شمانیوز
شما نیوز

دلار

افت شدید دلار در بازار | دلار کمی لبخد زد به مردم

دلار در معاملات نقدی روزهای گذشته تهران نزولی شد.

افت شدید دلار در بازار | دلار کمی لبخد زد به مردم

دلار  در معاملات نقدی روزهای گذشته تهران نزولی شد. برای دلار فعالان اقتصادی باور دارند. روابط دیپلماسی منجر به این اتفاق افتاده است. دلار  در این چند سال اخیر وضعیت به شدت نابه سامانی را داشته است و همیشه با سعود و نزول همراه بوده.  این وضعیت دلار تا کی ادامه خواهد داشت.  در روز های پایانی هفته گذشته، نرخ دلار در معاملات نقدی تهران نزولی شد. فعالان اقتصادی باور دارند  مهم ترین عامل این اتفاق لبخند دیپلماسی به قیمت دلار بود.

لبخند دیپلماسی به  قیمت دلار  

 کمتر از یک ماه پس از بیانیه سه‌جانبه مقامات امنیتی ایران و عربستان سعودی به میزبانی پکن، حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای خارجه دو کشور روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین بیانیهمشترکی را برای ازسرگیری روابط دوجانبه با وساطت همتای چینی امضا کردند.

آن طور که در این بیانیه  آمده سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها بازگشایی خواهد شد، همچنین پروازها از سر گرفته می‌شود و تبادل هیات‌های دیپلماتیک و بخش خصوصی برقرار شده و اعطای روادید برای شهروندان دو کشور از جمله روادید عمره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تداوم کاهش قیمت دلار در بازار شبانه 

بررسی ها نشان می دهد که نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیروز و دیشب به مسیر کاهشی روز پنجشنبه گذشته ادامه داد. امری که نشان می‌داد انتظارات در  بازار ارز تا حدی نزولی است. 

خروج تقاضا از بازار دلار 

از سوی دیگر، عده ای از فعالان اقتصادی با اشاره به رشد شاخص کل بورس در هفته گذشته باور دارند این امر  بخشی از تقاضا را از  بازار ارز  خارج کرد و همین امر موجب شد قدرت معامله گران بازیگران ارزی تضعیف شود. 

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied