شمانیوز
شما نیوز

آشپزی | نان ژاپنی

طرز تهیه نان بسیار لذیذ | نان ژاپنی نرم و پنبه ای

نان ژاپنی شیر از نان های خوشمزه و معروف کشور ژاپن می باشد و این نان در رده نان های حجیم قرار می گیرد. بافت خیلی نرم و لطیفی دارد و مناسب صبحانه، تست و ساندویچ است.

طرز تهیه نان بسیار لذیذ | نان ژاپنی نرم و پنبه ای

به گزارش شمانیوزنان ژاپنی شیر از نان های خوشمزه و معروف کشور ژاپن می باشد و این نان ژاپنی رده نان های حجیم قرار می گیرد. بافت خیلی نرم و لطیفی دارد و مناسب صبحانه، تست و ساندویچ است. در ادامه با طرز تهیه نان ژاپنی خوشمزه و یکی از نان ژاپنی های پرطرفدار با ما باشید.

مواد لازم برای خمیر اول

آرد یک و نیم قاشق غذاخوری

آب 1 لیوان

مواد لازم‌برای خمیر دوم

آرد حدود 600 گرم - 4 لیوان (بسته به نوع آرد کمتر یا بیشتر)

نمک یک و نیم قاشق مرباخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

خمیر مایه 1 پاکت 10 گرمی

شیر ولرم کمی بیشتر از یک و نیم لیوان

تخم مرغ 1 عدد

مواد لازم رومال

زردخ تخم مرغ 1 عدد

شیر 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه نان ژاپنی

مرحله اول: پختن خمیر اول

برای درست کردن نان ژاپنی خوشمزه ابتدا آرد خمیر اول را به همراه آب در یک تابه می ریزیم و روی حرارت، خمیر را می پزیم و بعد آن را کنار می گذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن خمیر دوم

برای خمیر دوم، خمیر مایه و تخم مرغ را به شیر اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس در یک کاسه نسبتاً بزرگ آرد، شکر و نمک را می ریزیم و بعد مخلوط شیر را به آرد اضافه کرده و کمی با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله سوم: اضافه کردن خمیر پخته شده

در ادامه خمیر پخته شده را به این خمیر اضافه کرده و کمی ورز می دهیم. بعد از کمی ورز دادن، کره به دمای محیط رسیده را اضافه کرده و حدود 10 دقیقه دیگر ورز می دهیم. ممکن است خمیر آرد بیشتری نیاز داشته باشد در این صورت اضافه کنید.

فقط باید توجه کنید خمیر نهایی این نان خودش چسبینده است و سعی نکنید با اضافه کردن آرد بیشتری، چسبندگی آن را از بین ببرد. همین که خمیر نرم و لطیفی درست شد اضافه کردن آرد کافی است.

مرحله چهارم: استراحت خمیر

حالا خمیر را چانه بزرگ گرفته و به یک ظرف چرب شده انتقال می دهیم و حدود یک و نیم ساعت استراحت می دهیم.

مرحله پنجم: ورز دادن دوباره خمیر

بعد از استراحت خمیر، پف آن را با ورز دادن می گیریم. اگر دیدید خمیر خیلی چسبناک است در این صورت برای راحتی کار، دست خود را با کمی روغن مایع چرب کرده و سپس با خمیر کار کنید.

مرحله 6: چانه کردن خمیر

خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر یک قسمت را چانه می کنیم و بعد روی چانه ها را با یک پارچه تیمز می پوشانیم و بهشون 10 دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله 7: فرم دادن چانه ها

بعد از اسراحت دوم خمیر، از چانه اولی که گرفتیم شروع به شکل دادن خمیر می کنیم. برای این کار، خمیر را با وردنه کمی باز می کنیم تا شکل مستطیل شود. بعد از قسمت عرض خمیر، آن را روی هم به سمت وسط تا می کنیم و دوباره از سمت دیگر خمیر، روی هم تا می زنیم و نوک خمیر را به هم می چسبانیم. تقریبا حالت بقچه مانند شود. این کار را برای همه چانه ها انجام می دهیم.

مرحله 8: قرار دادن چانه ها داخل قالب

در این مرحله دیواره های قالب پاند خود را با کره چرب می کنیم و خمیر ها را داخل قالب کنار هم قرار می دهیم و بعد روی قالب را با پارچه تمیز می پوشانیم و به مدت 45 دقیقه دیگر به خمیر استراحت می دهیم.

مرحله نهم: رومال کردن نان ها ژاپنی

در نهایت برای پخت، نان ها را در فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 35 دقیقه قرار می دهیم تا بپزند. دمای فرها باهم متفاوت است و حتما روند پخت نان ها را بررسی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied