شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

قیمت خودروها از سال 1401 کاهش می یابد؟ | حذف تدریجی قرعه کشی خودرو از سال 1401

دستور رئیس جمهور در بازدید سرزده از پارکینگ ایران خودرو و به دنبال آن تایید مدیرعامل این شرکت مبنی بر اجرای دستور آیت الله رئیسی، احتمالا از سال آینده شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار خواهیم بود.

قیمت خودروها از سال 1401 کاهش می یابد؟ | حذف تدریجی قرعه کشی خودرو از سال 1401

به گزارش شمانیوز: امروز در یک بازدید سرزده رئیس جمهور از پارکینگ و شرکت خودروسازی ایران خودرو، ۸ فرمان ابلاغ شد. شرکت ایران خودرو موظف شد که خودروهای تولیدی را بیشتر از دو هفته در پارکینگ نگهداری نکند. در این حال بسیاری از فعالان بازار معتقد هستند اگر این دستور آقای رئیسی اجرا شود به دلیل عرضه درست و سریع احتمالا از سال آینده شاهد قیمت‌های واقعی و حتی کاهشی در بازار خودرو کشور خواهیم بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور امروز در بازدیدی از پیش اعلام نشده از شرکت ایران خودرو بازدید کرد و در جریان این بازدید دستوراتی را برای اصلاح وضعیت خودرو سازی در کشور صادر کرد.

این بازدید از پیش اعلام نشده در شرایطی انجام شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل ایران خودرو طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود امروز عازم ارمنستان بوده‌اند.

مدیرعامل ایران خودرو از بازدید جاماند

بنا بر اطلاع خبرنگار ایرنا، شب گذشته در تماسی از جانب دفتر رییس جمهوری با وزیر صنعت، معدن و تجارت فاطمی امین برای جلسه‌ای فراخوانده شده و از وی خواسته شده است که سفر خود را به تاخیر بیندازد.

بر همین اساس وزیر صنعت، معدن و تجارت سفر خود را به تاخیر انداخته و مدیر عامل ایران خودرو به تنهایی عازم ارمنستان شده و در بازدید امروز قائم مقام شرکت در بازدید رییس جمهور حاضر شده است.

گفته می‌شود این اقدام رییس جمهور برای جلوگیری از هرگونه تغییر در روند کاری شرکت به دلیل بازدید مقام ارشد صورت گرفت تا آیت الله رئیسی در جریان روند واقعی و جاری ایران خودرو قرار بگیرد و به صورت حقیقی یک بازدید از پیش اعلام نشده از وضعیت صنعت خودروسازی توسط بالاترین مقام اجرایی کشور انجام شود.

نکته حائز اهمیت آنجاست که وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از این بازدید مستقیم به فرودگاه رفته و عازم ارمنستان شده است.

خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا

حذف تدریجی قرعه کشی خودرو از سال 1401

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: با دستور رئیس جمهور از سال آینده خودرو‌ها کمتر از دو هفته در پارکینگ ایران خودرو باقی می‌مانند و به سرعت عرضه می‌شوند.

مهدی خطیبی گفت: برای سال آینده هدف‌گذاری شده تا تولید ما 750 هزار خودرو در سال باشد و بعد از این حداکثر خودرو‌های کف ایران خودرو، 40 هزار دستگاه خواهد شد و با توجه به تاکید رییس جمهور که دستور دادند حداکثر 2 هفته باید خودرو‌ها در انبار‌ها باقی بمانند دیگر از سال آینده بیش از این مدت، خودرو‌ها باقی نخواهند ماند.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: در خصوص قرعه کشی‌ها تلاش خواهیم کرد از سال آینده با افزایش تولید و عرضه، خودبه خود شیوه قرعه کشی خاتمه یابد.

وی گفت: ما در یک ماه گذشته روزانه 100 دستگاه افزایش تولید داشتیم که با احتساب تولیدات قبلی روزانه 2 هزار 350 دستگاه خودرو به دست مشتریان می‌رسد.

خطیبی افزود: در ایران خودرو حدود 82 هزار خودرو ما در کف کارخانه باقی مانده بود که حدود 28 هزار دستگاه از خودرو‌های کف را جمع آوری کردیم و وارد بازار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied