکی دو روز آینده یک نوع برنج ایرانی دیگر (برنج فجر) نیز به فرایند توزیع هوشمند اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برنج فجر با چه قیمتی در سامانه آنلاین توزیع می‌شود، گفت: هنوز قیمت آن اعلام نشده، اما فکر می‌کنم حدود ۴۲ هزار تومان باشد.

 

فردا؛ آغاز توزیع برنج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

قادری فر گفت: در راستای تنظیم بازار این کالا توزیع برنج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با همین قیمت‌های اعلام شده از فردا پنجشنبه آغاز خواهد شد.

وی افزود: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را طی دو هفته آینده به کار می‌گیرد تا بازار کالا‌های اساسی در آستانه شب عید به پایداری برسد.

قادری فر با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام در هر زمینه‌ای که کمبود وجود داشته اقدام به توزیع کالا‌های اساسی می‌کند گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز به عنوان حامی این دو مجموعه هر کجا که آن‌ها دچار کمبودی شوند ورود و این کمبود را جبران می‌کند.

 

توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از ۳ ماه قبل به منظور تنظیم بازار میوه شب عید، خرید سیب و پرتقال را در دستور کار قرار دادیم گفت: از اواخر هفته آینده محصولات خریداری شده به استان‌های هدف حمل می‌شود.

به گفته قادری‌فر طرح توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد و حدود ۵۰ درصد توزیع میوه شب عید به صورت هوشمند در دسته‌بندی‌های مناسب و با رعایت استاندارد‌ها انجام خواهد شد./ تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی