شمانیوز
شما نیوز

دمنوش خواب آور | دمنوش گل ساعتی

خواب راحت و آسوده با نوشیدن یک فنجان دمنوش | با این دمنوش مثل کودک راحت بخوابید

همه ما برای یک بار هم شده دچار کم خوابی یا بی خوابی شده ایم.راهکارهای ساده ای برای درمان بی خوابی وجود دارد. که در ادامه به یکی از این روش ها اشاره کرده ایم.

خواب راحت و آسوده با نوشیدن یک فنجان دمنوش | با این دمنوش مثل کودک راحت بخوابید

گل ساعتی یک گیاه دارویی است که خواص درمانی زیادی دارد. از مهم ترین خواص این گیاه درمان بی خوابی است. دمنوش گل ساعتی میتواند شما برای یک خواب راحت آماده کند. در ادامه به خواص این دمنوش و طرز تهیه آن می پردازیم. 

 

دمنوش گل ساعتی

 

افراد گزارش می‌کنند که گل ساعتی به آن‌ها در بهتر خوابیدن کمک می‌‌کند. یک بررسی به این نتیجه رسید که این نوشیدنی خواب‌آور تأ‌ثیرات آرام‌بخش چشمگیری دارد. با این حال تحقیقات درباره‌ی این نوشیدنی خواب‌آور محدود است. یک مطالعه‌ی حیوانی به بررسی تأثیر گل ساعتی بر روی خواب موش‌های صحرایی پرداخت.

محققان به موش‌های صحرایی عصاره‌ی گل ساعتی تزریق کردند. نتایج نشان داد که عصاره‌ی این گیاه تأثیر قابل‌توجهی بر روی مدت زمان کلی خواب موش‌ها داشت. تحقیقات نشان می‌دهند که گل ساعتی در تسکین علائم اضطراب هم مفید است. سایر فواید احتمالی گل ساعتی شامل کاهش قابل‌توجه علائم یائسگی از جمله سردرد، افسردگی، بی‌خوابی و عصبانیت و همچنین کاهش التهاب می‌شود.

دمنوش گل ساعتی

مصرف گل ساعتی ممکن است با چند عارضه‌ی جانبی همراه باشد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم احساس گیجی و سرگیجه را نام ببریم. خانم‌های باردار باید قبل از مصرف گل ساعتی با پزشک خود مشورت کنند.

 

نحوه درست کردن دم نوش گل ساعتی

 

اگر کیسه های دمنوشی دارید، صرفا یک کیسه از آن را در 150 میلی لیتر آب داغ برای 5 تا 10 دقیقه دم کنید. و اگر خشک شده این گیاه را دارید صرفا 2 گرم از آن را در همان میزان آب دم کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied