شمانیوز
شما نیوز

ملاقورمه | غذای شمالی

طرز تهیه خورش ملاقورمه شمالی | درست کردن ی غذای شمالی اصیل ملاقورمه شمالی خوشمزه

ملاقورمه شمالی ی غذای اصیل خوشمزه و فوق العائهعالی این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه خورش ملاقورمه شمالی | درست کردن ی غذای شمالی اصیل ملاقورمه شمالی خوشمزه

به گزارش شمانیوز : ملاقورمه مازندرانی یکی از خوشمزه ترین غذاهای شمالی می باشد که بدون گوشت و مرغ تهیه می شود. ملاقورمه بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد این غذا گرینه مناسبی برای وعده نهار و یا شام همراه با کته می باشد ملا قورمه همچنین طرز تهیه آسانی دارد. خورش ملاقورمه یک خورشت گیاهی نیز محسوب می شود شما می توانید در انتها تخم مرغ اضافه کنید. ماده اصلی این غذا از بادمجان تهیه می شود و در واقع جزء خوراک ها نیز محسوب می شود و کالری زیادی ندارد پس بهتر است از بادمجان های تازه با پوستی براق استفاده کنید.

 

ملاقورمه

مواد لازم 

بادمجان ۵ عدد
پیاز ۳ عدد
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۶ عدد
سبزی معطر (گشنیز، نعنا، جعفری، نسب جعفری ۳ برابر)
آبغوره ۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

 

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در محلول آب و نمک قرار داده تا تلخی آن از بین برود سپس آبکش کنید و اجازه دهید کاملا خشک شده سپس داخل تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ کردنی سرخ کنید تا نرم شوند.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

پیازها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا کمی سبک شود سپس سیرهای رنده شده را نیز افزوده و هم بزنید.

 

مرحله سوم: تفت دادن سبزی و گوجه

سبزی معطر را از قبل پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید و به پیاز و سیر اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی کمی تغییر رنگ دهد سپس گوجه های رنده شده یا پوره شده با کمک گوشکوب را اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: پخت خورشت خورش ملاقورمه مازندرانی

بادمجان ها را نیز به مواد فوق اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه کشیده شود و نیاز به افزودن آب نمی باشد و همان آب گوجه برای پخت کافی می باشد در انتها نمک غذا افزوده و زمانی که می خواهید از روی حرارت بردارید آبغوره را اضافه کنید سپس با پلو و ترشی سرو کنید. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied