شمانیوز
شما نیوز

سهام استقلال و پرسپولیس

سهام استقلال و پرسپولیس را چگونه بخریم؟ | جزئیات عرضه اولیه سرخابی‌ها

بیش از یک میلیارد سهم از پرسپولیس و حدود یک میلیارد و ۲۰۰ هزار سهم از استقلال روز ۱۵ اسفند از طریق عرضه اولیه در فرابورس به فروش می‌رسد.

سهام استقلال و پرسپولیس را چگونه بخریم؟ | جزئیات عرضه اولیه سرخابی‌ها

به گزارش شمانیوز: خیلی‌ها منتظر چنین روزی بودند، برخی‌ها درباره آن رویاپردازی کرده‌اند و البته برخی واقع بینانه به انتظار نشسته‌اند تا نتیجه کار معلوم شود. حذف استقلال و پرسپولیس از جریان رقابت‌های آسیایی هرچند در کوتاه مدت کام همه ما را تلخ کرد، اما شاید اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ شاهد ورود سهام سرخابی‌ها به بازار سرمایه نبودیم و خصوصی سازی این دو تیم بازهم پشت گوش می‌افتاد.

اگر شما هم هوادار یکی از این دو تیم هستید و یا اعتقاد دارید سرمایه گذاری روی این دو باشگاه می‌تواند برایتان سودآور باشد. این گزارش را تا انتها بخوانید.

پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان روز ۱۵ اسفند سهام این دو باشگاه را خرید احتمالا از جنس توضیح بدیهیات است. با این حال شاید برای کسانی که تاکنون در بورس سهامداری نکرده‌ند چنین سوالی وجود داشته باشد.

 

 

نحوه خرید سهام سرخابی‌ها برای کسانی که کد بورسی دارند

برای شرکت در عرضه اولیه سهام سرخابی‌ها باید کد بورسی فعال داشته باشید. یعنی در سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشید و همینطور در یکی از کارگزاری‌های بورسی ثبت نام کرده باشید و پنل معمالاتی داشته باشید.

اگر جنین شرایطی را دارید کار برای شما ساده است. کافی است روز یکشنبه حساب تان را حداقل ۳۰۰ هزار تومان شارژ کنید و در بازه زمانی مجاز که از سوی سازمان بورس اعلام می‌شود نسبت به ثبت درخواست تان برای خرید سهام استقلال یا پرسپولیس و یا هر دو تیم اقدام کنید. معمولا بازه زمانی مجاز ثبت درخواست برای خرید سهام عرضه اولیه از ساعت ۹ تا ۱۲ است. پس استرس نداشته باشید، وقت به اندازه کافی هست.جهت ثبت نام در بورس و خرید سهام اینجا کلیک کنید )

 

بدون کد بورسی چگونه می‌توان سهام سرخابی‌ها را خرید؟

واقعیت غم انگیز ماجرا این است که اگر شنبه ۱۴ اسفند برای ثبت نام در سامانه سجام و همینطور یکی از کارگزاری‌های بورسی اقدام کنید، احتمالا با توجه به فرآیند‌های اداری این اقدام، روز یکشنبه ۱۵ اسفند هنوز حساب بورسی تان باز نشده و نمی‌توانید سهام سرخابی‌ها را بخرید.

اما بازهم جای نگرانی نیست. چراکه طبق روال قانونی بعد از به اتمام رسیدن مرحله عرضه اولیه طی روز‌های آتی نماد معاملاتی استقلال و پرسپولیس در روز‌های معاملاتی هفته و از ساعت ۸ تا ۱۲ قابل خرید و فروش است و شما می‌توانید در آن زمان اقدام به خرید سهام این باشگاه‌ها کنید. پس نگران نباشید چراکه فرصت برای سهامداری این دو باشگاه از این به بعد برای همیشه فراهم است.

 

جزئیات عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فرابورس ایران با توجه به درج سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در تاریخ ۹ اسفند در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم جدید شرکت مذکور ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «استقلالح» با قیمت هر سهم جدید ۲۹۱ تومان در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۵ آغاز و به مدت ۳۰ روز و حداکثر تعداد برای هر کد ۱۰۳۰ سهم پذیره نویسی می‌شود.

با این افزایش سرمایه، مبلغی در حدود ۳۶۰ میلیارد تومان وارد باشگاه استقلال می‌شود. همچنین سهم دولت در این تیم پس از افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۸۸.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. هر کد معاملاتی اجازه خرید ۳۰۰ هزار تومان از سهام سرخابی‌ها را دارد.

پذیره نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) به روش ثبت سفارش در نماد معاملاتی «پرسپولیسح» با قیمت هر سهم ۳۳۸۷ ریال در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۵ آغاز و به مدت ۳۰ روز ادامه خواهد داشت. سقف خرید هر کد معاملاتی ۸۸۵ سهم است. بنا این افزایش سرمایه، مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان وارد باشگاه پرسپولیس می‌شود. سهم دولت پس از این افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.جهت ثبت نام در بورس و خرید سهام اینجا کلیک کنید )

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied