شمانیوز
شما نیوز

موسیقی | موسیقی آرامش بخش

تاثیر موسیقی آرامش بخش برای بهبود خواب | موسیقی آرامش بخش شما را به خواب عمیق فرو می برد

با شنیدن موسیقی آرامش بخش زیر به خواب خوش و شیرین فرو بروید.

تاثیر موسیقی آرامش بخش برای بهبود خواب | موسیقی آرامش بخش شما را به خواب عمیق فرو می برد

موسیقی باعت افزایش فعالیت مغز میشه  وقتی داریم به موسیقی گوش میدیم ، فعالیت مغزی ما افزایش پیدا میکنه ، وقتی هم که فعالیت مغز زیاد میشه یکی از نتایج مثبتش افزایش تمرکز و آگاهیه .وقتی به موسیقی مورد علاقت گوش میدی ، هورمونهای که ما اسم اونارو هورمونهای خوشحالی میزاریم ترشح میکنن ، این هورمونها بنام اندورفین و سروتونین هستن . این هورمون‌ها می‌تونن حالت خوب و شادابی را تقویت کنن و انرژی و مثبتی رو در شما بوجود بیارن و در نتیجه فعالیت مغز رو ا افزایش بدن . موسیقی بر بهبود روند خواب هم تاثیر دارد. 

سریع‌تر به خواب بروید

گاهی با گوش دادن به موسیقی، مدت‌زمان کمتری طول می‌کشد تا به خواب رویم. در مطالعه‌ای روی زنان مبتلا به علائم بی‌خوابی، شرکت‌کنندگان به مدت ده شب متوالی هنگام خوابیدن یک آلبوم موسیقی را پخش کردند. نتیجه‌ی گزارش آن‌ها این بود که قبل از اضافه کردن موسیقی به برنامه‌ی شبانه خود، بین ۲۷ تا ۶۹ دقیقه طول می کشید تا به خواب بروند، اما پس از افزودن موسیقی، بعد از شش تا سیزده دقیقه به خواب رفتند.
علاوه بر به خواب رفتن سریع، پخش موسیقی قبل از خواب می تواند کارایی خواب را بهبود بخشد. به این معنی که زمان بیشتری که در رختخواب هستید واقعا صرف خواب می شود. این یعنی استراحت بیشتر و بیدار شدن کمتر در طول مدت شب.

 

حجم فایل صوتی:27.51M | مدت زمان فایل صوتی :00:30:02
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied