شمانیوز
شما نیوز

دمپختک |دمپختک جنوبی

طرز تهیه دمپخت اصل جنوبی با میگو و تمرهندی فوق العاده لذیذ و آسان

دمپخت ها یکی از روش های بسیار خوشمزه و جذاب می باشد که با میگو تهیه می شود و این بار قرار است به روش اصل جنوبی این دمپخت را به شما یاد خواهیم داد که طعم عالی و اصلی دارد و شما می توانید به دلخواه از میگو با سبز دلخواه برای تهیه این غذا استفاده کنید. در تهیه دمپخت جنوبی از گشنیز و شوید تازه استفاده می شود که باعث عطر و بو عالی در دمپخت می شود. برای سرو این غذا از قاشق استفاده نمی شود و با دست لقمه گرفته می شود پس حتما یک بار این غذای اصیل را تست کنید.

طرز تهیه دمپخت اصل جنوبی با میگو و تمرهندی فوق العاده لذیذ و آسان

مرحله اول: تفت دان پیاز

به گزارش شمانیوز : ابتدا باید برنج را با کمی نمک و آب خیس کنید و کنار قرار دهید. سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه روغن و زردچوبه داخل قابلمه تفت دهید تا کم کم سبک شود و حالا نیاز به خمیر سیر دارید برای این کار سیر ها را پوست بگیرید و به همراه ۲ عدد فلفل عنابی و فلفل سیاه داخل هاون بکوبید تا له شود و بعد به همراه پیاز کمی تفت دهید. در ادامه رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

 
دمپختک
 

مرحله دوم: افزودن تمرهندی

در ادامه باید تمرهندی را از وسط به دو نیم کنید با آب ولرم خیس کنید و صبر کنید تا باز شود و بعد از یک صافی رد کنید تا عصاره آن باقی بماند و بعد به مواد مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید. حالا باید گشنیز و شوید را که از قبل پاک کرده و ساطوری کردید به همراه شنبلیله به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن میگو

در ادامه مواد را کمی هم بزنید تا بوی خامی سبزی ها گرفته شود و بعد میگو های شسته شده را افزوده و بای ۵ دقیقه با مواد تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه دمپختک جنوبی

در ادامه باید برنج خیس خورده را به همراه کمی آب به مواد فوق اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن و تبخیر شدن آب برنج را مثل کوه کنید و داخل آن با کفگیر چند سوارخ برای بخار ایجاد کنید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید برای ۴۰ دقیقه دم بکشد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied