شمانیوز
شما نیوز

گل کاکتوس توپی | شرایط نگه داری کاکتوس توپی

شرایط شاداب نگه داشتن کاکتوس توپی | دیگر نگران پژمرده شدن کاکتوست نباش

کاکتوس توپی یکی از انواع کاکتوس های زیبا است. اگر شماهم یک گلدان کاکتوس توپی دارید با ما همراه باشید تا شراطی نگه داری این گل زیبا را بخوانید.

شرایط  شاداب نگه داشتن کاکتوس توپی | دیگر نگران پژمرده شدن کاکتوست نباش

به گزارش شمانیوز : کاکتوس اچینو یا توپی ، بومی مکزیک و جنوب آمریکاست. گل اچینو گروزنی یکی از پرطرفدارترین انواع کاکتوس اچینو و از خانواده اچینو کاکتوس میباشد. گل کاکتوس توپی ، از بزرگترین انواع کاکتوس های کروی شکل هستند.  کاکتوس اچینو، با افزایش سن، بسیار بزرگ و طویل میشود.

به همین علت، اچینو گروزنی به کاکتوس توپ طلایی نیز مشهور شده است.

کاکتوس توپی

 

نور و آفتاب :

 گیاه پارودیا معمولا نور خورشید مستقیم ظهر را دوست ندارد و در ساعت های خیلی گرم با آفتاب شدید باید در سایه قرار داده شود. این گیاهان می توانند نور خورشید مستقیم در صبح یا بعد از ظهر دریافت کنند.

آب و آبیاری : 

در طول فصل رشد (بهار و تابستان) به طور منظم گیاه را آبیاری کنید و خاک گلدان را به میزان ملایمی مرطوب نگه دارید. در زمستان، آبیاری را قطع کرده و اجازه دهید خاک بین هر دو آبیاری تقریبا خشک شود، اما توجه داشته باشید خاک کاملا خشک نشود.

خاک : 

ترکیب خاک کاکتوسی که غنی از مواد معدنی بوده و زهکشی قوی و سریعی دارد برای رشد گیاه ایده آل می باشد.

کود : طی فصل رشد، ترکیب کود کاکتوس را به گیاه بدهید. این گونه کاکتوس واکنش بسیار خوبی در برابر کود نشان می دهند. طی دوره خواب گیاه در فصل زمستان کود دهی را متوقف نمایید.

زمان مناسب برای تعویض گلدان

هر زمان که لازم بود، ترجیحا طی فصول گرم سال تعویض گلدان را انجام دهید. برای تعویض گلدان این کاکتوس، اطمینان حاصل کنید که خاک پیش از تعویض گلدان خشک می باشد و سپس به آرامی گیاه را از گلدان خارج کنید. به خاکی که به ریشه گیاه چسبیده است چند ضربه بزنید تا خاک از ریشه جدا شود.

در طی همین فرآیند هرگونه ریشه پوسیده تا مرده را جدا کنید. روی بریدگی هایی که احتمالا روی ریشه وجود دارد، قارچ کش بزنید. گیاه را در گلدان جدید قرار داده و دور آن را با خاک گلدان بپوشانید؛ دقت کنید که ریشه ها را در تمام گلدان پخش کنید تا جای کافی برای رشد داشته باشند. یک هفته یا بیشتر گیاه را آبیاری نکنید و بعد از آن آبیاری ملایمی انجام دهید تا احتمال پوسیدگی ریشه کاهش پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied