شمانیوز
شما نیوز

​با توجه به عملکرد درخشان بیمه میهن مطرح شد؛

بیمه میهن یک فرصت جذاب برای سهامداران | میهن با عبور از زیاندهی، سود خالص ۵۷۳۷ میلیاردی را محقق کرد

شرکت بیمه میهن که بنابر اطلاعیه مجمع عمومی سالیانه از زیاندهی خارج شده است، برنامه های خوبی را از افزایش سرمایه تا طرح‌های بیمه‌ای جدید را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. این شرکت که در اوج منفی‌های این روزهای بازار سهام دارای نمادی سبز می‌باشد، از نظر فعالان بازار سرمایه فرصتی خوب برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در نگه‌داری و خرید سهم است.

بیمه میهن یک فرصت جذاب برای سهامداران | میهن با عبور از زیاندهی، سود خالص ۵۷۳۷ میلیاردی را محقق کرد

به گزارش شمانیوز، شرکت بیمه میهن با سطح توانگری مالی بالا، در سال 1378 به صنعت بیمه خصوصی پیوست. این شرکت با سرمایه ثبت شده 150 میلیارد تومان، 37 شعبه و 400 نمایندگی در سراسر کشور فعالیت می‌کند. این شرکت با عبور از زیان انباشته ۲۵۴۸ میلیارد ریال سال ۱۴۰۰ به تحقق سود خالص ۵۷۳۵ میلیاردی در سال گذشته رسید. 

با توجه به این مهم، شرکت بیمه میهن برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی را برای امسال در دستور کار دارد و قرار است طرح‌های بیمه ای خوبی را اطلاع رسانی کند. بیمه میهن از بهترین شرکت‌های بیمه‌ای از نظر فعالان بازار سرمایه است، چرا که در منفی‌های این روزهای بازار سهام همچنان سبز مانده است. 

شرکت بیمه میهن دارای خدمات ویژه و ارزنده‌ای در ارائه محصولات بیمه شخص ثالث، آتش‌سوزی و مسئولیت و بیمه‌های درمان و تکمیلی است. این شرکت برای خودرو، بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهد که خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث و خسارات جانی راننده مقصر را جبران می‌کند. سقف خسارات جانی بیمه شخص ثالث میهن در ماه‌های حرام 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و در ماه‌های عادی 900 میلیون تومان است. 

بیمه آتش سوزی میهن، در حالت پایه خطراتی که ناشی ازآتش سوزی، صاعقه و انفجار باشند را تحت پوشش قرار می‌دهد و مالک می‌تواند با پرداخت مبلغ بیشتر، پوشش‌های اضافی را به بیمه‌نامه اصلی خود اضافه کند. 

سازمان‌هایی که تعداد کارکنان و اعضای تحت کفالتشان بیشتر از 50 نفر باشد، قابلیت این را دارند تا از خدمات بیمه تکمیلی میهن استفاده کنند. این بیمه‌نامه هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی بیمارستان، جراحی، آمبولانس، ویزیت، دارو، دندانپزشکی، زایمان و... را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

 

تحقق سود خالص ۵۷۳۵ میلیاردی میهن  

شرکت بیمه میهن در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با تحقق سود خالص ۵۷۳۵ میلیاردی توانست به ازای هر سهم ۳۸۳۴ ریال سود شناسایی کند. 

در حالی که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ این شرکت با مشکلات عدیده ای  از نظر حاکمیت شرکتی و وجود دو هیات مدیره ثبتی درگیر بود؛  لیکن با تغییر تیم مدیریتی این بنگاه اقتصادی، شاهد تغییر اساسی در وضعیت بنیادی شرکت بودیم به نحوی که میهن از زیان ۳۱۸۹ میلیارد ریالی در پایان اسفند ۱۴۰۰ به سود خالص ۵۷۳۵ میلیارد ریالی در پایان اسفند ۱۴۰۱ دست یافت. 

همچنین زیان خالص فعالیت های بیمه ای این شرکت از ۲۵۴۸ میلیارد ریال در اسفند ۱۴۰۰ به سود خالص ۵۲۲میلیارد ریالی فعالیت بیمه ای در پایان اسفند ۱۴۰۱ دست یافته است. 

تحلیل سهم بیمه میهن 

میهن مربوط به شرکت بیمه میهن است که در بازار بورس ثبت نماد شده است. فعالان بازار سرمایه معتقدند؛ سهامدارانی که به دلیل تحت تاثیر جو بازار منفی یا نوسانگیرها سهام خود را فروخته‌اند، هیجانی عمل کرده‌اند. چرا که سهم «میهن» در تایم فریم ماهانه هدف قرار داده شده است و در حال حاضر در موج 5 ابر موج قرار دارد. 

در حالی که برخی معتقد بودند که فرصت خرید پیشنهاد نمی‌شود، زیرا پس از مجمع، احتمالاً قیمت سهم کاهش خواهد یافت، میهن در مجمع عمومی سالیانه خود به ازای هر سهم ۳۸۳۴ ریال سود اختصاص داد. سهم شرکت بیمه میهن، همچنان در حال رشد است و با حجم سنگینی که خورده، سهامداران خرد و نوسانگیرها را پیاده کرده است. حقوقی هم سهم خود را جمع کرده و دو سهامدار حقیقی دیگر نیز هر روز سهم خریداری می‌کنند. 

احتمالاً پس از مجمع، سهم میهن با باز شدن صف خرید، روند رشد خود را ادامه خواهد داد. به هر حال، در صورت پیدا کردن فرصت خریدی، پیشنهاد می‌شود که سهامداران آن را به دست بیاورند، زیرا قیمت سهم پس از مجمع افزایش پیدا خواهد کرد. 

به دلیل داشتن p.e در محدوده 3.94، احتمالاً نیازی به اصلاح سهم نیست. این سهم در حال حاضر یکی از ارزشمندترین سهام بازار است و هیچ نیازی به اصلاح آن نیست، دلایل بنیادی، عاملی مهم در رشد این سهم هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied