شمانیوز
شما نیوز

صورت | شستن صورت

چرا شب‌ها باید صورتمان را بشوییم؟ | فواید شستن صورت در شب

دکتر الیزابت طنزی در وب‌سایت «واشینگتنین» چهار دلیل برای شست‌وشوی شبانه پوست ذکر می‌کندکه به‌طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم.

چرا شب‌ها باید صورتمان را بشوییم؟ | فواید شستن صورت در شب

1-پاک کردن کثیفی و آلودگی

به گزارش شما نیوز : به نقل از روزنامه خراسان، سلول‌های مرده، چربی، باکتری، عرق و سایر آلودگی‌ها در طول روز بر سطح پوست می‌نشینند. آلودگی ذراتی که در هوا وجود دارد هم می‌تواند برای پوست مضر باشد.

شستن صورت


2 -آماده‌سازی پوست برای محصولات مراقبتی شب

شب‌ها زمان بازسازی پوست است. به همین دلیل توصیه می‌شود بسیاری از ترکیبات فعال (مانند لایه‌بردار یا رتینول) را شب‌ها به پوست بزنید تا این ترکیبات بدون مزاحمت آفتاب، باد یا آرایش و ... بهترین اثرگذاری را داشته باشند.


3-شست‌وشوی شبانه فرصتی برای درمان پوست است

انواع مختلفی از شوینده‌های صورت وجود دارند که ضمن داشتن خاصیت درمانی، راهی سریع برای بهبود شرایط نامطلوب پوست‌اند. به‌عنوان‌مثال، اگر پوست چرب و مستعد جوشی داشته باشید، با استفاده از شوینده حاوی بنزوئیل پراکسید یا سالیسیلیک اسید می‌توانید علاوه بر کنترل چربی، زمینه رشد باکتری‌های مولد آکنه را هم از بین ببرید و به ‌این ‌ترتیب از بروز جوش‌های بعدی جلوگیری کنید.


4-پاک کردن آرایش چشم ضروری است

اطراف پلک‌ها و مژه‌ها غدد زیادی وجود دارد. چنان چه با آرایش چشم به رختخواب بروید، ممکن است این غدد ظریف و منافذ پوست اطراف چشم مسدود و ملتهب شود که به دنبال آن چشم‌هایی قرمز و گاه پف‌کرده خواهید داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied