شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت صنعتی مینو در گفت‌وگوی اختصاصی با شمانیوز:

حل چالش‌های پیش روی صنعت غذایی نیازمند حمایت دولت است

مدیرعامل شرکت صنعتی مینو در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات، حذف سوبسیدهای دولتی در ایران را عاملی مهم در کاهش صادرات و از دست رفتن بازارهای خارج از کشور برای تولیدکنندگان داخلی این صنعت و همچنین عدم ثبات نرخ ارز را از چالش‌های پیش روی صنعت غذایی و تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد که نیازمند حمایت دولت است.

حل چالش‌های پیش روی صنعت غذایی نیازمند حمایت دولت است

به گزارش شمانیوز، غلامعباس درفشی مدیرعامل شرکت صنعتی مینو در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز درباره نوسانات قیمت ارز، گفت: عدم ثبات و بالارفتن قیمت ارز یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی فعالان صنایع و تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای است. چرا که نداشتن ثبات قیمتی موجب عدم برنامه‌ریزی قطعی برای آینده یک صنعت و تولید محصولات مربوط به آن می‌شود و تولیدکنندگان را دچار سردرگمی می‌کند.  

وی با بیان اینکه تولیدکننده باید برای دو سال آینده مبانی تصمیم‌گیری خود را مشخص کند، افزود: یکی از این مبانی قیمت ارز می‌باشد که تمام موارد و مراحل تولید تا مصرف به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ثبات قیمت ارز وابسته است. 

درفشی درباره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی قیمت تمام‌شده محصولات و روند تولیدات صنعت غذایی، بیان کرد: همیشه این نکته مدنظر مسئولین باید قرار بگیرد که بازتاب یک تصمیم‌گیری قبل از اجرای برنامه‌ جدید سنجیده شود و آثار آن در تمام زمینه بررسی شود. چه بسا جامعه هدف نه تنها عایدی از سود آن نداشته باشد بلکه احتمال ضرر و زیان این تصمیم شاید بیشتر هم باشد. 

مدیرعامل شرکت صنعتی مینو، حمایت دولت را در روند صادرات محصولات خواستار شد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند صادرات محصولات یک تولیدکننده را به کشورهای دیگر بهبود ببخشد، نقشی است که دولت‌ها ایفا می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانید صادرات محصولات کشور ترکیه را با ایران و نقش دولت‌های این دو کشور را مقایسه کنید.  

وی ادامه داد: مبحث صادرات در گذشته از مالیات معاف بود اما در چند سال اخیر هزینه‌هایی مضاعف از گذشته بر مالیات درنظر گرفته شده است. این موضوع قطعا به نفع مصرف‌کننده خارج از کشور هم نیست، چرا که در حال حاضر موضوع اصلی در گسترش بازارهای صادراتی شرایط رقابتی است که قیمت نقشی تعیین‌کننده را ایفا می‌کند. این موضوع در مقایسه با سوبسیدهای درنظر گرفته شده توسط کشور ترکیه علت موفقیت این کشور را در مبحث صادرات یادآور می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی