شمانیوز
شما نیوز

سالاد | سالاد رکولا

طرز تهیه سالاد روکولا رژیمی با طعم و مزه عالی مناسب شام و نهار

سالاد ها انواع و افسام بسیار مختلفی دارند و این بار قرار است از سبزی روکولا برای تهیه این سالاد خوشمزه استفاده کنیم که طعم و مزه عالی دارد و شبیه به سبزی شاهی خودمان است. روکولا در واقع یک نوع سبزی مدیترانه ای با طعم تند و تیز است از نظر ظاهری برگ های کوچک سبز و سفید دارد و سرشار از ویتامین های مختلف و مواد معدنی می باشد. روکولا مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم اشاره کرد و کالری این سبزی بسیار کم است. از این سبزی می توانید برای درمان دیابت و پیشگیری از پوکی استخوان استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد روکولا رژیمی با طعم و مزه عالی مناسب شام و نهار

مرحله اول: آماده سازی نان تست

به گزارش شما نیوز :ابتدا باید نان تست را روی تخته کار قرار دهید و دور قهوه ای نان تست را با چاقو بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید و بعد داخل یک تابه کمی روغن زیتون ریخته و سیر ها را پوست بگیرید و پوره کنید و بعد نان تست را اضافه کنید و تفت دهید تا برشته شود و در انتها به دلخواه کمی شوید خشک به آن اضافه کنید، می توانید این مرحله را در فر نیز انجام دهید.

 

سالاد

مرحله دوم: آماده سازی پاستا

در ادامه باید داخل یک یک قابلمه آب بریزید تا به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن نمک و روغن اضافه کنید و پاستا فرمی دلخواه را بریزید و طبق نوشته روی بسته بندی پاستا زمان دهید تا نرم شود و بعد آبکش کنید و داخل ظرف سرو سالاد بزیزید.

 

مرحله سوم: آماده سازی مواد سالاد

در ادامه گوجه فرنگی را بشورید از وسط به دو نیم کنید. پنیر فتا را به صورت مربعی برش بزنید. پیاز قرمز را بشورید و به صورت اسلایس شده خرد کنید. روکولا را نیز بشورید و همه مواد را به پاستا و نان تست برشته شده اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله چهارم: تهیه سس و سرو سالاد

در ادامه باید داخل یک ظرف سرکه بالزامیک و روغن زیتون و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و مخلوط کنید و روی سالاد ریخته و هم بزنید و میل کنید و یا می توانید برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها به خورد سالاد برود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied