شمانیوز
شما نیوز

شامی خوزستانی | طرز تهیه شامی خوزستانی

برای نهارت غذای متنوع و خوشمزه درست کن | طرز تهیه شامی کباب خوزستانی

اگر شماهم به دنبال یک غذای لذیذ و متنوع برای نهارتان هستید حتما شامی خوزستانی را درست کنید.

برای نهارت غذای متنوع و خوشمزه درست کن | طرز تهیه شامی کباب خوزستانی

به گزارش شمانیوز :اگر شما هم از غذاهای تکراری خسته شده‌اید به دنبال یک غذای متنوع می‌گردید حتماً شامی خوزستانی را درست کنید. شامی خوزستانی یکی از غذاهای خوشمزه و متنوع جنوب کشورمان خوزستان می‌باشد. در طرز تهیه شامی خوزستانی از تمبر هندی استفاده می‌شود.  برای تهیه این شامی خوزستانی خوشمزه همراه ما باشید.

 

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده 500 گرم
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 2 عدد متوسط
فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
فلفل دلمه ای 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 تا 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 4 عدد متوسط
جعفری 1 دسته کوچک
تمرهندی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

طرز تهیه

برای تهیه شامی جنوبی ابتدا 1 پیاز و سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه سیب زمینی و پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

در این مرحله پس از 10 دقیقه ورز دادن مایه شامی روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه شامی استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه شامی بر می داریم و آنرا به صورت دلخواه با دست شکل می دهیم.

حالا شامی ها را به آرامی درون روغن داغ می اندازیم و هر سمت شامی ها را به مدت 3 تا 5 دقیقه سرخ می کنیم. پس از اینکه سرخ کردن شامی ها به پایان رسید، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به یک تابه مناسب اضافه می کنیم. پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری ادویه به آن اضافه می کنیم.

در این مرحله فلفل دلمه ای را خنیر به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه فلفل دلمه ای نرم شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعمی خامی اش گرفته شود.

حالا تمرهندی را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و پس زا صاف کردن به تابه اضافه می کنیم. کمی شامی ها را درون سس می چینیم و اجازه می دهیم سس به طور کامل به خورد شامی ها برود.

در این مرحله گوجه فرنگی ها را درون سس قرار می دهیم و صبر می کنیم تا سس غلیظ شود، سپس شامی را به همراه سس درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج و سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied