شمانیوز
شما نیوز

خواص تخم مرغ |خواص تخم مرغ برای مو

اخبار سلامت | معجزه زیبای مو که آرایشگرها از شما پنهان میکنند

اگر شماهم به دنبال یک راهکار برای زیبایی و ترمیم موهای سرتان می باشید تا پایان این مقاله کنارما بمانید.

اخبار سلامت | معجزه زیبای مو که آرایشگرها از شما پنهان میکنند

به گزارش شمانیوز : تخم مرغ ویتامین و مواد معدنی فراوانی دارد.  خواص تخم مرغ برای بدن  بسیار زیاد است. از خواص تخم مرغ می‌توان به کمک به سلامت چشم و جلوگیری از بیماری های قلبی اشاره کرد.دپاز دیگر خواص تخم مرغ زیبایی بخشیدن به موهایتان می باشد که در ادامه به آن اشاره میکنم.

 

تخم‌ مرغ سبب افزایش رشد مو می‌شود

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین‌های فراوان و مختلف است. تخم مرغ برای موهای کم پشت معجزه می‌کند. این پروتئین‌ها مو را تغذیه کرده و سبب رشد آن می‌شوند. مضاف بر این، این رشد با رشدی که پیش‌ازاین موهای شما داشته است کمی متفاوت است. این بار موهای قبلی شما رشدی سالم را تجربه کرده و همچنین موهای جدید و سالمی در میان موهای شما رشد خود را آغاز می‌کنند.

 

تخم‌ مرغ موهای شما را درخشان‌تر می‌کند

شما نیز تمایل دارید موهایی درخشان همانند موهای زنانی که بر روی جلد مجلات می‌بینید، داشته باشید؟ پس، از تخم‌مرغ غافل نشوید. آغشته کردن موها به طور منظم به تخم‌مرغ، مواد مغذی موردنیاز موهای کدر و ناسالم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. موهایی که به‌خوبی تغذیه شده باشند، درخشندگی خود را بار دیگر به دست می‌آورند. پس این فایده تخم مرغ برای مو را فراموش نکنید و موهایی درخشانی را به خود هدیه دهید.

زیبایی مو

ناگفته نماند که برخی از مواد سبب کدر شدن مو می‌شوند. از این مواد می‌توان به شامپوها اشاره کرد. شامپوها اغلب چربی طبیعی مو را از بین می‌برند که این باعث کم‌شدن درخشندگی مو می‌شود. اما بر خلاف شامپو، تخم‌مرغ روغن طبیعی مو را حفظ و به درخشان شدن آن کمک می‌کند.

 

کدام قسمت تخم مرغ برای مو مفید است ؟

برای اینکه بدانید کدام قسمت از تخم‌مرغ مناسب شرایط موهای شماست، ابتدا لازم است نوع مو را در نظر بگیرید. می‌بایست دقت کنید که موهای شما چه مشکلی دارند. سپس، باید تصمیم بگیریم که کدام قسمت از تخم مرغ برای موی شما مناسب است و خواص موردنظر را دارد. البته در برخی از موارد نیز بهتر است از همه تخم‌مرغ بر روی موهای خود استفاده کنید.

خوب است بدانید که سفیده تخم‌مرغ را اغلب برای موهای چرب به کار می‌برند. توصیه می‌شود زرده تخم را نیز برای موهای خشک استفاده کنید. بااین‌وجود، به‌کاربردن تخم‌مرغ کامل این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از خواص هر دو بخش تخم‌مرغ بهره‌مند شوید. درهرصورت،‌ این روش می‌تواند برای افرادی که موهای معمولی یا ترکیبی دارند، مفید واقع شود. به‌طور کلی، استفاده از تخم مرغ برای مو فواید بسیاری را به دنبال دارد.

سفیده تخم‌مرغ حاوی بالاترین سطح پروتئین است. افزون بر این، این قسمت سایر مواد معدنی مانند ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم، منیزیم، سدیم را دارد. تمامی این مواد مغذی سبب تقویت رشد مو می‌شوند. مضاف بر این،‌ سفیده تخم‌مرغ  تولید چربی اضافی را  تنظیم کرده و روغن طبیعی آن را حفظ می‌کند.

به‌کاربردن زرده تخم مرغ برای مو نیز، همچون سفیده، مزایای فراوانی را به دنبال دارد. زرده تخم‌مرغ نه‌تنها پروتئین‌های بسیاری را در ساختار خود دارد،‌ بلکه حاوی موادی مانند اسیدفولیک و انواع ویتامین‌های B است. در نتیجه،‌ تمامی این ترکیبات مغذی،‌ زرده تخم‌مرغ را به ماده‌ای فوق‌العاده برای مو تبدیل کرده‌اند. شایان‌ذکر است که ترکیبات چرب زرده تخم‌مرغ یک نرم‌کننده عالی برای مو به شمار می‌آیند.

 

نحوه استفاده ا زتخم مرغ برای زیبایی بخشیدن به مو

حال که با فواید تخم مرغ برای مو و ساختار هر قسمت آن آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که بدانیم، چگونه باید از این ماده استفاده کنیم. ما به شما خواهیم آموخت که چگونه باید از این ماده  برای تقویت رشد و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. راه‌های مختلفی برای استفاده از مزایای تخم‌مرغ برای زیبایی مو وجود دارد. در ادامه چندین نمونه ترکیب را باهم بررسی می‌کنیم. دستورالعمل‌های زیر شامل حداقل مواد می‌شوند، بسیار ‌ساده هستند و تأثیر بسیاری بر روی موهای شما خواهند داشت.

شما می‌توانید از یک تخم‌مرغ کامل برای دستیابی به موهایی زیبا استفاده کنید. همچنین، می‌توانید علاوه بر استفاده از تخم مرغ برای مو برخی از مواد دیگر را با آن مخلوط کنید تا یک ترکیب طبیعی برای مراقبت از مو بسازید و از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied