شمانیوز
شما نیوز

پرتقال

این افراد هرگز پرتقال نخورند

حقایقی درباره خوردن پرتقال وجود دارد که قبل از مصرف باید بدانید که خوردن این میوه برای شما ضرر دارد یا سودمند است.

این افراد هرگز پرتقال نخورند

به گزارش شمانیوز: پرتقال نیز همانند میوه های دیگر، سالم تلقی می شود اما با این حال ، برای تمامی رژیم های غذایی توصیه نشده و ممکن است مضراتی نیز به همراه داشته باشد. اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید باید بیش از آنچه که در روز کالری مصرف می کنید آن را بسوزانید. از پرتقال به دلیل اینکه دارای قند طبیعی ، فیبر، آمینواسید و مواد معدنی کمی می باشد نمی توان به عنوان یک معجزه درمانی برای کاهش وزن و چربی حساب کرد.

به جای آب پرتقال ،پرتقال بخورید زیرا آب پرتقال در مقایسه با پرتقال کالری بالاتری دارد به طوری که هر فنجان آب پرتقال حاوی 112 کالری ست. علاوه براین یک فنجان آب پرتقال حاوی مقداری ویتامین C ، فولات و پتاسیم است اما پرتقال در هر کالری ریز مغذی های بیشتری را برای بدن تامین می کند.

با وجود تمام مزایا و مضرات ذکر شده از پرتقال ، خوردن این میوه برای تعدادی از افراد پیشنهاد نمی شود و باید در مصرف آن دقت لازم را به عمل آورد به عنوان مثال کسانی که طبع بلغمی دارند از معده و روده سردی برخوردار هستند به همین علت باید از مصرف پرتقال جلوگیری کنند. همچنین مصرف آن در، بیماران دیابتی ، صرعی و تشنجی ، روماتیسمی و افرادی که بی اختیاری ادرار و ریفلاکس گوارشی دارند نیز توصیه نخواهد شد.

پرتقال شیرین ، طبع سرد و تر اما پرتقال ترش طبع سرد و خشک دارد لذا افراد بلغمی و سودایی مزاج تا حد امکان باید از مصرف پرتقال خودداری کنند و در صورت استفاده ، آن را به همراه مسهل گلپر و نمک میل کنند.توصیه می شود پس از خوردن پرتقال از نوشیدن چای پرهیز شود چرا که عموما نوشیدن آب قبل و بعد از هر میوه خصوصا میوه های آبدار مفید نمی باشد.بهترین ساعت برای مصرف پرتقال در بعد از ظهر بوده و بدترین زمان مصرف این میوه شب هنگام است که خوردن آن در ساعات پایانی روز و شب توصیه نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied