شمانیوز
شما نیوز

حمله موشکی به اربیل عراق

جزئیاتی از حمله موشکی به مراکز سری رژیم صهیونیستی در اربیل + فیلم

صابرین‌نیوز گزارش داد: «ده‌ها راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا برخورد کرد».

جزئیاتی از حمله موشکی به مراکز سری رژیم صهیونیستی در اربیل + فیلم

به گزارش شمانیوز: ساعت ۱:۲۰ بامداد امروز یکشنبه ۲۲ اسفند، دو پایگاه موساد اسرائیل در منطقه اربیل کردستان عراق با حمله گسترده موشکی مواجه شد. برخی منابع عراقی می‌گویند که حدود ۱۲ موشک بالستیک به این منطقه شلیک شده است.

حمله به ۲ مرکز موساد در اربیل با ده‌ها موشک 

همزمان با شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل، رسانه‌های عراقی از برخورد ده‌ها فروند راکت و موشک به اهدافی در این منطقه خبر دادند. 

«آژیرهای خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند».

این رسانه عراقی در ادامه نوشت: «ده‌ها راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل،به ۲ مرکز موساد برخورد کرد». همچنین پایگاه امریکا نیز مورد برخورد موشکهای بالستیک قرار گرفته است.

صابرین‌نیوز گزارش داد: «ده‌ها راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا برخورد کرد».

این رسانه عراقی دقایقی بعد با بیان اینکه در میان راکت‌های شلیک شده، موشک‌های بالستیک هم هستند، اعلام کرد: «پایگاه آمریکا در اربیل با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفت. حداقل ۴ موشک بالستیک به پایگاه آمریکایی در اربیل اصابت کرد».

رسانه‌های عراقی نوشتند: «۱۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی‌متری گراد به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد. پایگاه نظامی آمریکا زیر باران موشک‌های گراد هستند»

حمله موشکی به اربیل

اعلام وضعیت امنیتی در سفارت آمریکا در بغداد

رسانه‌های عراقی همچنین گزارش دادند که دروازه‌های ورودی سفارت آمریکا در بغداد بسته شده و آماده باش کامل در پایگاه‌های نظامی در عراق اعلام شده است.

شبکه «الجزیره» نیز از فعال‌شدن آژیرهای خطر در منطقه سبز در بغداد و داخل سفارت آمریکا خبر داد.

ادعای تکراری آمریکا؛ خسارت وتلفاتی نداشتیم

وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد:  هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم.

 گفتنی است آمریکایی‌ها بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد هم در ابتدا ادعا کردند که خسارت و تلفاتی نداشته اند، اما پس از مدتی تصاویر ماهواره ای و مصاحبه سربازان آمریکایی حاضر در این پایگاه، روایت دیگری از ماجرا مطرح کردند.

ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل هدف حمله موشکی

خبرنگار شبکه الجزیره می‌گوید، ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل، هدف اصلی حملات موشکی امشب بود.

شبکه رووداو نیز نوشت: «در پی وقوع چندین انفجار در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا، نیروهای امنیتی در مناطق مختلف اربیل مستقر شده‌اند».

 پرواز آمبولانس هوایی آمریکا به سوی اربیل

  در حالی که برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که در حملات موشکی امشب کسی کشته نشده است، النُجَباء مدعی شده است که رصد پروازها نشان از پرواز یک هواپیمای C17 آمریکایی (هواپیما آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی رامشتاین به سمت اربیل دارد.

 ادعای مقام‌های کردستان عراق درباره محل شلیک موشک‌ها

سازمان ضد تروریسم منطقه کردستان عراق اعلام کرد ۱۲ فروند موشکی که به اربیل برخورد کردند، از جایی در خارج از عراق و جهت شرق این کشور شلیک شده‌اند.

حمله موشکی به اربیل

واکنش رهبران عراقی به حملات موشکی اربیل

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه، حملات موشکی که اربیل را هدف قرار داد، «حمله‌ به امنیت مردم عراق» توصیف کرد.

الکاظمی در توئیتی نوشت: "حمله‌ای که شهر اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، تجاوز به امنیت مردم ماست.  ما به هر گونه آسیبی که به امنیت شهرهایمان و امنیت شهروندانمان وارد شود، رسیدگی خواهیم کرد."

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر هم درباره موشک‌باران شهر اربیل که به ایستگاه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ در نزدیکی ساختمان در حال ساخت کنسولگری آمریکا آسیب وارد کرد، اظهار نظر کرد.

وی با محکوم کردن این اقدام در توئیتر نوشت که "کردها ریه عراق و بخش جدا نشدنی آن هستند."

صدر ادامه داد، اربیل جز برای اعتدال، حاکمیت و استقلال زانو نخواهد زد و کردها را به صبر تا رسیدن به دولت اکثریت ملی فراخواند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان هم اندکی پس از حمله موشکی به اربیل گفت: «اربیل در برابر ترسوها سر فرود نمی‌آورد».

بارزانی در بیانیه‌ای گفت: من حمله "تروریستی" را که در چندین منطقه در اربیل رخ داد، به شدت محکوم می‌کنم و از مردم می‌خواهم که صبور باشند و دستورات سرویس‌های امنیتی را دنبال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied