شمانیوز
شما نیوز

آیا سئو با سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال همخوانی دارد؟

یاسر علی‌زاده- مدیر روابط عمومی پرداخت نوین

آیا سئو با سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال همخوانی دارد؟

در واقع سئو نباید به تنهایی عمل کند. بهینه‌سازی موتورهای جستجو تنها یکی از ابزارهای قدرتمند برای رشد سود کسب و کار است. سئو نباید نادیده گرفته شود و باید در کنار سایر ابزارهای موجود در بازاریابی دیجیتال پیاده‌سازی شده و یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع ایجاد کند.

سئو و توسعه وب

رابطه‌ی بین سئو و توسعه وب‌سایت یک رابطه کاملا دو سویه و معنادار است و بدون یک وب‌سایت سالم و سازگار با موبایل و متناسب با استانداردهای گوگل، سئو نمی‌تواند پتانسیل کامل خود را به خوبی بروز دهد و در نتیجه در مدت زمان کوتاهی در بازار رقابتی شکست خواهد خورد بنابراین، سئو و توسعه وب به طور مسلم مرتبط و درگیر برای رشد و توسعه هستند.

سئو و رسانه‌های اجتماعی

به عبارت ساده سئو و رسانه‌های اجتماعی دارای اهداف همپوشانی هستند: جذب ترافیک و تبدیل افراد از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل. فراتر از این، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی آگاهی از برند را ایجاد می‌کنند، توسط گوگل ایندکس می‌شوند و اعتماد بیشتری را برای یک کسب‌وکار کسب می‌کنند. علاوه بر این در حال حاضر با همه‌گیر شدن ابزارهای هوشمند و حضور افراد در گروه‌های سنی مختلف در فضاهای مختلف اجتماعی می‌توان به این نتیجه رسید که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مسیری باشد برای پیدا کردن مشتری بیشتر.

سئو و بازاریابی محتوایی

سئو و بازاریابی محتوا نیز به یکدیگر نیاز دارند. در واقع بیشتر استراتژی‌های سئو حول محور بازاریابی محتوا است زیرا وب‌سایت‌ها حول کلمات متمرکز شده‌اند. وبلاگ‌ها، صفحات موقعیت مکانی، صفحات تماس، صفحات اصلی، صفحات محصول و غیره نیاز به محتوای استراتژیک، آموزنده و ارزشمند دارند تا رتبه خوبی داشته باشند و تجربه کاربری قانع‌کننده‌ای را هنگام ورود بازدیدکننده به صفحه ارائه دهند.

بازاریابی سئو مهم است

اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال اجتناب ناپذیر است و رویکرد کسب و کار به کلمات کلیدی، محتوا، برچسب‌ها، لینک‌ها و قابلیت استفاده از وب‌سایت، بر افرادی که کسب و کار را در وب پیدا می‌کنند تاثیرمستقیم می‌گذارد.

سئو  و روابط عمومی (Public Relation)چه نقاط مشترکی دارند؟ 

روابط عمومی‌ها با تولید خبر، برگزاری رویداد، مسئولیت‌های اجتماعی، ارسال پیام‌های خبری، تولید محتوا و تبلیغات و .. برای بهبود شناخت و شهرت کسب و کار در جامعه تلاش می‌کنند و این اقدامات باعث می‌شود تا در ذهن مخاطب جایگاه ویژه‌ای را داشته باشند و در نتیجه دنبال کنندگان بیشتری را به خود جذب ‌کنند. 

با توجه به این تعریف و آن‌چه که پیشتر در مورد سئو گفتیم می‌توان گفت سئو و روابط عمومی هر دو به منظور بهبود شناخت و شهرت یک کسب و کار استفاده می‌شوند. هر دوی این روش‌ها برای جذب ترافیک و هدایت مخاطبان هدف به سمت سایت کسب و کار اقدام می کنند و علاوه بر این هر دوی این روش‌ها برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو استفاده می‌شوند. 

در نتیجه سئو و روابط عمومی نقاط مشترک بسیاری برای بهبود شناخت و برندینگ کسب و کار دارند به گونه‌ای که همکاری و هماهنگی این دو امر در سازمان ها منجر به افزایش سرعت رشد برند خواهد شد.

به طور کلی باید اذعان داشت به طور‌کلی کاربران در اینترنت به سایت‌هایی که در رتبه‌های بالاتر در نتایج گوگل قرار دارند اعتماد بیشتری دارند. افزون بر این، سئو کمک می‌کند تا کسب و کارها بیشتر دیده شوند و همین موجب کمک به برندینگ و افزایش تعداد کاربران می‌شود؛ چرا که گوگل فقط به دنبال کد نویسی نیست بلکه به دنبال محتوای مفید و ارزشمند است تا بهترین و مرتبط ‌ترین نتایج را برای کاربران نمایش دهد.

در پایان باید گفت مدیران کسب‌وکارها نباید از سئو به عنوان یکی از ابزارهای توسعه آنلاین کسب‌وکار خود غافل شوند و با نگاهی جامع به استراتژی توسعه کسب‌وکار در حوزه تحلیل بازار، توسعه محصول، روابط مشتریان، روابط عمومی، برندینگ و تبلیغات از این مهم بهره‌گیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied