شمانیوز
شما نیوز

اطلاعیه مهم بانک مرکزی

تراکنش «کارت به کارت» تغییر کرد+جزئیات

بانک مرکزی در اطلاعیه ای مهم شیوه تراکنش کارت به کارت را تغییر داد و جزئیات آن را اعلام نمود.

تراکنش «کارت به کارت» تغییر کرد+جزئیات

به گزارش شمانیوز: درصورت متصل شدن هر یک از بانک‌ها به هاب فناوران شاپرک، صاحبان کارت‌های آن بانک باید در اولین "کارت به کارت" پس از این اتصال، یک‌بار شماره و تاریخ انقضای کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک ثبت کنند.

طبق گفته کاظم دهقان، مدیر عامل شاپرک شبکه پرداخت و هاب فناوران کاملاً از یکدیگر مجزا هستند. شبکه پرداخت برای تمام اپراتور‌های شبکه پرداخت است و تمرکز هاب فناوران روی تراکنش کارتی بین پرداخت‌ سازان و بانک‌هاست.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، تمامی بانک‌ها برای انجام فرایند کارت به کارت خود ملزم به اتصال به هاب فناوران مالی شاپرک هستند هم‌اکنون اتصال ۶ بانک (رفاه، شهر، گردشگری، خاورمیانه، ملت و سامان) نهایی شده است و سایر بانک‌ها نیز هر کدام در مرحله‌ای از اتصال هستند.

اتصال بانک‌ها و پرداخت‌سازها به هاب فناوران مالی حدود یکسال است که در دستورکار شاپرک قرار گرفته است، هاب فناوران مالی با هدف ساماندهی فرایند انتقال وجه غیرحضوری یا کارت به کارت بدون حضور کارت و فراهم آوردن امکان نظارت شاپرک بر عملیات کارت به کارت ایجاد شده است.

تاکنون فرایند کارت به کارت به صورت مستقیم از طریق ارتباط بانک‌ها با یکدیگر صورت می‌گرفت و همین امر نظارت بر این فرایند را برای دستگاه‌های ناظر مشکل می‌کرد به همین دلیل هاب فناوران برای نظارت بر عملیات کارت به کارت ایجاد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied