شمانیوز
شما نیوز

بی خوابی | درمان بیخوابی

درمان بی خوابی با با یک دمنوش خاص | بی خوابی خود را با این دمنوش درمان کنید

اگر شماهم دچار بی خوابی های شبانه می شوید حتما از دمنوش عناب استفاده کنید.

درمان بی خوابی با با یک دمنوش خاص | بی خوابی خود را با این دمنوش درمان کنید

به گزارش شمانیوز : میوه عناب دارای خواص دارویی بالایی است. یکی از خواص این میوه درمان بی خوابی است. بر طبق تحقیقات عناب خواب آور بوده و بی‌خوابی را برطرف می‌کند؛ آرام کنند.  در طب سنتی چینی از عناب و هسته‌ی آن به دلیل خواص آرامش بخشی که دارد برای کاهش اضطراب و درمان بی‌خوابی شبانه استفاده می‌کنند.

هر شب قبل از خواب یک فنجان دمنوش عناب بنوشید تا راحت تر بخوابید.در کشور بریتانیا عناب را به صورت خشک‌ شده و یا به صورت آب‌نبات‌های طعم‌دار همراه با چای میل می‌کنند، در کره، چین و تایوان، شربت شیرین میوه عناب را مورد استفاده قرار می‌دهند.

دمنوش عناب، بیش از ۴۰۰۰ سال است که در چین به عنوان یکی از نوشیدنی‌های محبوب و مفید برای سلامتی استفاده می‌شود و چای عناب غنی از آنتی اکسیدان‌هاست به همین دلیل برای پیشگیری و درمان یبوست مفید بوده و احتمال ابتلا به استرس، اضطراب و بی خوابی را کاهش می‌دهد.

 

طرز تهیه دمنوش عناب زرشک

در گام اول لازم است که عناب ها را با چاقو از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و سپس آن ها را تقریباً 10 دقیقه درون آب سرد بریزید تا پوسته عناب ها نرم شود و طعم آن آزاد شود.

در گام دوم عناب های خیس خورده را با زرشک ترکیب کنید و درون یک قوری یا فرچ پرس بریزید و سپس آب جوش را به آن اضافه کنید.

در گام سوم، قوری را بر روی کتری قرار دهید و با انداختن یک پارچه تمیز بر روی قوری اجازه دهید تا دمنوش شما به مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد و طعم و عطر خود را آزاد کند.

در گام چهارم و پایانی کار بهتر است که دمنوش را از صافی عبور دهید و داخل لیوان بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خیلی خوبه من همیشه از عناب استفاده میکنم معجزه میکنه