شمانیوز
شما نیوز

خیّرین دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب زنگ ها را به صدا درآوردند

دکتر باقری فر: وقتی با دست خود خیری به مردم می رسانید دست تان را در خفا ببوسید. چون اون دست شما نیست، بلکه دست خداست. و بوسیدن آن دست مستحب است.

خیّرین دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب زنگ ها را به صدا درآوردند

به گزارش شمانیوز: تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان موسسه خیریه دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب بود. در این جلسه که با توجه به فراخوان این موسسه انجام گرفته بود با حضور دکتر باقری فر معاونت وزارت علوم پزشکی، دکتر یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، دکتر جهانی فرماندار سراب، دکتر اکبر نادی رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب و جمع کثیری از خیّرین سراب برگزار شد.

دکتر اکبر نادی رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب در اولین همایش سراسری خیرین حوزه سلامت شهرستان سراب با عنوان همایش میراث ماندگار عنوان: مجوز جذب دانشجو در رشته پزشکی، به غیر از مرکز استان برای اولین بار به  دانشکده های علوم پزشکی سراب و مراغه داده شد و رشته‌ دکترای حرفه‌ای پزشکی دانشکده علوم پزشکی سراب فعالیت رسمی خود را  با حضور 2 مقام ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ( دکتر باقری فر معاون آموزشی و دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارتخانه) از نیمه دوم امسال با جذب 20 دانشجو آغاز کرد که حضور 2 مقام عالی رتبه وزارتی برای شروع سال تحصیلی رشته پزشکی دانشکده علوم پزشکی سراب در نوع خود اتفاقی کم نظیر و بی سابقه بود که تحقق آن مرهون زحمات و پیگیری دکتر داودی نماینده خستگی ناپذیر مردم قدرشناس شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی  است که با تمام وجود برای راه اندازی رشته دکتر حرفه ای در دانشکده علوم پزشکی سراب تلاش نمودند.

دکتر نادی با اعلام جذب 18 نفر در قالب هئیت علمی در دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب، افزود: با پیگیریهای دکتر یوسف داودی نماینده مردم شهرستان سراب، مجوز جذب 20 نفر هئیت علمی برای دانشکده علوم پزشکی سراب در سال 1402  اخذ شده است.

وی ضمن اشاره به اسکان 380 نفر دانشجو در خوابگاههای شهرستان سراب اظهار امیدواری کرد که در صورت حمایت خیرین و با همت مسئولین ارشد شهرستان سراب، برای بالندگی علوم پزشکی این شهرستان  نیاز به احداث خوابگاه 1000 نفری دانشجویان پسر و دختر داریم. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب در گزارش خود به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی بخش های شیمی درمانی و سرطان، ناباروری و نازایی، قلب و آنژیوگرافی،سوختگی و سوانح در بیمارستان سراب و همچنین تهیه امکانات و زیرساخت ها و تهیه نقشه های ساختمان دانشکده علوم پزشکی در حدود 5 هزار مترمربع که زمین مورد نیاز انتخاب و تامین گردیده و تائیدیه آزمایشگاه آب و خاک نیز  اخذ شده است، خبر داد.

افتتاح بخش NICU و نصب دستگاه مدرن MRI، ایجاد و راه اندازی کلینگ ویژه دندانپزشکی در درمانگاه بیمارستان و همچنین ایجاد و راه اندازی مرکز سطح 2 درمان ناباروری از دیگر موارد گزارش دکتر نادی بود. وی از نماینده پرتلاش و دلسوز شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی و عنایت ویژه مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر عین الهی و معاونت محترموزارت خانه آقای دکتر باقری فر و از زحمات و تلاش های خیرین قدردانی کرد.

دکتر یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی دومین سخنران این نشست بزرگ بود که در سخنان خود عنوان کرد: شهرستان سراب در استان از لحاظ راه سازی و گازرسانی رتبه اول رل دارد . جاده سراب بستان آباد که کاملا به بهره برداری رسید و جاده سراب اردبیل هم در حال انجام است. جاده سراب به میانه هم که مسافت سراب و میانه را به حداقل خواهد رساند آماده شده و بستر سازی لازم انجام گرفته که بزودی آسفالت ریزی آن آغاز خواهد شد. یکی از جاده های پر اهمیت هم جاده سراب - مشکین شهر است که آن هم در حال انجام برای بهره برداری است. 

دکتر داودی افزود: خط راه آهن سراب هم که در این راستا خیلی تلاش کردم در حال اقدام است. قطعا این راه آهن برای وصل کردن چند شهر و استان و حتی چند کشور ، مانند آذربایجان به ایران و ترکیه نقش حیاتی دارد. باید اطلاع بدهم که تاکنون 25 کیلومتر از این جاده ساخته شده که این خط ریلی برای قطارهایی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت آماده سازی می شود. در مورد صنایع هم اقدامات شایسته ای انجام شده که من از سرمایه گذاران دعوت می کنم اگر قصد فعالیت در این راستا را دارند اعلام کنند که ما زمین ارزان و یا زمین ملی در اختیارشان بگذاریم. ما از واگذاری برق و گاز و آب هم برای این قشر هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: فاز اول کارخانه نفلین سراب هم با 130 میلیون یورو در حال ساخت است و بزودی فاز دوم و سوم هم شروع به کار خواهد کرد. تا کشور را در خصوص واردات آلومینیم بی نیاز سازد. ما در مدرسه سازی در استان صاحب رتبه اول هستیم و من ممنون خیرین بزرگوار هستم.

مدرسه تیزهوشان یکی از کارهایی بود که سراب به آن نیاز مبرم داشت. با تلاش اینجانب این مدرسه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت و خوشبختانه با توجه به تعداد دانش آموزان مدرسه دخترانه ما در کشور مقام اول را کسب کرد. توسعه سالن های ورزشی هم یکی از نیازهای مبرم شهر است . چرا که با داشتن قهرمانان کشوری، آسیایی و حتی جهانی سراب یکی از شهرهای افتخار آفرین کشور است. 

اما در باره دانشگاه باید به عرض برسانم که ما به هشت دانشگاه در سراب نیاز داریم. تعداد دانشجویان در این شهر حدود 5000نفر است. و ما در تدارک و برنامه نویسی هستیم که تعداد دانشجویان بالای 10000 نفر برسد.

من از وزیر محترم بهداشت درخواست اضافه شدن 19 رشته به دانشگاه های سراب را داشتم که یکی از آن رشته  پزشکی بود. ما می دانیم که هرجا دانشکده پزشکی تاسیس شود موجب توسعه خدمت به مردم  و بهداشت آن ها و محیط زندگی شان نیز خواهد شد.

از دکتر باقری فر نیزتقاضا دارم دستور تاسیس دانشکده دندانپزشکی را هم صادر بفرمایند تا به هدف مان که تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی است نزدیک شویم. در خاتمه باید عرض کنم تاسیس و ساخت این ساختمان ها بدون همیاری شما خیرین عزیز امکان پذیر نیست. و ضمن تشکر و قدردانی از خیرینی که تا اینجا همیشه کمک حال ما بودند و اسامی آن ها را بزودی منتشر خواهیم کرد از شما حضار محترم نیز تقاضای یاری دارم. البته به اطلاع برسانم کمک هایی که از آغار جلسه تا این لحظه از طرف خیرین محترم اعلام شده بسیار امیدوار کننده است و ساخت این مجموعه را به یقین تبدیل کرد.

سخنران بعدی دکتر باقری فر، معاونت آموزشی وزارت علوم پزشکی سخنان خود با اشاره به خیرین عنوان کرد: از امام جعفر صادق( ع) نقل است، وقتی با دست خود خیری به مردم می رسانید دست تان را در خفا ببوسید. چون اون دست شما نیست، بلکه دست خداست. و بوسیدن آن دست مستحب است. بعضی ها وقتی یک کار خیری انجام می دهند بعدا تعجب می کنند و با خود می گویند من چطور این کار را انجام دادم؟ من که اهل این کارها نبودم! ولی این لطف خداست که از دست ما بیرون می آید و ما اقدام به کار خیر می کنیم.

دکتر باقری فر ادامه داد: من در باره دانشکده سراب و اضافه شدن دانشجوها عقیده دارم کیفیت مهم تر از کمیت است. این دانشکده کیفیت نداشته باشد، کار درستی به حساب نمی آید. اما اگر در کنار توسعه کیفی توسعه کمی را هم در نظر بگیریم ارزشمند است. ما همیشه وقتی دچار بیماری می شویم دنبال بهترین می گردیم نه تعداد پزشک ها. من امیدوارم دانشجویانی که وارد دانشکده پزشکی سراب شدند در آینده متخصصین خوبی باشند. البته این را هم بگویم که ما وقتی تاییدیه پزشک عمومی را به دانشکده ای می دهیم بر اساس ضوابط فدراسیون جهانی  آموزش پزشکی است و اگر کارشناسان آن ها تایید نکنند ما نمی توانیم به هیچ جایی دانشجوی پزشکی بدهیمبنابراین کیفیت آموزش پزشکی در سراب مثل آموزش پزشکی در تبریز است. ما این اسنادارد ها را باید رعایت کنیم و خوشبختانه در بازدیدی که داشتیم دانشکده علوم پزشکی سراب تمام این زیر ساخت ها را آماده کرده، آن هم می دانم که بخاطر همت شما خیرین بوده که امیدوارم با کمک شما بتوانیم این رشته را به مراحل بیمارستانی برسانیم.

دکتر جهانی فرماندار سراب ضمن قدردانی از مردم سراب و خیرینی که همیشه در همیاری پیشقدم بودند اظهار داشت: ایجاد دانشکده و خوابگاه موجب توسعه شهر می گردد. و انشالله مردم خیر سراب چه آن هایی ساکن سراب نیستند و چه آن هایی که در سراب ساکن هستند با کمک های خود به این مهم جامه عمل خواهند پوشاند. من مطمئن هستم که این کار بصورت شایسته ای انجام خواهد گرفت. 

دکتر جهانی افزود: من در مدتی که به عنوان فرماندار سراب در خدمت مردم شهر بودم از مردم غیور سراب و خیرین کارهایی ارزشمند دیدم که آرزو کردم کاش من هم اهل سراب بودم.

در خاتمه با استقبال کم نظیر خیرین و همیاری آن ها که نوید بخش شروعی پر توان برای ساخت و تاسیس این مجموعه ارزشمند بود، از به برای پذیرایی و صرف شام دعوت به عمل آمد.

شایسته است از زنده یاد سیروس آگاهی که بنیانگذار این حرکت مردمی بود یادی کرد و برای آن عزیز از دست رفته روانی شاد و نامی ماندگار آرزو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied