شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه آبدوغ خیار مجلسی | با این ترفند آبدوغ خیار خوشمزه تری درست کن

برای تهیه آبدوغ خیار با شیر و خامه باید خیار را ریز کنید و با ماست ترکیب کنید. سپس تربچه، سبزی خشک و سبزی تازه خرد شده، کشمش پلویی، دوغ ترش، پیازچه، شیر، گردوی خرد شده و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید. در آخر آب دوغ خیار خوشمزه خانگی‌تان را با مقداری نان خشک سرو کنید.

طرز تهیه آبدوغ خیار مجلسی | با این ترفند آبدوغ خیار خوشمزه تری درست کن

به گزارش شمانیوز: برای تهیه آبدوغ خیار با شیر و خامه باید خیار را ریز کنید و با ماست ترکیب کنید. سپس تربچه، سبزی خشک و سبزی تازه خرد شده، کشمش پلویی، دوغ ترش، پیازچه، شیر، گردوی خرد شده و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید. در آخر آب دوغ خیار خوشمزه خانگی‌تان را با مقداری نان خشک سرو کنید.

 

طرز تهیه آب دوغ خیار مجلسی 

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

کالری هر لیوان آبدوغ خیار: حدود ۶۵ کالری

 

مواد لازم برای تهیه آبدوغ خیار با ماست

ماست ترش یا شیرین (به ذائقه شما بستگی دارد): به مقدار دلخواه

خیار ریز خرد شده: ۴۰۰ گرم

سبزی خوردن ساطوری خرد شده: ۲۰۰ گرم (ریحان و نعنا باید حتما در ترکیب شما باشد)

خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری

کشمش، گردو یا پودر گردو: به میزان دلخواه

سبزی خشک شامل نعناع خشک و شوید خشک: به مقدار دلخواه

پودر ریحان خشک: به مقدار دلخواه

پودر گل محمدی خشک: به مقدار دلخواه

نمک: به مقدار دلخواه

نان خرد شده، یخ و آب: به مقدار لازم

 

اما چگونه آبدوغ خیار درست کنیم؟ برای درست کردن آبدوغ خیار مجلسی ابتدا ماست را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود. بهتر است از ماست چکیده استفاده کنید. اگر از ماست همزده آماده استفاده می‌کنید البته نیاز به هم زدن ندارد.

خامه را هم به ماست اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا با ماست یکدست شود. در صورت تمایل می‌توانید ماست و خامه را به صورت آنلاین، حضور و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم؛ خیارها را خرد کنید

در این مرحله از طرز تهیه آبدوغ خیار خانگی خوشمزه باید خیارها را ریز ریز خرد کنید و به ماست و خامه اضافه کنید و باز هم بزنید.

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن سبزی و بقیه مواد به ماست

سایر مواد را هم به ترکیب بالا اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. هر کدام از مواد بالا که با ذائقه شما سازگاری ندارند را می‌توانید حذف کنید. در مرحله بعد باید آب را اضافه کنید. مقدار آبی که اضافه می‌کنید بستگی به سلیقه شما دارد. بعضی دوست دارند آبدوغ خیار را سفت و غلیظ میل کنند و بعضی هم آبکی و رقیق دوست دارند.

بعد از یکدست شدن آبدوغ خیار با آب، نان‌ها را خرد کنید و به آبدوغ خیار اضافه کنید. برای تزیین آبدوغ خیار از پودر گل محمدی، پودر نعنا و برگ نعنا تازه استفاده کنید. اضافه کردن یخ هم اختیاری است. آبدوغ خیار را می‌توانید به عنوان یک فست فود اصیل در وعده پیش غذا یا حتی غذای اصلی میل کنید.

می‌‌توانید انواع صیفی جات تازه مثل خیار، کشمش، مغز گردو و گردو با پوست، انواع سبزی خشک، و نمک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied