شمانیوز
شما نیوز

شکلات تلخ

خواص باور نکردنی شکلات تلخ | حقایقی درباره شکلات تلخ که نمیدانستید

شکلات تلخ یکی از انواع شکلات است. با ما همراه باشید تا از خواص شکلات تلخ آگاه شوید.

خواص باور نکردنی شکلات تلخ | حقایقی درباره شکلات تلخ که نمیدانستید

بیشتر مردم در سراسر جهان طرفدار شکلات هستند. شکلات انواع گوناگونی دارد و می‌تواند هر سلیقه‌ای را به خود جلب کند. شکلات تلخ که با نام شکلات سیاه هم شناخته می‌شود، نوعی شکلات است که شیر و قند کمتری دارد. شکلات تلخ به طور معمول دارای حجم بالایی از کاکائو، کم‌وبیش ۶۰ تا ۹۹ درصد است.

 

شکلات تلخ

حقایقی در مورد ترکیبات مغذی شکلات تلخ

  • شکلات غنی از آنتی اکسیدان ها است، مانند پلی فنل ها و فلاونوئیدها.
  • کالری، قند و محتوای چربی اش بستگی به نوع شکلات تلخی دارد که انتخاب می کنید.
  • یک منبع غنی از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، آهن و مس است.
  • سایر ترکیبات مغذی موجود در شکلات، فسفر، پتاسیم، ویتامین K، B12 و A سلنیوم و کلسیم هستند

مزایای سلامتی و خواص شکلات تلخ

غنی از آنتی اکسیدان ها

شکلات تلخ یک آنتی اکسیدان قوی است. این آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد و دیگر مولکول های خطرناک را که ممکن است خطرات بالقوه برای سلامتی را ایجاد کنند و باعث بیماری هایی مثل سرطان، پیری زودرس و بیماری های قلبی می شوند را نابود می کنند.

شکلات تلخ برای بهبود سلامت قلب

با داشتن 65% کاکائو غنی شده از پلی فنول در شکلات تلخ و دیگر آنتی اکسیدان ها مانند کاتچین ها و پلی فنل ها، می توانند به کاهش فشار خون و خطر بیماری های قلبی کمک کنند.مصرف این شکلات انعطاف پذیری شریان ها را حفظ می کند که از خطر حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند. حتی مصرف کم این شکلات سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد.

کاهش سطح کلسترول از خواص شکلات تلخ

شکلات تلخ میزان کلسترول LDL (کلسترول بد) را در بدن انسان 10 تا 12 درصد کاهش می دهد. تحقیقات همچنین نشان می دهند که کاکائو، که یک عنصر کلیدی این شکلات ها است، ممکن است به افزایش کلسترول HDL (خوب) و به سرکوب LDL اکسید شده کمک کند. LDL اکسید شده می تواند به بافت های اطراف واکنش نشان دهد و احتمال حمله قلبی را افزایش دهد.

تقویت شناخت از خواص شکلات

شکلات تلخ یکی از بهترین خوراکی ها برای بهبود عملکرد مغز است که مسئول تمرکز و حافظه است؛ محتوای فلاونول و محتوای پلی فنول کاکائو در پیشگیری از خطر سکته مغزی و زوال عقل در میان سالمندان و جوانان کمک می کند. استفاده از شکلات 70%، هیپرپلازی مغز را بهتر می کند، که توانایی انطباق برای آموزش و یادگیری مهارت های جدید است.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied