شمانیوز
شما نیوز

بهترین راه‌های مقابله با اضطراب

به طور کلی افرادی که از مشکلات اضطرابی رنج می برند دائماً نگران هر موضوع کوچکی هستند و علائم اصلی اضطراب معمولا از طریق عصبی بودن، افزایش ضربان قلب، لرزش، تعریق و احساس وحشت ظاهر می‌شوند.

بهترین راه‌های مقابله با اضطراب

به گزارش شمانیوز: امروزه بسیاری از مردم در گوشه و کنار جهان درگیر مشکل اضطراب هستند. به باور متخصصین، اضطراب می‌تواند به طرق مختلفی ایجاد شود که یکی از آنها ترس و عدم اطمینان از مشکلاتی است که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد.

به طور کلی افرادی که از مشکلات اضطرابی رنج می برند دائماً نگران هر موضوع کوچکی هستند. آنها به دلیل شرایط روحی ناشی از اضطراب، روی مسائلی درگیر می‌شوند که در واقع رسیدگی به آنها خیلی طاقت‌فرسا یا پیچیده نیست و خود این موضوع می‌تواند اضطراب آنها را بیشتر تحریک کند. به این ترتیب افراد فوق وارد چرخه‌ای معیوب خواهند شد که هر چه بیشتر در آن فرو روند، اضطراب و مشکلات بیشتری را تجربه خواهند کرد.

علائم اصلی اضطراب معمولا از طریق عصبی بودن، افزایش ضربان قلب، لرزش، تعریق و احساس وحشت ظاهر می‌شوند. این افراد همچنین ممکن است از وضعیتی به نام اضطراب پیش‌بینی رنج ببرند که در آن نگران هستند که در آینده نزدیک چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد و در هر موضوعی چه سناریویی یا ممکن است رخ دهد. متاسفانه افراد دارای مشکل اضطراب معمولا بدترین پیش بینی‌ها را از شرایط داشته و بدترین رویدادها را متصور می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات وجود در این رابطه، عدم وقوف فرد به درگیر شدن با اضطراب بوده و به همین دلیل در این گزارش تلاش می‌کنیم  به شما کمک کنیم تا بدانید آیا درگیر اضطراب و به طور خاص اضطراب پیش‌بینی کننده هستید یا خیر؟ برخی از مهمترین نشانه‌های اضطراب عبارتند از:

 

نگرانی بیش از حد

اولین علامت یک فرد مضطرب، نگرانی بیش از حد در مورد یک موضوع خاص است. برای مثال اگر در مورد یک موضوع خاص مانند نحوه شرکت در امتحان یا انجام کارهای روزمره خود و حتی مواجه شدن با رئیستان دچار نگرانی هستید، به احتمال قوی اضطراب پیش بینی کننده دارید.

 

آماده شدن بیش از حد

وقتی شخصی به طور غیر عادی نگران رویدادی است که در پیش روی وی قرار دارد، تمایل دارد به فعالیت روی آن موضوع ادامه دهد و تا آنجا که می تواند برای آن آماده شود. تا اینجای کار، شرایط عادی بوده و طبیعی است که هر فردی برای یک امتحان یا مصاحبه، آماده شود اما، اگر نحوه آماده شدن شما به حالت افراط در آمده و زندگی شما و اطرافیانتان را مختل کرد، شرایط عادی نیست. در حقیقت تلاش برای رسیدن به این سطح آمادگی غیر ضروری است.

 

اضطراب علامت دار

آیا تاکنون در مورد اضطراب علامت دار چیزی شنیده اید؟ این وضعیتی است که علائم اضطراب به شکل علائم فیزیکی در بدن فرد ظاهر می شود. رایج ترین علائم اضطراب عبارتند از: تعریق بیش از حد، بثورات آلرژیک، مشکلات گوارشی، لرزش و افزایش ضربان قلب.

 

عدم قطعیت

مطالعات متعددی نشان داده است افرادی که با اضطراب می ‌جنگند، در تصمیم گیری مشکل داشته و برای پذیرش شرایط و اتخاذ سیاست خود برای مواجه شدن با شرایط موجود، مشکلاتی جدی دارند. این موضوع در حالی است که همین عدم اطمینان ممکن است محرک اصلی علائم اضطراب آن ها باشد.

 

چگونه با اضطراب مبارزه کنیم؟

متخصصان راه هایی را برای مبارزه با این اضطراب پیشنهاد می کنند. در ابتدا، برخی از تکنیک‌ های آرام‌ سازی مانند تنفس عمیق، پیاده ‌روی، مدیتیشن یا شرکت در فعالیت ‌هایی را امتحان کنید که ممکن است به شما در کاهش استرس کمک کند. در اغلب موارد این اقدامات حال شما را بهبود بخشیده و می تواند فشار عصبی را از دوشتان بردارد. اگر با انجام این تمرینات قادر به کنترل خود نبودید توصیه می شود از خدمات مشاوره روان شناسی بهره برده و مشکل خود را با متخصصین در میان بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied