شمانیوز
شما نیوز

ثبت نام خودرو | مرحله دوم طرح یکپارچه | نام خودروهای مرحله دوم

جزئیات جدید ثبت‌نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو

جزئیات جدیدی از ثبت نام مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشخص شده است که در این مطلب می‌خوانید.

جزئیات جدید ثبت‌نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو

به گزارش شمانیوز، آغاز ثبت نام مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو از بیستم اردیبهشت ماه اعلام شده است. در این مرحله متقاضیان شرکت در خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص می‌توانند خودروهای عرضه شده را در تاریخ مذکور مشاهده کنند.

متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو از چهارشنبه هفته جاری، ۲۰ اردیبهشت، می‌توانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند.

بر این اساس جزئیات جدیدی از این ثبت نام مشخص شده است که موجودی لازم برای ثبت نام، مشاهده خودرو و موعد تحویل از این موارد می‌باشد. در این مرحله اعلام شده است که موعد تحویل برخی از محصولات پرتقاضای شرکت‌های خودروساز در سال ۱۴۰۳ خواهد بود و موجودی لازم برای ثبت‌نام ‌۱۰۰ میلیون تومان‌ است.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از تاریخ چهارشنبه ‌۲۰ اردیبهشت‌ آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ‌۲۹ اردیبهشت‌ ادامه خواهد یافت.

پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت‌نام و اعمال بلک لیست‌ها (‌اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد‌ به انجام خواهد رسید.

برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد‌ اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و ‌غیره) ‌انجام خواهد شد. همچنین در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد. بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

کدام خودروها در مرحله دوم ثبت‌نام سامانه یکپارچه عرضه می‌شوند؟

متقاضیان پس از افتتاح حساب وکالتی از ۳ الی ۱۰خردادماه فرصت خواهند داشت تا با ورود به سایت سامانه تخصیص خودرو به نشانی https://www.esalecar.ir با انتخاب ۵ خودروی متفاوت برای ثبت نام اولیه اقدام کنند.

براساس برخی اخبار غیررسمی در این مرحله خودروسازهای سایپا (شاهین G، کوئیک R،S در گروه‌های اتوماتیک و دستی)، کرمان موتور (TB،KMC، جک S5، جک S3)، آرین پارس موتور (لاماری ایما)، فردا موتور (Fmc-t5، Fmc-SX5، Suma m4)، مکث موتور (تیارا)، ایلیا (دایون Y5) و مدیران خودرو با خودروهای (آریزو ۶ پرو اکسلنت، آریزو ۵ توربو، تیگو ۸ پرومکس، تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو اکسلنت، ایکس ۳۲ پرو، ایکس ۵۵ پرو) در مرحله دوم ثبت نام یکپارچه تخصیص شرکت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied