شمانیوز
شما نیوز

ثریا قاسمی | همسر ثریا قاسمی

میکاپ فوق العاده ثریا قاسمی | با این میکاپ هرگز ثریا قاسمی را نمی شناسید

گریم ثریا قاسمی برای نقش همسر پیامبر (ص) در سریال «عشق کوفی» را در ادامه مشاهده کنید.

میکاپ فوق العاده ثریا قاسمی | با این میکاپ هرگز ثریا قاسمی را نمی شناسید

گریم ثریا قاسمی برای نقش همسر پیامبر (ص) در سریال «عشق کوفی» را در ادامه مشاهده کنید. ثریا قاسمی سال ۱۳۱۹ در رشت متولد شد. ثریا قاسمی دختر حمیده خیرآبادی است.ثریا قاسمی اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی رادیو کار حرفه‌ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. در همان سال‌ها به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار «بالاتر از خطر» صحبت کرد.

 

ثریا قاسمی

 

ازدواج خانم ثریا قاسمی:

ثریا قاسمی با فردی به نام رحیم برفراز در سال ۱۳۴۹ ازدواج کرد و نتیجه ی این ازدواج، دو فرزند پسر و یک فرزند دختر به نامهای بهروز، بابک و بنفشه است.

 

اهدای سیمرغ ها به خانم ثریا قاسمی:

خانم قاسمی در سال 1379 برای بازی در فیلم «مارال» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شد

او سال 1395 در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بخاطر بازی در فیلم سینمایی «ویلایی ها» سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل را بدست آورد

بازی کوتاهش در «شام آخر» 1380 نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشن خانه سینما برای او به همراه داشت.

ثریا قاسمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی دختر حمیده خیرآبادی بازیگر معروف ایرانی است.اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی رادیو کار حرفه ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. در همان سال ها به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار «بالاتر از خطر» صحبت کرد. در نمایش هایی مثل «آنتیگون» و «از پشت شیشه ها» (رکن الدین خسروی) و «آندورا» (حمید سمندریان) روی صحنه رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied