شمانیوز
شما نیوز

خواص انار | خواص انار ناشتا

اخبار سلامت | هرروز ناشتا یک انار بخورید

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که عادت دارید هر روز قبل از صبحانه میوه بخورید ما به شما توصیه می‌کنیم حتماً روزی یک عدد ناشتا انار بخورید تا از انواع بیماری‌ها دور بمانید.

اخبار سلامت | هرروز ناشتا یک انار بخورید

به گزارش شمانیوز:  انار یک میوه بهشتی است و بسیار خوشمزه می‌باشد این انار محصول فصل پاییز و زمستان است. خواص انار بسیار زیاد می‌باشد پزشکان بر خواص انار تاکید. خواص انار بسیاری از بیماری‌ها را ممکن است کنترل کند در ادامه با خواص انار در مصرف ناشتایی بیشتر آشنا می‌شوید. 

 

بر طبق توصیه متخصصان طب سنتی انار را ناشتا بخورید:

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند صبح ناشتا انار را به صورت دمنوش بخورید. دمنوش انار و گلپر یکی از بهترین دمنوش ها است که معده را پاکسازی و خون را تصفیه میکند، پوست را شاداب نگه میدارد، با خواص آنتی اکسیدانی؛ دشمن سرطان و آلزایمر است، دفع کننده چربی و سموم بدن است.

 

خواص انار برای مصرف ناشتایی

غنی از آنتی اکسیدان است و شما را از بسیاری بیماری‌ها و حتی سرطان محافظت می‌کند. 

فیبر بالایی دارد پس برای گوارش شما مفید است. احتمال بیماری‌های التهابی را کمتر می‌کند. 

برای قلبتم مفید است زیرا کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش و فشار خون را کاهش میدهد. 

آب انار به عملکرد ورزشی کمک می‌کند و باعث می‌شود بعد از ورزش بدن شما زودتر ریکاوری شود. 

خواص انار

طرز تهیه دمنوش انار

برای تهیه دمنوش انار و گلپر 3 عدد انار را دون کنید و در قوری بریزید سپس یک لیوان آب جوش یا آب انار بر روی آن بریزید و گلپر، نبات و چوب دارچین را اضافه کنید و قوری را روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید و بگذارید حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد.

خوردن انار به همراه هسته مانند یک ملین عمل می کند و خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء هاضمه آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. مصرف انار با گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied