شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

قیمت طلا امروز اول اسفند ۱۴۰۰ | قیمت طلا به مرز ۱۹۰۰ دلار رسید

شعله‌ور شدن آتش جنگ در شرق اوکراین و تهدید روسیه از طرف کشورهای غربی و اروپایی، نگرانی نسبت به ناتوانی بانکهای مرکزی برای مهار تورم را افزایش داد و باعث شد تا هفته گذشته قیمت اونس طلا را به مرز ۱۹۰۰ دلار برسد.

قیمت طلا امروز اول اسفند ۱۴۰۰ | قیمت طلا به مرز ۱۹۰۰ دلار رسید

به گزارش شمانیوز : قیمت طلا با افزایش تنش‌ها و نگرانی‌ها از شروع جنگ سرد، با افزایش رو به رو شده است. اکثر تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران خُرد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند. طلا از ابتدای فوریه سال جاری حدودا ۵درصد رشد داشت و توانست روز پنج‌شنبه هفته گذشته پس از فراز و نشیب‌‌های بسیار به کانال ۱۹۰۰ دلار برسد.

شعله ور شدن آتش جنگ در شرق اوکراین نیز سبب شد تا خوش بینی ها نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا در هفته جاری را تقویت کند. از سویی فرانسه و کشورهایی اروپایی روسیه را تهدید کردند که در صورت حمله به اوکراین شدیدا تحریم می‌شود. 

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ گفت: نیروی صعودی فنی قوی در طلا وجود دارد به طور که قیمتها مقاومت در سطح ۱۹۰۰ دلار را امتحان کرده اند.

در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا، هر اونس طلا با دو دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۹۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۳.۱ درصد افزایش داشت.

در جدیدترین نظرسنجی طلای کیتکونیوز، بسیاری از تحلیلگران گفتند به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند زیرا قیمتها مقاومت فنی مهمی را شکسته اند. آنها افزودند انتظار دارند قیمتها در کوتاه مدت صعود پرقدرتی به بالای ۱۹۰۰ دلار داشته باشند.

 علت اصلی رشد قیمت طلا در روز پنج‌شنبه، انتشار اخبار درگیری ارتش اوکراین و جدایی‌‌طلبان لوهانسک بود. همچنین ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صفحه شخصی خود اعلام کرد که به برای بازدید به منطقه دونباس سفر کرده است.

 تنش‌ها و نقض آتش‌بس در منطقه شرقی دونباس اوکراین میان ارتش این کشور با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک واکنش مقام‌های فرانسوی را در پی داشت.

فرانسه ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع منطقه دونباس اوکراین، روسیه را به «تحریم‌های شدید» تهدید کرد.

به نظر می‌‌رسد که درصورت بروز هرگونه تنش جدی میان اوکراین و روسییه، بازارها به‌‌شدت به این اقدام واکنش نشان‌‌ دهند و در این میان بازار نفت و بازار طلا، از حساس‌‌ترین بازارها به این اقدام هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied