شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

شوک سلطان به بازار دلار ایران | سکه جانی برای صعود ندارد

در معاملات یکشنبه شاهد جریان‌های افراطی در بازار بودیم. تا اندکی نرخ هرات بالا می‌رفت همه می‌گفتند به سمت 75 هزار تومان می‌رود، و برعکس هم تا شل می‌شد همه نظر بد می‌ دادند و می‌گفتند تا 42 هزار می‌ریزد.

شوک سلطان به بازار دلار ایران | سکه جانی برای صعود ندارد

قیمت دلار در روز آینده به چه صورت است و آیا دلار بالاتر نیز می‌رود. قیمت دلار  همواره از مباحث مهم در کشور بوده است و  تحلیل هایی در این خصوص انجام شده است. با افزایش قیمت دلار کالاهای اساسی نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه سیگنال و پیش بینی دقیقی را از  قیمت دلار   می خوانید: 

دلار هرات در 53 هزار و 400 تومان باز شد و از آنجایی که بالای مرز حمایتی 52 هزار و 200 تومان بود اکثر معامله‌گران انتظار رشد داشتند.

دلار هرات ناکام ماند

نرخ هرات تا ظهر یکشنبه به سمت مقاومت میانی 52 هزار و 500 تومان رفت و در شکستن آن ناکام بود، بر این اساس معامله‌گران معتقد بودند که تا دلار بالای 53 هزار تومان نرود نمی‌شود گفت که روند بازار صعودی است.

آن‌ها با توجه به اینکه نرخ هرات با گپ مثبت باز شد و شنبه نرخ در از دست دادن کف 51 هزار و 700 تومان ناکام بود معتقد بودند که یکشنبه به سمت 53 حرکت خواهد کرد.

کاهش حباب سکه

اما نرخ سکه در معاملات صبح یکشنبه کاهشی بود و از حبابش کم کرد که معامله‌گران می‌گفتند دلار با سکه همراهی نکرده و راه دلار از سکه جدا شده است، یعنی کاهش سکه‌ را رکب می‌دانستند.

دلار هرات با سکه هم مسیر شد

اما در معاملات عصر یکشنبه دلار هرات هم با سکه هم‌مسیر شد و کاهش پیدا کرد. حتی در پشت خط نرخ دلار هرات حمایت مهم 51 هزار و 700 تومان را از دست داد و در حوالی حمایت 51 هزار و 200 تومان است. در این مسیر کاهش، تکنیکال‌کاران می‌گویند دلار حمایت مهم 50 هزار و 700 تومان را سر راهش دارد.

تعظیم دلار به سلطان؟

البته در معاملات عصر یکشنبه یک شبه خبر مثبت به بازار تزریق شد. از صبح یک خبر با این مضمون که سلطان قابوس با پیام اروپا و آمریکا وارد تهران خواهد شد در بازار دست به دست می‌شد. اما این نکته بیشتر از اینکه خبر باشد شوخی بود چون که سلطان قابوس، سلطان درگذشته عمان هست اما شوخی شوخی جدی شد. خبرهای جدی تایید کرد که پادشاه عمان در مصاحبه با شبکه ملی عمان گفته حامل پیشنهادات جدید اتحادیه اروپا و آمریکا برای پایان دادن به مساله بن‌بست برجام است.

به عقیده خیلی‌ها این خبر باعث ریزش بازار به زیر مرز حمایت مهمی شده که از بعد عید فطر نتوانسته بود آن را از دست بدهد. این دسته معتقدند که ایران تغییر استراتژی داده و دارد با کشورهای همسایه به جای آمریکا و غرب می‌بندد.

پروپاگاندای رادیکال‌ها در بازار ارز

در معاملات یکشنبه شاهد جریان‌های افراطی در بازار بودیم. تا اندکی نرخ هرات بالا می‌رفت همه می‌گفتند به سمت 75 هزار تومان می‌رود، و  برعکس هم تا شل می‌شد همه نظر بد می‌ دادند و می‌گفتند تا 42 هزار می‌ریزد.

اما آنهایی که منطق داشتند معتقد بودند باتوجه به اینکه دلار در مرز 52 است و فاصله زیادی با 50 ندارد احتمال کاهش بیشتر است و اگر زیر دامنه 50 برود، ممکن است آخرین بار باشد. اما از میزان اینکه در چه بازه زمانی در دامنه 40 بماند مشخص نیست.

دلار از کجا بر می گردد؟

اما از کجا بازار برمی‌گردد؟ این دسته می‌گویند اگر بازار به زیر 50 هزار تومان برود و یک الگو پرچم بزند بدانید که روند نرخ برگشته است و صعودی می‌شود.

یکسری‌ها هم با شروع ثبت‌نام خودرو در هفته گذشته همچنان معتقدند تا انتهای هفته بازار ارز و سکه جانی برای صعود نخواهد داشت.

تکنیکال‌کاران چه می‌گویند؟

تکنیکال‎‌‌کاران باتوجه به اشباع فروشی که در معاملات عصر یکشنبه و در همه بازارها شکل گرفت معتقدند امکان برگشت نرخ وجود دارد. این‌ها می‌گویند اگر در کانال 51 هزار یعنی همینجایی که نرخ وجود دارد، خریدار زیاد شود کلا روند نزول برمی‌گردد و اگر جان خریدار کم باشد می‌شود گفت تمام بالایی‌ها اصلاح هستند.

یکسری از فنی‌های بازار هم معتقدند علت کاهش یکشنبه کال مارجین شدن خریدهای بالای معامله‌گران اتاق بوده است. کال ماجین وضعیتی است که میزان زیان معاملات از حد مجاز آن بیشتر شده و اخطاری است که افزایش وجه تضمین صادر می‌شود.

حباب طلای آبشده منفی شد

بازار دو نکته داشت؛

یک اینکه حباب طلای آبشده با درهم، منفی شده است. نکته دوم خبر دستگیری یک دلال ارز با 60 هزار دلار بود. طبق این خبر متهم با اخلال در بازار ارز موجب افزایش رشد قیمت‌ها می‌شده است.

معامله‌گران می‌گویند خیلی عجیب است که یک نفر با 60 هزار دلار بازار را مختل می‌کند. 60 هزار دلار برابر است با اینکه 30 نفر 2000 دلار سهمیه بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied