شمانیوز
شما نیوز

خواص باور نکردنی گیلاس | خوردن گیلاس را فراموش نکنید

با ماهمراه باشید تا از خواص باورنکردنی گیلاس آگاه شوید.

خواص باور نکردنی گیلاس | خوردن گیلاس را فراموش نکنید

گیلاس یک میوه خوشمزه تابستانی است. گیلاس دارای فواید درمانی زیادی است. هسته گیلاس

هم خواص درمانی دارد. گیلاس یک میوه بسیار خوش طعم و پرطرفدار در میان مردم است.

فواید گیلاس

بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‌ ها منبع غنی آنتی ‌اکسیدان‌ ها هستند.گیلاس ‌ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‌ اند و باستان‌ شناسان بقایای هسته‌ های گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‌ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‌‌اند.

گیلاس

دستگاه هاضمه را مرتب کرده و اعصاب را تسکین مى بخشدبراى چشم فوق العاده مفید است .گیلاس از میوه هایى است که سموم بدن را بر طرف کرده و خون را تصفیه مى کند.قوه دماغى بدن را تقویت کرده و کمبود املاح معدنى بدن ما را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم مى کند.اعصاب را تسکین داده و ادرار آور است .هر صد گرم گیلاس داراى دویست و پنجاه میلى گرم پوتاس است و چنانکه مى دانید پوتاس تاءثیر زیادى بر افزایش ادرار دارد.

کسانى که تصلب شراین دارند و یا از کبد مى نالند و یا به یبوست مبتلا شده اند و یا در روده هاى آنها گاز جمع مى شود و غذا تخمیر مى گردد و هم چنین کسانى که املاح معدنى بدن آنها کم شده و یا بچه هایى که دیر رشد مى کنند باید گیلاس بخورند و رژیم گیلاس بگیرند چون قند میوه گیلاس از نوع قند لوولوز مى باشد.ترکیباتى که در گیلاس وجود دارد تعدیل کننده پ هاش خون است زیرا خون باید به مقدار ۴/۷ قلیایى باشد.مصرف گوشت و مواد گوشتى خون را اسیدى مى کند و بهترین تعدیل کننده آن میوه ها از جمله گیلاس است .

براى دفع سموم بدن براى رژیم دفع سموم باید صبح ناشتا نخست صد گرم گیلاس بخورید و بعد آن را تا پانصد گرم افزایش دهید.گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده، از این رو روند پیری را به تأخیر می‌اندازد.
فلاوونوئیدهای موجود در گیلاس، از ایجاد هر گونه آسیب توسط رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.
سوخت ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می‌کند.سیستم اعصاب را تسکین داده و با تولید هورمون شادی در بدن، احساس بهتری را در ما ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied