شمانیوز
شما نیوز

مایکروفر | تمیز کردن مایکروفر

سه سوته مایکروفرتو تمیز کن | نکات مهم برای تمیز کردن مایکروفر + ویدیو

اگر تمیز کردن مایکروفر برای شماهم تبدیل به دغدغه شده است. حتما مقاله زیر و ویدیو را مشاهده کنید.

سه سوته مایکروفرتو تمیز کن | نکات مهم برای تمیز کردن مایکروفر + ویدیو

مایکروفر یکی از محبوب‌ترین وسایل آشپزخانه است که سرعت طبخ و گرم‌کردن غذا را افزایش می‌دهد. افرادی که زمان کافی برای پختن غذا ندارند یا غذای آن‌ها صرفا نیاز به گرم‌شدن دارد، ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از اجاق‌گاز از مایکروفر استفاده کنند، به همین دلیل پس از مدتی مایکروفر به‌شدت کثیف می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی که از مایکروفر استفاده می‌کنند، تمیزکردن آن است. این دستگاه نیز مانند فر یا اجاق‌گاز به دلیل ارتباط مستقیم با غذا، چرب شده و در بازه‌های زمانی کوتاهی نیاز به تمیز کردن دارد.  در ادامه دو روش تضمینی تمیز کردن مایکروفر را به شما آموزش می دهیم. 

 

جوش شیرین برای تمیز کردن مایکروفر:

 

استفاده از جوش شیرین می تواند روشی موثر برای تمیز کردن مایکروویو باشد که برای انجام آن باید:

اول یک کاسه آب بردارید و یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین را به آب اضافه کنید حالا این کاسه آب را داخل مایکروویو قرار دهید و آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه گرم نگه دارید، بسته به این که چقدر در داخل مایکروویو قرار داده شده است.

بعد از گرم شدن آب، در مایکروویو را باز نکنید و هنگامی که در مایکروویو برای چند دقیقه بسته است به رطوبت داخل کاسه اجازه دهید تا کثیفی چسبیده به داخل مایکروویو را نرم کند جوش شیرین داخل آب به عنوان رفع کننده ی بو بد عمل می کند.

در مایکروویو را باز کنید و از آب و جوش شیرین استفاده کنید و آن را تمیز کنید از اسفنج ضخیم برای تمیز کردن آن استفاده کنید زمانی که این کار را انجام می دهید مراقب باشید چون آب داغ خواهد بود این روش به شما این امکان را می دهد که داخل مایکروویو را بدون هیچ مشکلی پاک کنید.

تمیز کردن مایکورفر با سرکه:

 

تمیز کردن مایکروویو با استفاده از سرکه بسیار شبیه روش قبلی است به همین منظور داخل یک کاسه آب یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید بریزید و آن را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو گرم کنید بعد از این که این کار را انجام دادید، کاسه را از مایکروویو خارج کنید، تمام قسمت های مایکروویو را خارج کنید و داخل مایکروویو را با استفاده از یک حوله تمیز کنید صفحه گردان مایکروویو را می توان مانند هر ظرف معمولی دیگر تمیز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    روش های خوبی بود سپاس