شمانیوز
شما نیوز

اگر سرطان دارید هالوپینو بخورید

هالوپینو یا هالاپینو نوعی فلفل با اندازه متوسط و خواص درمانی بی نظیر است. این فلفل پرخاصیتِ بومی‌ مکزیک، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان فراوانی دارد.

اگر سرطان دارید هالوپینو بخورید

به گزارش شمانیوز: هالوپینو یا هالاپینو نوعی فلفل با اندازه متوسط و خواص درمانی بی نظیر است. این فلفل پرخاصیتِ بومی‌ مکزیک، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان فراوانی دارد. کپسایسین موجود در‌ هالوپینو به کاهش وزن و کاهش خطر سرطان کمک می‌کند. همچنین سبب تقویت سلامت قلب شده از آسیب کبدی جلوگیری می‌کند.

 

کاهش وزن

کپسایسین غنی ترین ماده معدنی در فلفل‌های چیلی، مسئول تولید حرارت است که در‌ هالاپینو وجود دارد. این ماده باعث کاهش وزن، بهبود تجزیه چربی در سلول‌ها و افزایش احساس سیری می‌شود. علاوه بر این، دریافت مکمل کپسایسین به مدت 12 هفته به کاهش چربی و توده چربی بدن به ترتیب حدود 5.91 درصد و 6.68 درصد کمک می‌کند.

بر اساس مطالعات انجام شده، چینی‌های مسن با مصرف فلفل قرمز توانسته اند با چاقی و اضافه وزن مبارزه کنند. ویتامین C موجود در ‌هالوپینو می‌تواند سطح رادیکال‌های آزاد را که باعث تجمع غیر طبیعی چربی می‌شود، کاهش دهد.

 

خواص هالوپینو: کاهش خطر سرطان

فیتوکمیکال‌های رژیمی ‌مانند کپسایسین اثرات ضد سرطانی دارند. این ماده ژن‌های مرتبط با سرطان را در مراحل مختلف تومور – شروع، رشد و متاستاز (گسترش) هدف قرار می‌دهد.

بر اساس چندین مطالعه آزمایشگاهی  کپسایسین از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و بر سرطان‌های پوست، پانکراس، پروستات، ریه، کبد و روده بزرگ تاثیر دارد.

 

درمان مشکلات اورولوژی

کپسایسین موجود در‌هالاپینو دفعات ادرار را کنترل می‌کند. علاوه بر این، ممکن است بی اختیاری (ناتوانی در کنترل ادرار و مدفوع) را در افراد دارای مثانه بیش فعال یا حساس کاهش دهد.

کپسایسین همچنین می‌تواند آسیب کلیوی را درمان کند یا علائم آن را بهبود بدهد. مصرف این فلفل در رژیم غذایی به درمان آسیب کلیه، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. علاوه بر این،  کپسایسین TRPV1 (گیرنده کپسایسین) را فعال می‌کند که می‌تواند از آسیب کلیه ناشی از مصرف بیش از حد نمک و فشار خون بالا جلوگیری کند.

 

جلوگیری از گسترش عفونت در بدن

محققان دریافته اند که کپسایسین دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی است. فلفل ‌هالوپینو در برابر پاتوژن‌های منتقله از غذا مانند لیستریا مونوسیتوژنز نیز نقش مقابله‌ای مناسبی دارد. در حالی که این باکتری‌ها می‌توانند زنده بمانند و حتی ممکن است در یخچال و سایر روش‌های نگهدارنده رشد کنند، مصرف فلفل‌ هالوپینو به از بین بردن آن‌ها کمک می‌کند.

 

خواص فلفل هالوپینو: تقویت سلامت قلب

کپسایسین رژیمی ‌باعث بهبود وازورالاکساسیون (کاهش تنش عروقی) و کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون ژنتیکی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که  کپسایسین می‌تواند عملکرد اندوتلیال (غشای نازکی که داخل قلب و عروق خونی را می‌پوشاند) بهبود بخشد.

از طرفی مواد مغذی موجود در فلفل ‌هالوپینو و یافته‌های مطالعات روی سایر فلفل‌ها نشان می‌دهد که این ماده غذایی قادر به کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری قلبی است.

 

خواص هالوپینو، جلوگیری از آسیب به کبد

بر اساس تحقیقات روی موش‌ها،  کپسایسین آسیب کبدی را کاهش می‌دهد و فعال شدن سلول‌های ستاره ای کبدی (HSCs) که مسئول فیبروزیس کبد (اسکار بافت کبد) هستند را در موش‌ها کم می‌کند.

کپسایسین‌های رژیمی، همراه با آنتی بیوتیک‌ها، پتانسیل زیادی در درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی دارند. بر اساس مطالعه ای، موش‌هایی که تحت درمان با کپسایسین و آنتی بیوتیک قرار گرفتند، اضافه وزن کمی ‌داشتند و کمترین میزان چربی در کبدشان انباشته شده بود. به علاوه، این درمان باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied