شمانیوز
شما نیوز

دلار

شوک به بازار طلا و دلار | بال پرواز برای قیمت دلار و سکه

دلار و سکه شب گذشته بازار نا آرامی را پشت سر گذشته است.

شوک به بازار طلا و دلار  | بال پرواز برای قیمت دلار و سکه

دلار و سکه شب گذشته بازار نا آرامی را پشت سر گذشته است. دلار دچار افزایش زیادی در بازار شده است. تاثیر افزایش قیمت دلار در  کالاهای اساسی دو چندادن است و معلوم نیست این وضعیت دلار تا کی ادامه خواهد داشت. 

شب گذشته یک اتفاق مهم برای بازار طلا رخ داد که ممکن است در روز جاری کفه ترازوی افزایشی ها بازار سکه را سنگین کند.

روز گذشته فشار فروش در بازار سکه زیاد شد. سکه بازانی که در چند روز گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار گرفته بودند بخشی از دارایی خود از دست دادند.

قیمت سکه نزولی شد

طبق اعلام سایت ها روز سه شنبه فلز گران بهای داخلی یک کانال پایین آمد و کاهش بیش از 1 میلیون تومانی را ثبت کرد.

یک اتفاق مهم برای بازار طلا

اما، شب گذشته یک اتفاق مهم برای بازار طلا رخ داد که ممکن است در روز جاری کفه ترازوی افزایشی ها بازار سکه را سنگین کند.

قیمت جهانی طلا بعد از مدت ها کش و قوس بالاخره وارد کانال ۲هزار دلار شد.بررسی ها نشان می دهد قیمت اونس طلا تا محدوده ۲۰۲۰ دلار بالا رفته است.در شرایط فعلی ، حتی عده ای از تحلیلگران اقتصادی باور دارند احتمال رسیدن طلای جهانی به ۲۰۵۰ دلار هم محتمل است.

اما، فنر قیمت اونس طلا چرا در رفت؟

بررسی ها نشان می دهد به دنبال سقوط یا به عبارتی ورشکستی دمینو وار بانک ها آمریکایی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ جذابیت بازار طلا بیشتر شد.

از سوی دیگر در روزهای اخیر افزایش نگرانی ها نسبت به تورم ناشی از افزایش قیمت نفت سبب شده تا بازارها احتمال افزایش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو بدهند. اما در حال حاضر به دلیل داده های اقتصادی ضعیف احتمال رکود بیشتر شده است و از این طریق نیز دست فدرال رزرو بیشتر از پیش بسته شده است.

دو بال پرواز برای قیمت طلا

قیمت طلای جهانی هم که نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است با کاهش احتمال انقباضی بودن فدرال رزرو وارد کانال 2 هزار دلار شد. تحلیلگران اقتصادی باور دارند طلا اکنون دو بال پرواز را در کنار خود می‌بیند: تورم و رکود اقتصادی.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار 

اگر چه عده ای از فعالان اقتصادی باور دارند پرواز قیمت طلا ممکن است بازار سکه را متاثر کند با این حال عده ای دیگر می گویند یکی دیگر از مولفه های تاثیر گذار بر روی قیمت سکه، نرخ دلار است.

این دسته از فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری رشد کند قدرت سکه بازان داخلی هم بیشتر می شود. با این حال، اگر دلار نوسان محدودی را ثبت کند یا مانند روز گذشته کاهشی شود؛ این امر ممکن است قدرت افزایشی ها بازار سکه را تعدیل کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied